Lang ruk, vroeg in de avond ipv snachts.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Adnalie, 1 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Het lijkt erop dat mijn dochter haarlange slaap in de avond maakt ipv in de nacht. Ze had vandaag om 18 uur een fles en is toen om 19.30 naar bed gegaan. We hebben haar net 23.30 wakker gemaakt.... 5,5 uur na de vorige fles.
    Ik zou liever hebben dat ze er snachts zo lang tussen laat. Hebben jullie adviezen?

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hoe doe ik het, sinds ik zo doe slaapt ze door.

17u15 a 17u30 fles, en dan blijft ze bij mij in zetel. soms slaaptz e wat voor de rest kijkt ze mee tv of is ze aant brabbelen of.... gaan we wandelen .
    20u30 badje
    20u45 fles
    21 u ( ong als de fles op is) bedje in
    7u30 weer dag en wakker.

dus mss niet in bed leggen na die fles van 18 u. ik heb haar nooit dan nog in bed gelegd. tot 4 weken terug ging ze wel boven slapen tussen 14 en 18u, maar voor de rest is zij beneden. nu gaat ze in de dag niet meer boven. ze is graag onder de mensen. en ja ze slaapt snachts toch mooi.

succes

3. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het kan nog alle kanten op gaan hoor.
    Onze meid kreeg op een gegeven moment een voeding om 20:00 en een 00:00. Daarna sliep ze tot 06:00. Dus rond middernacht vind ik wel een mooi moment voor een fles, kans is juist groot dat haar nachtvoeding al vrij snel in de ochtend valt...

Verder denk ik eigenlijk dat je weinig kut doen. Althans ik zou zelf niks doen, maar ik voedde op verzoek. Liet haar zelf aangeven wanneer ze moest slapen en eten en heb haar daarin nooit gestuurd. Op een gegeven moment gaan alle kindjes 's nachts vanzelf doorslapen ;)

4. babyproject

De baby van TS is nog maar 2 weken he ;)
    Denk niet dat doorslapen er al in zit :)

5. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vorige week hadden wij dit ook nog! Wij voeden ook op verzoek, maar laten er overdag max 4 uur tussen zitten.
    Misschien is het over een paar dagen weer anders bij jullie. Wij laten ook onze kleine beneden overdag en leggen hem op bed als wij ook naar bed gaan. Wij kijken 's avonds wel wanneer hij komt. Maar onze kleine kan gerust ook 2x 5 uur slapen.
    Je zou de kleine wakker kunnen maken 4 uur na die fles van 18.00 uur en daarna kijken hoe het gaat?

6. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Seentjuh dat doen we idd altijd. Rond22.30 wakker maken voor laatste fles. Gister was Het alleen ineens 23.30 en sliep ze nog steeds. Ik vraag me af of we haar beter kunnen laten liggen of gewoon zoals we het nu doen, wakker maken om 22.30

7. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

12 apr 2011
    1.099
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja, dat is denk ik wat je zelf het fijnste vind. Zoals ik al zei, voeden wij op verzoek, alleen overdag maak ik hem wel wakker na 4 uurtjes. Als het de mijne was, zou ik hem laten liggen. Maar er zijn heel vele mensen die ook op tijden voeden zeg maar. en dus de baby wakker maken. Het is wat je zelf prettig vind. Ik denk niet dat het bij zo'n kleintje veel uitmaakt hoor. Slaapt ze na die laatste fles ook gewoon goed? dan lijkt het me geen probleem.

8. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Ja hoor, ze slaapt daarna weer prima. Maar er zit snachts ineens 'maar' 3 soms 4 uur tussen de flessen. Terwijl zeoverdag dus langer er tussen kan laten.

9. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Adnalie,

wij hadden exact hetzelfde in het begin: inderdaad de lange ruk na de fles van +/- 18u en dan dus de late avondvoeding laten vallen (en dan 's nachts wel elke 4u wakker idd)

Voor zo ver ik me kan herinneren (het gaat zo hard, hahaha) hebben wij niks bijzonders gedaan om dit te veranderen.

In het begin gewoon op verzoek gevoed. Op den duur volgens mij ook idd rond 22u elke keer wakker gemaakt voor een fles (daarna gingen wij naar bed, vond het dan wel fijn om gelijk een paar uurtjes te kunnen slapen ipv wisselend wakker te worden al na 1 á 2u). Op den duur ging hij ook 's nachts er steeds langer tussen laten. En al vrij snel liet hij een voeding 's nachts vallen (ipv de late avondvoeding)

Ik weet dat ik toen sterk het idee had dat je er weinig in kon sturen behalve het verschil tussen dag en nacht zo groot mogelijk maken (voor een goed ritme)

10. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Dus jullie maakten hem ook wakker voor een laatste fles?
    Ik heb het tot nu toe ook gedaan, ben anders bang dat ze komt als ik net lig te slapen.....

11. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    wij voedden op verzoek, met max 4 uurtjes ertussen overdag, ze gaf en geeft zelf aan wanneer honger en slaap is.

je kleintje is nog maar 2 weekjes en heeft in je buik 24/7 voeding tot beschikking gehad, en moet nu opeens op de klok gaan eten, daar zoekt ze een eigen ritme in en als dat precies is als jij net slaapt, tja, daarvoor is ze ook nog erg klein! met die kleintjes is tijd je beste vriend, er komt vanzelf ritme in

12. Adnalie

Adnalie VIP lid

24 jul 2008
    11.311
    0
    36
    Loesje je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik hoef geen vast ritme en ze hoeft ook niet op vaste tijden te eten. Ze krijgt op verzoek met overdag max 4 uur ertussen soms iets langer. Mijn vraag is juist. Als ze om 19 uur een fles heeft gehad wat is dan verstandig? Nog wakker maken voor ij naar bed ga of zelf laten komen?

13. babyproject

Hangt er vanaf.
    Voed je volledig op verzoek? Dan laat je haar slapen.
    Vind je de max 4 uur belangrijker? Dan maak je haar wakker, het is immers nog dag...

Wij hebben ons meisje volledig op verzoek gevoed, dus nooit wakker gemaakt, ook overdag niet. Ze kwam vanzelf na ongeveer 4 uur (toen ze jonger was elke 3 uur). Heel soms ook na 4,5 of 5 uur pas, maar dat hebben we niet gestuurd.

Ik ging altijd pas slapen na haar late voeding, ongeacht hoe laat ze kwam. 's Ochtends na de ochtendvoeding sliepen we altijd samen verder tot de 2e voeding rond 10 uur. Ik paste dus mijn slaapritme aan op die van haar. Ik vond het niet nodig om om 11 uur te gaan slapen als ik de volgende dag toch kon uitslapen. Voordeel van een eerste kindje!

Toen ze iets ouder was en mijn verlof afgelopen (dus met een maand of 3), moest ik 's ochtends wel weer op tijd opstaan. Toen zijn we de late voeding inderdaad gaan geven om 23:00 om te voorkomen dat ze om 01:00 kwam. Overigens werd ze er vaak niet eens wakker van. Kon slapend drinken ;)

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou dr wel wakker maken na 4 uur. Het is tenlotte nog "dag". ik ben er zelf voorstander van om het verschil in dag en nacht proberen aan te wennen door overdag er niet meer dan 4/ 4,5 uur tussen te laten. 's nachts laat ik dr gewoon zelf komen en zet ik gene wekker. Ik maak dus ook geregeld haar rond 23 uur nog wakker voor een fles. En dan hopen dat ze het op een gegeven moment gaan oppakken en het lange slaapje snachts doen. Ik laat haar 's avonds trouwens op dr eigen kamer slapen maar wel met een nachtlampje aan die ik dan 's nachts ook uit doe om toch onderscheid tussen dag en nacht te maken.

Deel Deze Pagina