Schade gereden

Discussie in 'De lounge' gestart door Charlie015, 15 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie015

23 jul 2016
    78
    0
    6
    Gisteren helaas achterop een andere auto geklapt. Wilde van baan wisselen en zag niet dat mijn voorganger voor oranje stopte. Ik trok net op dus ging niet hard. Wel lakschade.
    Nu hebben we een eigen risico bij de verzekering en is het waarschijnlijk voordeliger als wij zelf de schade vergoeden. Dus zonder verzekering. Heeft iemand hier ervaring mee. Wil het namelijk wel goed regelen zodat er achteraf geen gezeur van kan komen. Alvast bedankt voor de reacties!!

2. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.272
    3.239
    113
    Vrouw
    Heeft jullie auto schade of je voorganger? Ik zou het eigenlijk hoe dan ook via de verzekering doen, dan weet je zeker dat het goed zit.

3. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee. Ik begin er niet meer aan. Laatste keer dat iemand me aanreed en het zelf wou regelen is er wekenlang gesteggel geweest over het bedrag wat onze garage had vastgesteld. Hij vond dat bedrag te hoog en eiste dat wij naar zijn garage zouden komen (150 km verderop) waar ze het goedkoper konden. Laten we zeggen dat het niet gezellig is afgelopen. Keer daarvoor wou ook iemand het zelf regelen, ook gezeik toen bleek dat er meer schade was dan je aan de buitenkant kon zien. Ik doe niks meer zelf, vanaf nu altijd via de verzekering. Jammer dan voor iemands eigen risico, dat is keuze van degene die de verzekering heeft afgesloten.

4. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Je kunt het altijd via de verzekeraar laten lopen en, als dat uiteindelijk voordeliger blijkt, zelf de schade aan je verzekeraar vergoeden (die dan weer uitkeert aan de tegenpartij). Dan regel je het wel netjes, maar kost het niet je opgebouwde premievrije jaren...

5. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.234
    1.891
    113
    Vrouw
    Dit

6. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    +1. Hebben het al 2x op deze manier gedaan en beviel prima. Verzekeraar stelde dit ook zelf voor.

7. Inieminie83

Inieminie83 Actief lid

11 jul 2013
    351
    74
    28
    NULL
    NULL
    ik heb dit ook een keer gehad (iemand op mij gereden) die het zelf wilde vergoeden. Maar lakschade gaat ook behoorlijk in de papieren lopen. De hele zijkant moest opnieuw gespoten worden i.v.m. kleurverschil. Dat wilde hij in de eerste instantie ook niet betalen want zoveel geld had hij niet. Uiteindelijk wel ons geld gekregen maar ik begin er niet meer aan.

8. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.147
    3.173
    113
    Ik heb een tijd terug schade gehad aan mijn auto. De buren van mijn schoonouders hadden mijn geparkeerde auto over het hoofd (?) gezien. Mijn garage heeft toen gezegd sowieso een schadeformulier in te vullen en die achter de hand te houden indien zij de rekening van de garage niet zouden betalen hem alsnog op te sturen.

9. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Altijd regelen via de verzekering.

10. Lizzy1985

Lizzy1985 Actief lid

28 mei 2015
    328
    97
    28
    Vrouw
    Ik zou het ook laten lopen via de verzekering. Je weet dan zeker dat het goed wordt geregeld. Mocht het inderdaad voordeliger zijn om het zelf te betalen heb je, volgens mij nog 1 jaar, de mogelijkheid om bij de verzekeraar aan te geven dat je het zelf wil betalen. In dat laatste geval heeft het namelijk geen invloed op je schadevrije jaren.

11. Charlie015

23 jul 2016
    78
    0
    6
    Ik ben in dit geval zelf fout. En ik ga de schade aan de tegenpartij ook gewoon netjes vergoeden. Ga daar ook niet moeilijk over doen. Ik heb al gehoord wat het moet gaan kosten. Maar de schade zelf aan de verzekeraar betalen klinkt goed! Ik ga morgen eens bellen bedankt voor de tip! Dan heb ik ook een bewijs dat ik het netjes heb geregeld met de tegenpartij.

12. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Als je een goede verzekeraar hebt kan deze voor je uitrekenen wat voor jou uiteindelijk het voordeligst is.
    Als je zelf betaald dan inderdaad via de verzekering doen.
    Mankeer je zelf niets?

13. Billy60

Billy60 Niet meer actief

Hier ook eens gehad. Manlief sloeg de deur te hard open tegen een andere auto. Kosten waar 400 euro. Gewoon via verzekering geregeld en uiteindelijk het bedrag aan de verzekering betaald waardoor we niet meer premie gingen betalen, was voordeliger op lange termijn.

14. Charlie015

23 jul 2016
    78
    0
    6
    Ja dat klinkt als een goede oplossing!!
    Hopelijk kan dat bij mijn verzekering. Ik ga ze vandaag eens bellen! Bedankt voor de reacties!! En nee gelukkig was iedereen ok! Het ging heel zachtjes ik trok net op.

Deel Deze Pagina