Lang na NOD positief testen, temp ook laat omhoog?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door SapphireArt, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SapphireArt

30 mei 2014
    96
    0
    0
    fotograaf
    Capelle a/d IJssel
    Voor de dames die pas laat na hun NOD positief testte en ook temperatuur bijhielden, schoot jullie temperatuur dan ook pas laat omhoog? Of was deze al hoog en bleef dat ook zo en daarna kwam de positieve test?

Ik zit nu op mijn NOD en mijn temp is nog niet verhoogd, maar de al 9 maanden gebruikelijke menstruatie klachten heb ik nog steeds niet, maar mijn test gister was negatief.

Dus ik vroeg me af hoe de temperatuur in een geval als dit reageerde?

2. Daantjuh85

Daantjuh85 Fanatiek lid

6 mrt 2013
    3.166
    2
    38
    Zoetermeer
    Je temp gaat na de eisprong omhoog en gaat op de dag van je NOD (zo'n 14 dagen later) indien je niet zwanger bent omlaag.

Als je nog geen verhoging hebt gehad, kan het zijn dat je ook geen eisprong hebt gehad. Soms slaat de natuur dit een maandje over.

Dit is dus het "fijne" aan temperaturen. Je kan hieraan dus zien dat je niet zwanger bent en is testen eigenlijk ook niet nodig.

Neem je temp grafiek de 22ste mee naar de dokter.

3. SapphireArt

30 mei 2014
    96
    0
    0
    fotograaf
    Capelle a/d IJssel
    Screen Shot 2014-07-08 at 4.03.38 PM.jpg
    Dit is mijn grafiek het gaat mij om het punt na je eisprong wat op een gegeven moment omhoog moet schieten en dan maar een 0,1 graad moet dalen bij zwangerschap.

Ik wil graag weten of de dames die bijvoorbeeld pas een week na hun NOD positief testte of die stijging aan het eind ook later kwam.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij gaat hij na je eisprong omhoog en blijft hij bij een zwangerschap hoog, met soms een heel kort dipje ten tijde van de innesteling. Het is niet zo dat hij pas stijgt als je rond je testdatum zit of bij een positieve test.

Als ik naar je kaartje kijk, denk ik dat je niet zwanger bent. Bij een zwangerschap zit je temperatuur toch meestal wel rond of boven de 37 graden. Maar ik hoop natuurlijk voor je dat het alsnog raak is. Succes!

5. mamalap

mamalap Niet meer actief

Hmm ik zie geen eisprong in je grafiek helaas, dus ik denk dat testen dan ook geen zin heeft. Je temperatuur is na eisprong gemiddeld 0,2 graad hoger dan voor eisprong, heel soms maar 0,1 verschil. Maar ook dit zie ik niet in je grafiek.
    Een positieve ovulatietest garandeerd helaas geen eisprong.

6. SapphireArt

30 mei 2014
    96
    0
    0
    fotograaf
    Capelle a/d IJssel
    nee klopt het is me vandaag ook door andere verteld dat ik misschien geen eisprong heb gehad deze maand. Zucht, had ook al niet meer verwacht zwanger te zijn hoor, maar ja je hoopt t toch. Zucht dan maar eerst naar het ziekenhuis

Deel Deze Pagina