Minder beweging door stuit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Baloo82, 18 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baloo82

Baloo82 Nieuw lid

16 jul 2013
    2
    0
    0
    Hallo allen,
    Ik ben 27 weken zwanger en tot afgelopen woensdag had ik een duidelijk aanwezig kindje in mijn buik (op enkele dagen na) Afgelopen donderdag had ik de hele dag een harde buik, maar dit was vooral bovenin mijn buik. Deze dag voelde ik ook amper beweging en eigenlijk sindsdien sowieso minder beweging. Althans ik voel haar wel maar veel minder hard. Eerder gaf ze wel paar keer per dag een flinke schop bovenin mijn buik en nu voel ik het meer onderin mijn buik en lijkt het meer op het gefladder wat je voelt bij de eerste bewegingen tijdens de zwangerschap.
    Nu zat ik te denken omdat ik donderdag zo'n hard gevoel had boven in mijn buik, of ze niet aan het draaien is geweest en ze nu misschien in stuit ligt, omdat de bewegingen op andere plekken zijn en minder hard.

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo Baloo,

Het zou goed kunnen dat je kindje naar stuit is gedraaid aangezien de bewegingen anders voor je aanvoelen en je vooral beweging onderin voelt. Bij deze termijn kunnen ze ook nog draaien. Let wel op de kindsbewegingen. Minder hard mag maar de hoeveelheid bewegingen op een dag mag niet ineens stukken minder of helemaal niets zijn. Neem dan even contact op met je verloskundige. Maar ook kleine/zachte bewegingen mag je dus meetellen. Nogmaals, het gaat niet om de intensiteit van de beweging maar om de hoeveelheid bewegingen door de dag heen.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina