Overal mieren, help!

Discussie in 'De lounge' gestart door Shaddixxx, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In de keuken, in de gang, in de wc, in de huiskamer, in de badkamer.. Ze zitten echt overal en ze vinden die mierendoosjes blijkbaar alleen maar leuk :(

Wie heeft dé tip?

Of is het misschien zo dat de doosjes echt laag moeten staan? Die staan namelijk op het aanrecht enzo zodat Damien er niet bij kan ;)

2. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    die mierendoosjes horen zover ik weet op de grond te staan! maar ik begrijp dat dat niet gaat met Damien...

3. Zou dat inderdaad kunnen verklaren waarom het niet werkt? Dat zou wel ongelooflijk stom zijn dan :D

4. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ja haha hun denken er niet aan dat jij een klein binkie heb rondlopen...

5. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Een plastic fles kapot knippen (door de helft) en daar siroop in doen en een eind van je huis afzetten. Werkte hier altijd prima.

En waar je ze niet wilt hebben een streep afwasmiddel voor leggen. Daar willen ze niet overheen.

6. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Ik heb voor de drempels van de voor- en achterdeur en de schuifpui nootmuskaat gestrooid. Ik had er een hard hoofd in, maar ik heb geen mier meer gezien. Bovendien kan het geen kwaad voor Damien.

7. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    5euro centen neerleggen heeft hier goed gewerkt, gewoon op de dorpels maar het is misschien wel een beetje gevaarlijk als je een klein mannetje hebt rond lopen... misschien kun je wel goed vast plakken met plakband op de dorpels! Weet alleen niet of het dan nog werkt...

8. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik had afgelopen dagen wel 100derden mieren
    en hab 3 lokdoosjes op de grond staan ja me zoon heb 1 keer gepakt goed laten schrikken door te roepen dat mag niet is erg au (hij zag me niet aankomen) ;) dus stond ineens achterhem toen ging die huilen heeft het nooit weer gedaan
    ja is misschien lullig maar zo leerde hij het wel :D

5 eurocenten heb der stuk of 10 liggen nix daar lopen ze gewoon over heen

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik heb mijn doosjes onder de koelkast gezet zodat mijn :)P) Damian er niet bij kan.
    Ook heb ik flink wat gekookt water op de plekken gegooid zodat ik zeker wist dat ik t holletje had (geloof me ik ben zwaar druk in de weer geweest..) Heb ook peper op mn aanrecht geprobeerd , oma's tip was dat geloof ik , dat werkte niet.
    Hier toch al n paar weken mieren vrij , en het was echt net alsof ze een feestje hadden op mn aanrecht.
    Succes

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ouderwetse stuivers wegleggen op de grond.

11. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    en al het zoet tot en met de suikerklontes in de koelkast bewaren

12. noukie89

noukie89 Niet meer actief

wij hadden ook mieren doosjes staan maar ze lopen dr in en uit of het hun huis is

13. je moet er achter zien te komen waar ze vandaan komen, en daar mierenpoeder strooien

mierenpoeder nemen ze aan hun pootjes mee het nest is en dan gaan ze vanzelf kassiewijlen

en bij het spoor wat ze volgen iets verplaatsen dan weten ze de weg niet meer :D

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    mijn vader heeft hier ook elk jaar weer vreselijke last van. zij strooien langs randen van het huis mieren spul. en bij de deuren(aan de buitenkant) liggen 5cent muntjes. dit schijnt goed te helpen tegen mieren want die houden niet van koper

Deel Deze Pagina