Lang slapen overdag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Nescio, Apr 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi dames,

Mijn dochter (bijna 1 jaar) heeft tot 7,5 a 8 maanden altijd gerommeld met haar slaapjes overdag. Ze deed korte hazeslaapjes, soms sliep ze in de middag gewoon niet, etc. Ik heb haar altijd gevolgd en als ze niet moe was, dan niet. Ze ontwikkelt zich goed, eet goed, etc., dus heb me nooit zorgen gemaakt.

Maar sinds 8 maanden doet ze een flinke dut in de voormiddag en ook nog een in de namiddag. Soms wel 2 van 1,5 a 2 uur. Ik heb haar altijd gevolgd, maar is 4 uur slapen overdag niet een beetje veel voor haar leeftijd? 's Nachts doet ze het ook goed, maar wordt wel regelmatig wakker voor een nachtvoeding.

Hoeveel sliepen/slapen jullie kindjes met 1 jaar?

2. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,151
    3,027
    113
    Nederland
    Ons neefje (1,5) slaapt ook gemiddeld 3 uur smiddags. Niks ergs aan volgens mij, ze zullen het wel nodig zijn:)

3. Lycka

Lycka Fanatiek lid

Jan 10, 2012
    1,118
    0
    0
    Zweden
    Mijn oudste sliep met die leeftijd zo'n 5 uur overdag. 's Morgens een uur, vanaf begin van de middag 3 uur en eind van de middag nog een uur. En hij sliep ook de hele nacht door.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier doet ie één slaapje van over het algemeen 3 uur, toen ie nog twee slaapjes deed sliep ie in totaal denk ik ook 4 uur...en 's nachts ook nog zo'n 13 uur, heeft altijd goed geslapen.

5. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

May 21, 2012
    802
    15
    18
    Mijn dochtertje wordt morgen 1 jaar ( :D ) en ze slaapt 2 slaapjes van zo'n anderhalf uur elk. Dus zo'n 3 uur totaal.
    Ze gaat om 19:00 / 19:30 naar bed en slaapt meestal door tot 6:30 / 7:00 uur.
    Als ze het er goed op doet, prima toch!

6. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier slaapt mijn dochter ook zo'n 3 a 4 uur overdag, en 's nachts nog eens 12... En dat terwijl ze eerst echt een hele slechte slaper was. Ze is verder lekker vrolijk, groeit goed, ontwikkelt zich prima, dus kennelijk heeft ze zoveel slaap nodig.

7. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,053
    2,554
    113
    Limburg
    Mijn zoon slaapt ook nog veel. 1e slaapje vaak 2-2,5 uur en smiddags ook nog anderhalf uur. Hij gaat om 19:00 naar bed en slaapt dan de klok rond.
    Hij zal het wel nodig hebben. Als hij wakker is, is hij druk en actief en loopt de hele tijd rond, dus ik kan me voorstellen dat hij moe is.
    Het ene kindje heeft nou eenmaal meer slaap nodig dan de ander.
    Is ze misschien ook actiever geworden? Motorisch weer wat geleerd? Kan natuurlijk ook zijn dat ze daardoor opeens meer slaapt.

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Mijn oudste sliep tot 15 maanden ongeveer 4 uur overdag. Daarna ging ze naar 1 slaapje van 3 uur.

Mijn jongste slaapt 4-5 uur verdeeld over 2-3 slaapjes.

9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Bedankt voor de reacties, het is dus heel normaal. Moet zeggen dat ze wel erg actief is geworden, ze tijgert sinds kort het hele huis door en is anders altijd bezig met iets (spelen). Ze zal het inderdaad nodig hebben.

Nu merk ik dat ze ook een beetje last heeft van de zomertijd, vandaag wilde ze nog laat in de middag slapen en werd pas om 18.15 wakker, toen moest ze nog warm eten. Toen ze op bed lag was het al 20.45, normaal is dat nooit zo laat. Over een paar dagen zal het vast weer normaal zijn.

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Zolang ze 's avonds en 's nachts gewoon slaapt, kun je niet teveel slapen dacht ik.

Wij hebben 2 slaapkopjes. Jongste is 13 maanden en slaapt ook 2 keer 2 uur. Heel soms moet ze zelfs een kort 3e slaapje. Of ze gaat om 18:00 al de nacht in tot 06:30.
    Oudste is bijna 2,5 en slaapt nog 1 keer 2-3 uur, maar met 1 jaar ook 2 slaapjes van 2 uur en dan van 19:00 tot 06:30.

11. sanntje

sanntje Fanatiek lid

Mar 14, 2011
    1,304
    1
    36
    Female
    NULL
    Dochter is 16 maanden. Slaapt vaak nog 2x per dag. Soms 1...
    Per slaapje slaapt ze minstens 2 uur. Kan zomaar 3 uur zijn ook!!
    Als ze 1x slaapt is het van 12.30 tot soms wel 17.30!!
    Ik volg mijn meisje helemaal in wat ze nodig heeft. Wakker is wakker, moe is slapen. Ongeacht hoe laat.
    Alleen savonds wel een vaste tijd, 19.00/19.30 gaat ze naar bed. Slaapt de klok rond. Krijg veel commentaar van mensen... Ze zou teveel slapen! Maar blijkbaar heeft ze dut nodig!! Ze heeft altijd goed geslapen... Is vrolijk, eet en speelt goed, ontwikkelt zich super. Goed toch!!
    Vind t alleen maar goed dat je je kindje zo volgt! Ze geven t echt wel aan wat ze nodig hebben!

12. Lola Jade

Lola Jade Actief lid

Apr 24, 2012
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh meid ik zou er voor tekenen. Mijn meisje slaapt twee keer. Alleen als ik met haar wandel. Ik wandel nu drie uur per dag. Soms meer.
    Als ik haar in haar eigen bedje neerleg wordt ze na een half uur wakker. Met mazzel

Share This Page