lang ongesteld of toch niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Knuffelhuffel, 22 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Knuffelhuffel

21 sep 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik ben Marije en ik heb een vraagje over mijn menstruatie. Ik heb een cyclus van 27 dagen. Maar daarvan ben ik gemiddeld 9 a 10 dagen ongesteld. Maar nu is de vraag moet ik alle dagen tellen als ongesteldheid.

Eerste twee dagen zijn bruine smurrie (oud bloed, sorry voor de bewoording maar kan er niet wat anders van maken), dan heb ik twee a drie dagen helder bloed en bloed ik ook stevig. En dan heb ik meestal één tot anderhalve dag niks, en dan weer drie tot vier dagen bruine smurrie. Ik kan dan over het algemeen genoeg hebben aan een inlegkruisje.

Heeft mijn eitje wel genoeg tijd om te rijpen op deze manier?
    Ben nu inmiddels een jaar bezig om zwanger te worden, maar dit is nog niet gelukt...

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Jou menstruatie laat van te voren weten wanneer deze komt door de bruine smurrie we tellen vanaf dan ook, jij bent langer dan gemiddeld ongesteld maar dit komt mede door de bruine smurrie vooraf en daarna, dit heeft niks met vruchtbaarheid te maken.
    Na een jaar zwanger proberen te worden zonder zwangerschap mag je naar de huisarts voor verder onderzoek.

Groetjes Ineke

3. Knuffelhuffel

21 sep 2011
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dus mijn eitje heeft wel genoeg tijd om te rijpen. Want je leest altijd dat het twee weken duurt ofzo.., maar dat begint gewoon tijdens je menstruatie en komt dan gewoon 14 dagen (in mijn geval meestal 12 a 11 dagen) voor de volgende menstruatie. Ik hoef me hier in ieder geval niet teveel zorgen over te maken.

We zijn inmiddels ook bij de huisarts geweest. Omdat ik vijf maanden een ovulatietest heb gedaan hoefde ik niks meer te doen en vandaag krijgen we de uitslag van mijn vriend zijn sperma. Spannend dus. Hopelijk krijgen we dan gelijk een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Effe afwachten dus... In ieder geval bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina