op 30 augustus ben ik bevallen van ons 2de kindje een zoon danny. de eerste dagen had hij veel moeite met zij temperatuur,hij had steeds ondertemperatuur,dit ging na een paar dagen beter, allee snachts heeft hij nog een kruikje, op dag 6 zat hij weer op zijn geboortegewicht, na een paar dagen begon het gerommel hij verging van de krampen en lag de hele dag te kokhalsen en te slikken wilde niet meer liggen en bleef maar huilen, dus zijn wij naar de huisarts geweest,omdat hij ook weer afviel.en aan de diaree bleef. zei dacht aan reflux en moest beginnen met jbpm. en de dag erna weer bellen,dus gedaan en moest zo blijven doorgaan en anders weer bellen, volgende dag zijn we weer geweest,omdat hij bleef huilen en diaree enz,dit was een andere huisarts wie ik niet echt fijn vind, maargoed hij heeft overlegd met de k,a die zei dat het een maagdarm infectie is ,we moesten ipv 7 8 voedingen va 45 of meer geve maar met de helft van de schepjes voeding dus dit gedaan en het ging iets beter, dus mochten we weer gaan opbouwen nu zitten we dus op 8 voedingen van 75 cc met jbpm de ene keer drinkt hij meer de andere keer minder, maar nog huilt hij veel wil niet liggen,of slapen en is zins donderdag ook weer 40 gram afgevallen, nu is hij ook snipverkouden is aant hoesten en niezen enz hij woog dag 6 2870 (zijn geboortegewicht) afgelopen donderdag 2860 afgelopen zaterdag 2840 vandaag 2820 de huisarts zei als hij dit weekend niet aankomt maandag weer komen,dus dat gaan we wel doen maar wil graag ervaringen van iemand delen, wat moet ik hier nu mee. hebben jullie ook zoiets meegemaakt, ik word ook gelk van die jpbm de ene keer is het te dik en krijgt hij niets uit de fles de andere keer is het te dun en drinkt hij veel te snel haha lang en warrig verhaal geloof ik maar misschien heeft iemand tips voor mij ( we letten goed op uitdroging omdat hij woensdag op het punt van uitdrogen was. bedankt voor het lezen
zou het ook koemelkallergie kunnen zijn, omdat hij zoveel krampjes heeft en spuugt? Ik zou het morgen bij de ha even ter sprake brengen!
Juist voor zo'n gevoelig kindje zou borstvoeding ontzettend goed zijn. Dat kan alsnog, als je ervoor wilt gaan, het heet relacteren, neem contact op met een lactatiekundige die kan je ermee helpen.
ik snap dat bv goed is maar door ernstige problemen bij mijn dochter met het geven van bv heb ik er nu voor gekozen om GEEN bv te geven en daar sta ik volledig achter, heb zelfs in het ziekenhuis pilletjes gehad om de borstvoeding te stoppen dus dit is geen optie,
Ik weet niet welk merk voeding je geeft maar zoals de Friso Comfort (tegen darmkrampjes) daar zit het jbpm al doorheen. Dan heb je in ieder geval niet meer het probleem dat het de ene keer te dik en de andere keer te dun is. Voor de rest zou ik gewoon maandag weer bij de dokter op de stoep staan hoor, liever 1 keer te vaak dan te weinig. Groetje sAnita
ik geef nutrilon standaard. nu had ik wel gezien dat er van nutrilon ook a.r is dit is anti reflux voeding met jbpm ik zat ook te twijfelen over omneo maar dat is ook voor moeizame ontlasting en dat heeft hij dus absoluut niet, vind het zo lastig om te wisselen van voeding, want wat is nou wijsheid, bij mijn dochter heb ik ook zoveel problemen gehad met goede voeding zoeken.
Klinkt inderdaad als Reflux (verborgen). Mijn zoontje had dit ook, niet plat willen liggen, huilen tijdens de voeding.. en dit klinkt ook als een geirriteerde slokdarm. Ik zou Losec vragen (eisen) als medicijn, waarschijnlijk heb je dan na twee dagen een tevredener kindje. Moet de voeding dan wel blijven indikken, en het matrasje wat schuin. Overigens zit er in Friso Comfort (net als Nutrilon Omneo) geen JBM, wel in Nutrilon AR!
ik zit zelf idd te denken aan een combi van reflux en van koemelkallergie omdat hij toch ook wel veel symtomen heeft van kma dit ga ik morgen zeker voorleggen aan de huisarts en ik hoop dat ze er nu wat aan kunnen doen,
Hmm ik heb ooit gebeld met de nutricia voedingslijn.. die weten precies welke voeding je het beste kunt gebruiken wij hebben voor ons refluxmeisje altijd nutrilon AR gegeven tikkie duurder... maar in combi met maagzuurremmers werkte het perfect alleen even uitproberen welke speen hij dan het lekkerst vind drinken.. (hier difrax kers M of een etos speen.. die laatse zijn stukken goedkoper en stukken sneller stuk ) overigens spuugde anne niet.. (verborgen reflux dus) maar eenmaal begonnen met de maagzuurremmers kwam ook de nutrilon AR er gewoon met golven uit. minder dan gewone melk.. maar dat was het dan ook wel enige is dat ze toen dus niet meer continu huilde maar gewoon spuugde (rustig een meter ver) en daarna was er niets aan de hand...
ja die nutrilon ar had ik ook gezien, maar ik zit ook te twijfelen of hij geen ma heeft, dus ga vanmiddag even overleggen met de ha en kijken wat zei zegt
Dat is natuurlijk ook een beetje het probleem... Voeding aanpassen zonder dat je de oorzaak weet maakt het niet automatisch beter en als hij OOK KMA zou hebben.. Voegt AR niet echt iets toe natuurlijk ben benieuwd wat je huisarts zegt
Ik denk dat het advies zal zijn: "uitproberen". Hoe eerder hoe beter, als jij denkt dat het kma en reflux is, is het dat vast dus gewoon andere voeding kopen en twee weken proberen. (wel indikken!)
nou ik ben geweest. ik mag morgen naar de kinderarts toe, de huisarts dacht ook aan kma en reflux, maar omdat zijn huidje en zijn fontanel ook niet helemaal zijn zoals het hoort ( dus ivm uitdrogen) mogen we gelukkig morgen al hij is vandaag al wel een stuk rustiger, maar nog wel 10 luiers vol met diaree enz dus hoop dat ze het in het zh sireus nemen
nou ben bij de k a geweest het is zoiezo reflux heb daar nu zantac voor gekregen hun zeggen dat het geen kma is de diaree zou van een darminfectie afkomen denken hun, zijn ontlasting is op kweek gezet , alleen krijgen we daar pas over 2 weken uitslag van, en ookal vinden ze daar wat in, kunnen ze er nog niets aan doen, dus echt opschieten doen we er niet mee, alleen zit ik zo te twijfelen of ik nou over moet gaan op andere voeding, omdat hij vergaat van de krampen,en misschien dat daar de diaree ook wel door komt, infacol werkt niet helaas. want zit ook te twijfelen of de krampen niet van de jbpm komen, wat denken jullie?
Nouja dat is al 1 ding in ieder geval en eentje die echt heel erg pijn doet ook. Wij kregen geen zantac maar losec.. In feite allebei een maagzuurremmer. Maar bij ons zag je met en dag of 3 al dat er minder gehuild werd en na een week was ze een ander kind zou best kunnen dat het van jbpm komt.. Maar ik (persoonlijk) denk dat je beter even kunt wachten met uitproberen tot de zantac werkt. Als hij dan gaat spugen omdat z'n melk terugloopt doet het niet zo'n pijn meer namelijk. Nu is z'n keeltje/slokdarm nog uitgebeten van het maagzuur. En hij gaat (waarschijnlijk) ook rustiger drinken als hij minder last heeft van de reflux wat ook scheelt voor de krampjes.
mijn zoontje kreeg van JBPM ook (meer) krampen en obstipatie. Kan het ook zijn dat er een werveltje dwars zit? Overstrekken/ onrustig slapen / reflux / naar oren grijpen / niet graag opgetild willen worden / snelle/langzame bevalling of vacuum/tangverlossing, veel huilen..
nou ik heb geprobeerd wat de ka zei dus stoppen met jbpm omdat ze dacht dat de jbpm de diaree in stand hielt en de krampen veroorzaakt, nou dat was een ramp hij heeft weer de hele nacht lopen spugen zijn bed was nat al zijn kleren waren zeiknat,en was weer zo aant huilen, dus ben toch weer begonnen ermee! de verpleegkundige was hier vanmiddag en die zei dat ik toch weer even de ka moest bellen over de voeding of ik moet overstappen naar nutrilon ar of nutrilon forte *omdat hij zoveel wilt drinken of toch zo houden met jbpm dus ben benieuwd of het nu wat beter gaat worden
Ik herken wel wat in je verhaal. Het is alleen een poos geleden en veel ben ik weer vergeten... Finn had ook reflux en veel krampen, veel spugen en veel willen drinken. Ook werd bij hem aan kma gedacht. Dat was het gelukkig niet. Ik ben begonnen (na de bv) met Nutrilon hypoallergeen, toen overgestapt op Nutrilon Omneo. Daar werd het nog veel erger van. Uiteindelijk ben ik overgestapt op Friso comfort. En toen werd het eindelijk beter! Minder spugen en minder krampen. Je moet het wel anders klaarmaken maar dat vond ik eigenlijk niet vervelend, maar juist prettig!
dank je voor je reactie friso comfort daar zit toch ook jbpm in of heb ik dat verkeerd? ik zat zelf te denken aan nutrilon forte voor hongerige baby's alleen weet ik niet of dat dan weer dik genoeg is om te gebruiken zonder jbpm dit omdat hij iedere x een half uur eerder komt voor de fles en de verpleegkundige zei dat kindjes van bijna 3 kilo normaal genoeg hebben aan 450ml per dag maar hij krijgt al 700 ml nu vond ze dat niet heel erg omdat hij zo licht geboren is en afviel enz dus het waarschijnlijk wel nodig heeft maar nu zitten we dus met de voeding om de 2.5 uur en soms wil hij nog eerder