Ons dochtertje is nu net 4 weken. Ze heeft de afgelopen weken redelijk last van krampjes gehad. Wat ze veel doet is persen en zo nu en dan komt er een scheetje, maar dat persen duurt altijd erg lang. Ze lijkt moeite te hebben alles naar de uitgang te duwen. Verder poept ze 1x in de 5 dagen. Dit alles wordt door de arts als normaal beschouwd en we hebben bij verschillende deskundigen voorgelegd en ze zeggen allemaal hetzelfde. Toch blijf ik het zielig vinden dat ze zolang moet persen, want het maakt haar ook onrustig. Herkent iemand dit ook of heeft iemand tips, ik zou ze graag willen horen! Alvast bedankt.
Merel perst ook altijd heel hard, maar dan komt er wél iets uit. Zij peopt dan ook elke dag en soms 2 keer. Maar inderdaad is het normaal om de 5 dagen. Sommige kindjes doen het zelfs om de 10 dagen en ook dat beschouwen ze als normaal. Maar het is wel heel zielig om te zien!
Ja ik vind het ook erg zielig, ik ga het van de week maar weer vragen op het CB en anders ga ik naar een osteopaat. Wie weet dat hij er iets tegen kan doen. Hopelijk dat het de komende weken wat beter gaat en dat de darmen rustiger worden. Verder doet Jasmijn het echt supergoed en is het een tevreden baby!
Hoelang perst ze dan? Merel perst zo'n 5 á 6 harde persen achter elkaar. Ze perst trouwens ook als ze plast, maar dan veel korter. Als Jasmijn het verder heel goed doet denk ik dat ze geen last heeft van obstipatie ofzo? De darmen moeten misschien nog even wennen aan het poepen? En als je het niet vertrouwt, gewoon naar huisarts gaan hoor!
Ze perst heel lang, soms wel een half uur achter elkaar. Het lijkt dan alsof ze het er niet uitkrijgt. Volgens de kinderarts, en HA en CB komt het doordat de darmen nog niet rijp genoeg zijn. Ze zeggen dat zolang haar ontlasting goed is (okergeel en zacht) en ze minimaal 6 plasluiers op een dag heeft dat er dan niets aan de hand is. Ik weet dat ik erop moet vertrouwen, maar ik merk gewoon dat ze er onrustig van wordt. Verder doet ze het met alles goed en heb ik echt niets te klagen. Ik ben misschien een beetje te bezorgd en moet ik vertrouwen op de deskundigen. Maar ik kaart het dus wel weer aan als ik op het CB ben.
mijn zoontje had dat ook hij perste zo hard dat zelfs zijn naveltje weer begon te bloeden wij hebben toen ABC Dophilus gebruikt van de reformwinkel een darmpoeder voor zuigelingen, werd ook aangeraden door ons cb. Dit werkte bij hem eigenlijk vanaf de eerste dag. dit heb ik twee maanden gebruikt en daarna kon hij weer gewoon poepen. vond het zo zielig om hem zo te zien persen, kon het niet meer aanzien.
Het werkt zeker wel tegen de krampjes, maar het poepen en persen blijft helaas bij het gebruik hiervan. Hopelijk dat het CB nog een ander "wondermiddel" te voorschijn kan toveren! Maar ik heb hoop dat het over een paar weken beter zal gaan, als de darmen wat rijper zijn!
Mijn zoontje heeft het ook maar ook had hij kloofjes aan z'n anus dus heb ik daar zalf voor gekregen wat het verdoofd omdat hij t uitschreeuwde bij het persen. Nu heeft hij diaree maar nog moet hij er hard voor persen heel raar
Fleur perst ook zo hard dat haar hele fles er dan ook weer uit komt! Je maakt wat mee echt! ze gaat om de dag en moet ook wel lang persen hoor. Zo'n 20 minuten en ze kijkt er dan echt moeilijk bij en loopt bijna paars aan. Ik laat haar altijd maar even dan. Zal wel over gaan naarmate ze ouder wordt. Succes,m
Devin heeft/had dit ook, Maar nou heb ik onlangs een verband kunnen leggen tussen moe zijn en dat persen. Het valt me namelijk op dat ze heel hard perst en soms zelfs verschrikkelijk krijst en schreeuwt, dat je echt denkt dat er iets vreselijks uitgepoept moet worden (het doet me denken aan mijn bevallingspersen) als ze heel erg moe is. Ben al drie keer naar de HA geweest en ook op t CB zeiden ze dat kringspier en darm nog niet goed samenwerken.. Maar nu ik devin váker in dr bedje op dr kamertje leg te slapen perst ze veeeeeel minder (nauwelijks nog..) Misschien is dit t bij jullie ok? Ben er net pas sinds een week achter, maar ik denk wel zeker te weten dat dit t is..
Ik kan zelf dat verband nog niet leggen, maar ik merk wel dat het vaak een aanloop is naar een flinke poepluier. De HA en CB zeggen ook dat de darmen nog niet rijp genoeg zijn, waardoor ze er last van kan hebben. Toch blijf ik het zielig vinden, zeker ook omdat ze zo onrustig ervan kan worden.