Vit B12 en zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lieke, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.590
    65
    48
    Hoi meiden, Mag ik ook weer even inbreken.?

    nadat er vorig jaar met een proefbehandeling B12 gebleken is dat ik er goed op reageer prik ik maandelijks b12 injecties bij mijzelf.
    Ik viel voor de behandeling in het grijze gebied van klachten hebben en een niet erkende waarde die toch vrij laag was.
    Sinds ik ben opgeladen ben ik vrijwel klachten vrij en voor ik zwanger werd ging het steeds beter en had ik minder nodig.

    Echter nu vraagt mijn lichaam er steeds om al na een week voel ik aan mijn lichaam dat het nodig is bij te prikken.
    ik weet via mijn Ha dat je b12 mag prikken tijdens je zwangerschap.
    Wat is jullie ervaring in de praktijk? zien jullie vaker vrouwen die extra bij moeten prikken omdat het lichaam anders de oude klachten gaat vertonen?
    mijn hb is in orde, maar toch ben en blijf ik vermoeid.
    Zo vermoeid dat ik door vermoeidheid misselijk raak.
    Daardoor moet ik nu ook minder gaan werken omdat ik anders gewoon niet kan genieten van mijn zwangerschap.
    Ben benieuwd naar jullie ervaringen in de praktijk op dit gebied.
    Bedankt.
    Greeeeetzzzzzzzzz. LIEK
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi liek,

    Vermoeidheid is ook een symptoom die puur bij de zwangerschap hoort het hoeft niet aan meer lichamelijke behoeft van vit B12 te liggen.
    Overleg dit met je huisarts , laat evt je vit B12 level bepalen of neem vit B12 in tablet vorm voor een extra aanvulling.

    groetjes imke
     

Deel Deze Pagina