Dochtertje (2) zegt al ruim voor NOD: "mama, babytje in buik"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Chipske, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Hallo lieve allemaal,
    Enkelen van jullie hebben hier vorige maand waarschijnlijk wel gelezen dat ik, ondanks condoomgebruik, dacht zwanger te zijn van een tweede kindje en hoe hij/zij ondanks mijn (nasleep van) ernstige ziekte heel welkom zou zijn. In eerste instantie was ik dan ook heel verdrietig toen ik uiteindelijk toch menstrueerde, maar ik had er gelukkig al snel vrede mee. Vooral vanwege het feit dat mijn vriend aangaf ‘er nog niet klaar voor te zijn’.
    We hebben fijne gesprekken met elkaar gehad en flink wat quality-time (en ja, dus ook heerlijk - weliswaar met condoom - gevreeën samen ;)). En op de een of andere manier hebben we het door die vorige maand en mijn vermoeden zwanger te zijn ‘spontaan’ heel veel gehad over de vorige zwangerschap, de babytijd van ons meisje (oa filmpjes en fotootjes bekijken) en ook gemijmerd over een tweede kindje. Duidelijk was/is dat ook hij er steeds meer warm voor loopt.
    Maar dan nu dit: als ik mijn dochtertje (sinds enkele weken 2 jaar oud) moet geloven ben ik al zwanger?!? Van een jongetje. :$
    Op dag 4dpo zei ze toen ik haar luier verschoonde ineens iets dat leek op: ‘Bij opa komt babytje’. Ik kon met die uitspraak eigenlijk niets, maar kreeg het wel gelijk heel warm. Zeg maar net zo warm alsof ze gezegd had: ‘mama, JIJ krijgt een baby’. Op dag 5dpo heb ik enorm heftige spierpijn in mijn onderbuik gehad. Ik vond het hele vreemde spierpijn en weet deze maar aan het feit dat ik de avond ervoor zo enorm hard gelachen heb, ook al was dit andere spierpijn dan die lach-spierpijn. Op dag 7dpo lag mijn meisje bij ons in bed en ineens aaide ze over mijn buik en gaf er een kusje op en zei: ‘mama baby in buik’ :$
    Sindsdien zegt ze wel tig keer op een dag: ‘mama, baby in buik’ en krijgt mijn buik zelfs met momenten kusjes. Ik kreeg het effe heel warm toen ze drie dagen geleden ineens zei: ‘Jaaaaa, [naam die wij al voor haar geboorte voor een jongetje hadden bedacht], samen peeeeluh’ :) Ze heeft die naam nooit van ons gehoord! :(
    Gisteren kreeg ik het ook echt warm en koud tegelijk toen ik naast haar ging zitten, over mijn buik wreef en vroeg: ‘’zit er echt een babytje in mama’s buik?”. Ze knikte (geïrriteerd) ja. Toen ik wat lacherig “echt waar?” vroeg, keek ze me aan met een blik die door me heen priemde en zei: “toch wel’. Alleen die uitspraak alleen al, waar haalt ze zulke antwoorden vandaan? Het was op dat moment serieus net alsof ze ze door iemand ingefluisterd kreeg en er mij mee om mijn oren sloeg.
    Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet allemaal. De kans dat ik zwanger ben is namelijk wel aanwezig (aantal keren fijne sex gehad) maar klein (vanwege condoomgebruik). Mijn vriend en ik vinden het moeilijk deze uitspraken te geloven en zoeken ook naar verklaringen voor hetgeen ze zegt. Zoals…een leidster van haar is zwanger (nu bijna 30 weken), maar daar heeft ze nooit iets over gezegd. Misschien dat ze daar nu ineens wel mee bezig is? Toen ik echter een keer toen ze weer zei: “mama, baby in buik” zei: “jaaa, juffie X heeft een babytje in de buik he?” zei ze bozig: “mama OOK babytje in buik” ;) Maar ....ondertussen is er bij ons natuurlijk twijfel gezaaid door haar eerste uitspraken. Dus in hoeverre is wat ze zegt geen vertaling van onze gedachten/gevoelens?
    Mijn meisje is namelijk wel (net als haar mama overigens) erg gevoelig. Ze pikt veel dingen op zeg maar. Als de telefoon gaat zegt zij wie het is of als ik een sms-je stuur naar mijn ouders kan ik er donder op zeggen dat zij vlak daarna ineens zal zeggen: “opa, oma?”
    Kortom, ik durf het gewoon niet te geloven. Ik denk dat ik mezelf bescherm tegen een teleurstelling. Ik zou het namelijk fantastisch vinden als ik zwanger blijk te zijn (en ook vriendlief staat er zeker niet negatief tegenover ;)).
    Ik heb ook zeker wel wat kwalen die ik aan zwangerschap zou kunnen wijten, maar die ik rationaliseer uit zelfbescherming. Zo zit ik vandaag bijvoorbeeld op dag 12dpo en normaal gesproken zou ik dan al een dag of 2 a 3 bruinverlies moeten hebben. Nu echter nog helemaal niks. Mijn borsten voelen anders gespannen aan dan anders tijdens het afwachten van de menstruatie en ik ben erg misselijk en moe en heb enorm heftige menstruatiekrampen. Maar goed, dat komt allemaal wel eens vaker voor tijdens mijn periodes dus ik probeer mezelf niet gek te maken.
    Misschien zou ik er allemaal ook niet eens zo veel waarde aan hangen als ik niet heel recentelijk ook nog een kaartlegging gehad zou hebben waarin een zwangerschap/ 2e kindje naar voren kwam EN er niet op 3 van de foto’s van de 2e verjaardag van mijn meisje een klein lichtbolletje te zien zou zijn dat bij mijn onderbuik zweeft, ter hoogte van mijn baarmoeder :(
    Tja, ik weet het….een vaag verhaal en ik denk dat de meesten hun schouders ophalen en het af zullen doen als onzin etc.etc. Ik ben eerlijk gezegd zelf ook heel erg benieuwd of het nu wel of niet raak is. Wanneer er zaterdag nog geen tekenen van (komende) menstruatie zijn ga ik testen. Hoe dan ook heb ik door al het voorgaande gelukkig nu wel het gevoel/de rust dat het geluk van een 2e kindje voor me/ons weggelegd is op korte termijn.
    Enkele jaren geleden is er volgens mij ook een topic geweest over kinderen die zwangerschappen voorspellen/aankondigen. Helaas heb ik dit met de zoekopties nog niet kunnen terugvinden. Vandaar mijn vraag of je dergelijke verhalen uit je omgeving of eigen ervaring kent; verhalen waarin kinderen aangeven dat iemand zwanger is zonder dat die persoon het dan zelf al weet/kan weten?

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Tja.... het zou wel mooi zijn, niet?

Maar zo zei mijn nichtje van toen 2 ook tegen elke buik die ze zag "baby in de buik" Mijn schoonzus was toen zwanger dus ze was er veel mee bezig.
    Mischien is jou dochtertje er ook wel veel mee bezig omdat haar juf zwanger is?

Succes met afwachten!

Groetjes Cyntje78

3. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Dat leek mij ook een logische verklaring.
    Hoewel ik ook wel weet dat ze hier niet mee bezig is, want dan had ze het überhaupt wel over babytjes in buiken gehad en hier heb ik haar nog NOOIT over gehoord. Sterker nog....ik weet zelf pas sinds kort dat haar juf zwanger is omdat ik haar na een jaar weer voor het eerst zelf naar en van het kdv kon halen. En vriendlief is dus blijkbaar gewoon doodleuk vergeten aan mij te melden dat haar leidster zwanger was.
    Grrrrrrr, mannen! Had haar graag een kaartje of zo willen sturen :x

Voor de volledigheid ook nog effe dit:
    Sinds een week speelt mijn SI-gewricht weer enorm heftig op. Ik ben al sinds mijn zwangerschap van mijn dochtertje in behandeling bij de fysio voor mijn BI. En dat ging al geruime tijd erg goed. Tot vorige week dus :( Is ineens weer in alle hevigheid terug lijkt het wel, die pijn in mijn bekken en bil.

4. silkie

silkie Actief lid

31 mrt 2009
    470
    0
    0
    het zou natuurlijk fantastisch zijn
    maar als het zo'n gevoelig meisje is, kan het ook heel goed dat ze verwoord wat jullie/jou gevoelens zijn. Vorige maand ben je er zo intens mee bezig geweest, daar heeft ze ongetwijfeld iets van meegekregen.

Maar ik duim met je mee voor zaterdag!

5. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh... Wat een bijzonder verhaal!
    Ik snap echter je onzekerheid helemaal!
    Eergisteren was een vriendin van mij hier (she sees dead people...) en die begon te lachen toen ik haar aankeek.
    Ik vroeg: "Wat is er?" Toen zei ze: "Wanneer moet jij ongi worden?" Ik vertelde haar dat ik donderdag de 17e ongeveer ongesteld moet worden en vroeg haar waarom ze dat vroeg.
    Zegt ze: "Ik zie iets aan je... Er hangt iets om je heen. Iets warms. Er is iemand bij je..."
    Pffff.... Nou toen had ik het ook ff niet meer hoor!!
    Ik moet nog een week wachten en ik zit echt op mijn schopstoel!!!
    Hoop voor je dat je dochtertje gelijk heeft, ik vind dat zo'n zelfde verhaal als kinderen opeens iets tekenen, een vliegtuig wat neerstort ofzo, ik zou dan echt niet op vakantie gaan!!
    Ik ben wel zo bijgelovig, of spiritueel aangelegd...

6. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Oh wat een bijzonder verhaal zeg. Hopelijk heeft je dochter gelijk! :)Laat je het ons weten?

kinderen zijn wel bijzonder gevoelig, ze kunnen je echt verbazen. Een aantal jaren terug overleed mijn oma. Mijn neefje was toen 2. Het was net gebeurd en mijn oom en tante hadden hem niets verteld.

Een dag voor haar overlijden had hij een tekening gemaakt voor oma, omdat ze 'ziek was' (niemand wist ergens van?!) en toen ze net overleden was zei hij ineens: oma is weg. poortje dicht, deurje gesloten. :( Echt heel vaag hoor....

Je het het dus maar nooit;)...

Succes met afwachten iig!

7. Laraxx

Laraxx Fanatiek lid

16 jun 2009
    2.218
    419
    83
    je hoort het inderdaad vaker...
    hoop voor je dat ze gelijk heeft!
    Blijf dit topic volgen.. ;)

8. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Ja silkie daar ben ik dus ook een beetje bang voor ;).
    Het ging natuurlijk wel effe door me heen toen zij het over een baby bij opa had. En al helemaal toen ze die ochtend ineens zei dat ik een baby in mijn buik heb (na die hevige vreemde spierpijn in mijn buik de dag ervoor). Het is dus volgens mij zeker wel mogelijk dat ze mijn gevoelens en gedachten verwoordt. Pffff, ik zoek ook maar naar een verklaring :(

9. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Oeh meid wat spannend! Kan me voorstellen dat je op het schopstoeltje zit, hahaha.
    Doet me denken aan een actie van mezelf een 3tal jaren geleden. Een vriendin van me kwam bij me eten. Op het moment dat ik haar glas wijn in wilde schenken flapte ik er ineens uit: “Ooooh, mag jij dat eigenlijk wel hebben?”. We schrokken allebei van mijn uitspraak, mijn vriendin zat ineens in tranen, hevig geëmotioneerd en wist zelf niet waarom. Nou we hebben het dus over beebjes gehad. Zij waren nog niet bezig met ‘kindjes’, wilden er over een jaar pas op z’n vroegst aan beginnen. Maar wat bleek een week later? Ze was inderdaad zwanger toen ze bij me aan tafel zat :)
    Ik ga voor je duimen meid. Dat de dagen maar snel omvliegen voor je ;)

10. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Wat bijzonder!
    Ik vind dit soort verhalen altijd zooooo mooi en ook troostrijk.
    Inderdaad, jonge kinderen pikken veel meer op dan de volwassenen (denken/weten)
    Bedankt voor je mooie verhaal (en gecondoleerd met het verlies van je oma trouwens)

11. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

Zeker mooi he als kinderen dat soort dingen zeggen.
    Bedankt, maar het is alweer een paar jaartjes terug ;)
    Ik hoop echt voor je dat ze helemaal gelkijk heeft. Wanneer kun je testen?

12. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaah ik vind het ook helemaal spannend!! Ben toch zo benieuwd of ze gelijk heeft!
    Zondag hebben we een babyborrel, pffff.... ik hoop dat wij die ook gauw een kunnen plannen! :)
    Zo lief, zo'n klein hummeltje!
    Maareh... Kan jij het ook 'zien' dan? Of voelen, bij anderen?

13. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Jeetje....wat bijzonder! Er zijn natuurlijk meerdere verklaringen te bedenken, maar zou het wel bijzonder vinden als je dochter gelijk heeft. Ik blijf je even volgen....succes met afwachten!

14. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Leuk en bijzonder verhaal hoor. Kinderen hebben veel meer natuurlijke voorgevoelens dat wij grote mensen. Het kan dus maar zo dat er iets is (of is geweest). Het kan natuulrijk ook gewoon zijn dit bij haar leeft omdat er anderen zijn die zwanger zijn, waardoor ze doet alsof jij ook een babie in de buik hebt. Het enige wat ik wel heel vreemd vindt is dat ze de naam noemt van de jongensnaam die jullie al eerder hadden bedacht. Kan ze die echt niet al eens gehoord hebben? Misschien dat jullie deze naam toen ze nog een baby was wel eens hebben gezegd. Sommige kinderen hebben nl hele vroege herinneringen. Ik kan me bv nog een herinnering voor de geest halen toen ik een aantal maanden oud moet zijn geweest (klinkt gek maar is echt zo. Was wel een rot herinnering, maar goed). Ik ben iig erg benieuwd hoe het verder verloopt!!!!

15. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat wij als volwassenen het veel te druk hebben met onszelf en het niet meer serieus nemen...
    Voor kinderen is het als ze zo jong zijn, nog heel normaal.
    Maar als het weggewuifd wordt, of er wordt niks mee gedaan, ontwikkelen ze het niet verder...
    (Net als met borstvoeding, haha :D)

Zonde he?!

16. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Wij waren vorig jaar half oktober bij kennissen op bezoek en zegt die man ineens jij bent zwanger he..we waren wel bezig voor een 2e maar wist noig helemaal niet of ik zwanger was, moest noig 1,5 week tot mijn NOD. Maar wat bleek, die man had gelijk, ik was idd zwanger toen ik 1,5 week later testte!

17. Ocean31

Ocean31 Lid

20 jan 2009
    20
    0
    0
    Wat een bijzonder verhaal. Kinderen zien meer dan wij volwassenen spiritueel gezien. Ik hoop voor je dat ze gelijk heeft.

18. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Ow jee wat bijzonder en spannend. Ben echt benieuwd, hoop het voor jullie hoor. Ik volg je even. En de andere dame ook waarvan haar vriendin zei dat ze zwanger zou zijn.

19. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa... Ik blijf het ook volgen... En ik zal jullie ook zeker op de hoogte houden!
    Ik hoop toch zooooo dat ze gelijk heeft!
    Zou mooi zijn he?! Lang leve de spirituele wereld, haha :D

20. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ohhh...wat een spannende verhalen allemaal zeg! En wat zou het mooi zijn als het uitkomt chipske!

We duimen voor je dat het echt zo is, maar ik ben bang dat je een erg hyper gevoelige dochter hebt. Klinkt bijna onwaarschijnlijk zwanger worden met condoomgebruik. Maar goed de wonderen zijn de wereld nog niet uit he!..;)

Enne, heb je die condoom wel goed "gehanteerd"?....:D

Deel Deze Pagina