Vaginale echo gevaarlijk voor eventuele innesteling/bevruchting?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door meissie86, 17 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hoi

Ik heb een zeer onregelmatige cyclus. Nu duurt het helemaal lang. Misschien nog wel langer dan mijn banner aangeeft want de vorige menstruatie was nou niet bepaald veel en lang zeg maar.

Nu ben ik afgelopen woensdag naar de ha geweest omdat ik ook last van mijn buik heb. Ze heeft me doorgestuurd naar de gyn voor een vaginale echo.

Nu had ik alleen eergister vruchtbaarslijm en gister een vette positieve ovulatie test en ook een smiley op de cb digitaal... Dus flink aan de klus op het moment.

Alleen nu moet ik vrijdag voor die echo.. Kan dat geen kwaad? Straks gaat mijn kostbare ei verloren hihi....

Bedankt alvast voor jullie reacties!

2. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Hallo,

Bij een vaginale echo gaat de probe maar een heel klein stukje je vagina in. Dus komt niet helemaal bij je baarmoeder. Qua echostraling is er nooit aangetoond/ bewezen dat kortdurende echoscopie schadelijk is voor het vruchtje. Natuurlijk zijn we altijd wel voorzichtig en maken we zo kort en min mogelijk echo's als nodig. Dus ik zou me geen zorgen maken. Mensen die moeilijk zwanger kunnen worden, worden ook vaak met vaginale echo's vervolgd t/m de eisprong (en dus mogelijk al bevruchting).
    Gebruik je foliumzuur?

Groetjes Gea

3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Kan bv. pcos alleen gezien worden op een vachinale echo of kan je dat ook al zien met een gewone echo?

Ja ik slik folkmuziek.

Bedankt!

4. Gea T

Gea T Actief lid

26 jun 2013
    445
    0
    0
    Dat kan over het algemeen inderdaad alleen maar gezien worden met een vaginale echo. Met een vaginale echo heb je een veel betere beeldkwaliteit en kunnen er veel meer structuren goed bekeken worden.

Groetjes Gea

Deel Deze Pagina