Hoi, Ik moet het even kwijt hoor... word er helemaal tureluurs van Eva zit midden in een sprongetje, echt geweldig wat ze allemaal nu kan! Maar nu was ze overdag al een moeilijke slaper en het wordt er nu niet makkelijker op. Zo heeft ze ontdekt dat ze haar speen uit haar mond kan pakken, maar erin lukt niet meer. Als ik haar handje vasthou zodat ze haar speen niet kan pakken, wordt ze boos. Laat ik haar hand los, dan pakt ze haar speen en wordt ze boos. Pak ik de speen af, wordt ze boos, stop ik 'm in haar mond, is het even goed en begint het weer van voren af aan . Ik leg ook regelmatig zo'n knuffellapje over haar speen (zodat ze die pakt ipv de speen), maar dat werkt niet altijd. Eva heeft ook ontdekt dat omrollen erg leuk is. Ze doet het de hele tijd, overal, kan alleen niet zo heel lang op haar buik liggen, vooral als ze moe is. En haar hoofd neerleggen vertikt ze. Als ik haar op haar rug draai, wordt ze boos en draait weer naar haar buik. Maar dit doet ze dus ook in bed. Met name als ze boos is, dus als ze bv. haar speen eruit pakt. Ik leg haar dan weer terug, maar ze draait vaak meteen weer op haar buik. Uiteindelijk lukt het vaak wel haar in slaap te krijgen. Ben net 3 kwartier bezig geweest , wel goed voor mijn conditie Ik zit nu zo ongeveer de hele dag binnen om voor elkaar te krijgen dat ze slaapt. En op het moment dat ik denk, ik ga lekker in de tuin liggen want ze slaapt, wordt ze weer wakker . Hoe lang gaat dit nog door? Doet ze dit omdat ze het allemaal net ontdekt heeft en wordt het vanzelf minder? Nog een vraagje: hoe lang duurde het bij jullie kindjes voordat ze terug konden rollen? Eva kan wel van buik naar rug, maar dat is meestal per ongeluk. En hoe lang duurde het voor jullie kindjes gingen tijgeren/kruipen? Eva doet zo haar best, maar het lukt niet . Weer een reden uiteraard om heel erg boos te worden . Al met al geen groot probleem ofzo hoor, maar ze zit zichzelf zo in de weg nu! Ben benieuwd wanneer dat wat minder is... Liefs, Snoopy
slaapzakje heb je zeker al geprobeerd? Ik zou het echt niet weten, Eva is echt een doorzettertje zeg! Succes en vooral heeeeel veel sterkte met deze sprong! Thijs kan nog niet draaien, ligt wel soms half op zijn zij, maar verder lukt echt nog niet... we wachten af...
Slaapzak heeft ze al aan inderdaad . Ik kan echt helemaal niets nu, even rustig zitten is er niet bij, want ze draait telkens maar naar haar buik, maar ze is veel te moe en gaat dan huilen. Ik ga haar zo maar even voeden en dan maar buiten wandelen, misschien dat ze dan nog even slaapt... maar zal wel niet . Kan best zijn dat Thijs ook opeens omrolt hoor... hier ging het ook heeeel snel!
Strak onderstoppen zodat ze minder rolt misschien..? Maar waarschijnlijk heeft ze zich dan ook weer zo los gewriemeld, of niet? Anne heeft hier het trappelen uitgevonden sinds eergisteren. Vanochtend lag ze onderin bed met haar beentjes recht omhoog tegen de achterkant van het wiegje te schoppen. En een lol dat ze had.... Grapjassen die baby's Denk erover om een zwaarder katoenen dekentje aan te schaffen, die misschien haar wat steviger onderstopt dan de dunne fleece die we nu hebben, die gaat zo los..
Instoppen heb ik al heel snel opgegeven. Ze trapt het altijd los, ze trapt namelijk altijd met haar benen omhoog. Maar ik dacht dat baby's met slaapzak niet zo makkelijk konden omrollen. Ze doet het alsof het niets voorstelt, terwijl ze pas vanaf zondag kan omrollen... Ik denk dat het gewoon even afwachten is tot het nieuwe eraf is, of totdat ze ook zelf weer kan terugrollen. Ben dus wel benieuwd hoe dat bij anderen ging.