Hoi, Hebben jullie er ook zo'n moeite mee om vlekken van babyvoeding (groentepotjes) uit de kleertjes te krijgen? Ik doe altijd een slab om bij mijn dochtertje, maar ze kan zo een tijdje later nog een beetje spuug laten lopen en dat is dan de kleur van het groentehapje. En dat komt dan soms op haar kleding terecht. Gister had ze een wit rokje aan en daar zit nu een oranje vlek op... Ook doet ze wel eens tijdens het eten "prrrrttt" met haar lipjes en dan spettert ze dus ook alle kanten op met het eten... Ik kreeg van iemand de tip om groene zeep te proberen, maar ook dat helpt niet altijd om het eruit te krijgen. 'k vind het zo zonde van die leuke kleertjes...
Potjes vlekken erger dan zelfgekookt eten, dus ik zou iig zelf gaan koken... En verder vooral rekening houden met wat je aantrekt en wat ze te eten krijgen. Als ik hier wortel geef, trek ik Caitlyn donkere kleding aan. Verder als vlekmiddel: shampoo wil nog wel eens wonderen doen.
Ik trok/trek geen lichte kleren meer aan. Bij wortel schijnt het veel uit te maken of het vers is of uit een potje komt, dat laatste schijnt veel viezere vlekken te geven. Maar ben wel benieuwd naar echt goede tips, want alle dingen als biotex enz. heb ik uitgeprobeerd, maar werkten onvoldoende. Vanish heb ik niet geprobeerd, dat durf ik niet, maar daar lees ik ook positieve dingen over. En laten drogen in de zon, maar ja, die was er in de winter vrij weinig...ga ik van de zomer wel proberen.
Laten drogen in de zon! En dat werkt ook achter een raam, dus als 't regenachtig is ofzo, gewoon de kleertjes binnen voor 't raam hangen. 's Zomers werkt het natuurlijk als een tierelier in de volle zon, maar 's winters kan het ook gewoon.
Eten aanpassen aan de kleding als je kind iets wits draagt, dan geef je alleen maar bloemkool en asperges enzo. Bij peentjes trek je oranje kleertjes aan.
Hier krijgt ze bij al het eten een slabber/verfschort van de ikea aan. Die heeft lange mouwen en drappeer ik zo over de kinderstoel dat alles wat er langs glijdt op de grond valt Mocht het toch eens misgaan hebben we van de ariel vlekkenspray. Die werkt heel erg goed En ik eigenlijk geen witte kleren, ik maak witte kleren zelf ook vaak vies dus het leek me voor dochterlief ook niet zo een goed idee
Ja vooral wortel krijg ik er niet meer uit ook niet met Vanish of Biotex. Helaas maar so be it denk ik dan maar.... Ik gebruik nu supergrote slabbers en daarnaast nog een paar stukjes keukenrol en maar 't beste ervan hopen..
Groene zeep goed invrijven en uit spoelen. Mij is het gelukt met wortels niet meer te zien op witte kleding
Ik heb goede ervaringen met shout: vlek natmaken, inspuiten met shout en inwrijven, 15 min (of langer) laten intrekken, daarna in de wasmachine. Niet alles gaat ermee weg, maar veel wel. En hoe verser de vlek (dus niet na 3 dagen in de wasmand), hoe beter hij eruit gaat. Verder vind ik de kleurentip van dirksmama best geniaal. Maar laat je niet neppen: banaan lijkt haast wit, maar dat maakt ontzettend vieze donkere vlekken op een wit of lichtgekleurd shirtje...
Dan doe ik vast iets fout... Want in de zon hangen helpt bij mij echt geen reet... Ik heb een blok ossengal zeep(bij de kruidvat) en ik heb nergens permanente vlekken in... Ook niet toen ik dat nog niet gebruikte btw.. Je kan het teouwens ook even insmeren met afwasmiddel Ik doe wel het vieze meteen uit en spoel het uit... Of in een emmer met water tot ik t was
ik heb ook al vanalles geprobeerd maar geen resultaat hier zijn vooral de slabbetjes die niet meer proper geraken en hier en daar een 'verloren' vlek op kledij ik vind het zeer spijtig...
Wat ik nog wel eens doe is gelijk in een sopje ongeveer dezelfde tempratuur als waar je je kindje in wast met afwasmiddel. Dat paar dagen in laten trekken (2-3 dagen doe ik altijd) en dan gewoon in de wasmachine op 40 graden. Vlekken gaan er voor 99% uit. Lukt niet altijd
Bedankt voor de tips! Ik ga zo'n vlekkenspray eerst maar eens proberen. En als het mooi weer is alles lekker in de zon leggen.
Ik zou ook z'n schort van de iea gaan halen 2voor 3.99 werkt super.. En andere vlekken zet ik een paar uur in warm water en biotex en dan gelijk de wasmachine in en voor de vlekken die dan overblijven vloeibare ossegal zeep..