7 maanden na de keizersnee... Beetje bang!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 2g4e, 7 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Dag meiden,

Hopelijk zijn hier meiden die zich in het volgende verhaal herkennen en ik hoop dan ook dat jullie tips voor mij hebben. Hoewel ik dit misschien juist niet moet doen en gewoon de dokter eens bel, vraag ik jullie toch eerst om raad!

Het is nu 7 maanden na de keizersnee en ik heb nog steeds een opgezette buik... Niet dik als ik blubberig maar echt een beetje een buikje alsof ik net zwanger ben... Hard wil ik het niet noemen maar het is dus niet blubberig... Gewoon opgezet zeg maar. De ene dag is het erger dan de andere dag maar als ik een normaal strak shirtje aan zou doen zouden mensen zeker denken dat ik weer zwanger ben (heb die opmerking zelfs al een keer weer naar mijn hoofd geslingerd gekregen :x)

Dat is niet alles...

Als ik soms wat moet tillen of ik pak iets onhandig waardoor ik een beetje rare beweging maak... Lijkt het alsof er binnenin iets uitscheurt ofzo. Ik denk iedere keer dat mijn baarmoeder ofzo op knappen staat. Het is ook niet iedere keer dezelfde plek.

En dan nog het volgende...

Ik heb in het begin best nog lang gevloeid en dit toen ook aangegeven op nacontrole bij de gyn. Was niets ergs en het id ook uit zichzelf gestopt. Nu heb ik een aantal weken terug de stopweek gehad van de pil... Niets bijzonders gewoon ongi en vervolgens begin ik weer met de pil... Na een paar dagen begin ik weer te bloeden en soms heel helder, soms donker en slierterig (sorry voor de nasty details)... En dit duurt nu al bijna 2,5 week terwijl ik gewoon trouw iedere dag de pil slik...

Ik ben zo bang dat er iets niet goed zit in mijn buik... Ik durf ook niet echt goed aan de bel te trekken bij de dokter omdat ik gewoon bang ben dat ik misschien wel onder het mes moet. En misschien zit ik mezelf wel gek te maken hoor!

Maar goed... Zijn er vrouwen die hier ervaring mee hebben? Graaaaaaaaag reactie van jullie!!! THNX!!!

Liefs,

2g4e

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hey meid,
    Mij lijkt het niet normaal. Bij mijn keizersnede was alles zo'n 3 maanden erna alles wel weer normaal.
    Ik zou dit even na laten kijken. Het is niet leuk, dat begrijp ik goed, maar zo kun je ook niet doorgaan.
    Veel sterkte.

3. Anice

Anice Niet meer actief

Ik heb nu na 3 maanden na de keizersnee ook nog een dikke buik. Niet blubberig maar ook gewoon bol. Is net of het hol is van binnen en lijkt idd net of ik 4 maanden zwanger ben :(. Het schijnt vaker voor te komen na een keizersnee heb ik gelezen. Bij de eerste keizersnee was dit niet het geval. Het is gelukkig wel wat minder dan in het begin want net na de bevalling leek het gewoon of ik nog niet bevallen was. Voor de rest heb ik gelukkig geen problemen met mijn buik. Wel lage rugpijn waardoor ik nog steeds niet echt buikoefeningen kan doen.

4. Koffieleutje

Koffieleutje Fanatiek lid

25 aug 2008
    3.167
    0
    0
    verpleegkundige
    Noord Holland
    Ik herken het wat je zegt maar vergeet niet het zijn allemaal littekens en die hebben ruim een jaar ! nodig om te genezen....

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    van je buik herken ik niet, maar je ongesteldjeid verhaal herken ik wel. dat was bij mij eerst ook mega na de keizersnede!

6. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik herken je verhaal ook! Alleen bij mij is het geen 7 maanden geleden maar 6 weken....

Heb inderdaad ook het gevoel dat het van binnen af en toe op knappen staat en mijn buik is ook nog wel bol.
    Heb vrijdag nacontrole en zal het even navragen.

Hier is het vloeien ook over, maar als ik ga stofzuigen ofzo, dan vloei ik weer helder rood bloed voor een paar uur....

7. misa

misa Niet meer actief

Je verhaal over je bolle buik zou ik niet gek vinden. Alles in doorgesneden geweest he! Het is 7 maandjes geleden, dat is niet gek.

Maar het gevoel dat er iets knapt of die lange ongesteldheid lijkt me minder goed. Dus ik zou zeker even naar de ha gaan. Ook al zou je onder het mes moeten: uitstellen heeft echt geen zin meid.

Deel Deze Pagina