onze dochter is nu 2 weken oud en krijgt volledige BV ik heb behoorlijk veel melk en het is meestal hard slikken voor dr maar lijkt daar verder weinig last van te hebben NU is in mn kraamtijd het volgende "geleerd" eerst 15 min 1 borst en dan afkoppelen en dan nr 2 als toetje (als ik haar langer aan 1 laat en zelf laat stoppen dan pakt ze nr 2 niet omdat ze diep in slaap ) Maar nu ben ik bang dat ze niet genoeg achtermelk krijgt hierdoor (ze komt wel heeeel goed aan)ze zat al op dag 10 145gram boven haar geboortegewicht IK heb ook al geprobeerd (zo deed ik bij mn andere zoontje) 1 borst leegdrinken en dan proberen nr 2 maar dat lukt vaak niet nu zou je denken dat ze verzadigd is maar ze word vaak toch na een half uur wakker en wil dan toch nog een "toetje"en lurkt dan rustig nog weer 20 min as t aan haar ligt Ik voed meestal rond de 20/30 min per keer tussen de 6 en 8 voedingen zitten we.(ligt eraan hoe ze snachts en savonds is dan wil ze nog weleens na 2 uurtjes(savonds dan) al komen Ik voed wel op verzoek en komt dus gemiddeld om de 3 a4 uur mijn vraag is nu wat is beter?? wel heb ik als ze er maar eentje neemt dan moet ze de voeding erop extra hard drinken en dan is t soms slikken of stikken want dna zit mn borst zo vol dan hoeft ze alleen maar te slikken dan komt t er zo al uit
Misschien kun je, als je toch echt wilt proberen om haar meteen na de 1e borst ook de 2e te geven, haar luier tussendoor verschonen? Dat werkt hier af en toe ook nog wel eens als ik toch vermoed dat Milan wel de tweede borst wil. Want dan wordt hij soms net wakker genoeg om ook de andere nog een beetje te drinken.
idd 1 geven verschonen en dan nr2 aanbieden. wat ik ook zat te denken wat ik zou proberen. is nr 1 15min geven dan 5minuutjes nr 2 en dan volledig aan 1 verder laten sabbelen. (ik weet niet of dit een advies is.. maar dat is wat IK zou proberen. )
ik heb ook sinds een paar dagen mega veel melk ze moet zo hard slikken en verslikt zich ook nog al eens (had ik vorige keer ook heeel veel melk) iemand hier nog tips voor? wil liever niet kolven heb ook een tsr van een kanon arm meisje dan is t dus echt alleeen slikken voor dr want t sproeit er zo uit,afkoppelen helpt niet zo want als ik dr weer aanleg dan sproeit t rustig door Ze was vannacht erg onrustig sliep weinig en als ze sliep erg onrustig haar poep is ook waterdun nu zei de kraamzorg dat dat normaal is
ik heb voor dat probleem een tepelhoedje gebruikt de eerste 2 mnd en dan zeg maar de eerste 5-10 minuten. dan haalde ik m er af.
Allereerst gefeliciteerd met je dochter! Je zou je toeschietreflex weg kunnen laten lopen in bijv een hydrofiele doek. Dan is de kracht eraf en kan ze daarna rustig verder drinken. Je kunt het TSR opwekken met een kolf of haar afkoppelen als ze dat pikt. Wbt 1 of 2 borsten zou ik liever 1 borst zoveel mogelijk leeg laten drinken (ivm de achtermelk zoals je zelf al zei) en als ze zelf los laat idd luier verschonen en daarna een 2e aanbieden. Ik zou liever hebben dat ze meer achtermelk drinkt dan zelf afkoppelen om te wisselen naar de 2e borst. Maar dat is mijn gevoel. Er reageren vast nog wel mensen die er meer verstand van hebben.
OMG! Wat een vreselijk ouderwets advies heb jij gekregen! Afkoppelen na 15min om dan de volgende borst te geven... Meid, gewoon lekker op verzoek voeden. Dit mag na 3u zijn maar ook na 2u en op regeldagen kan het zelfs na 1u zijn! Je kindje laat ZELF de borst wel los als ze voldoende heeft en dan kan je een 2e borst aanbieden als ze dat wil! Dit hoeft echter niet! Eigenlijk dus wat Duchess zei! Neem maar eens een kijkje hier om meer betrouwbare info: Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Melkproductie - Krijgt mijn baby wel genoeg?
ik heb idd ook gewoon borst 1 aageboden en als ze wil borst 2 soms kwam ze ook na een half uur voor de 2e, geeft niks toch gaat vanzelf wel weer over xxxxxxxxxxxxx
Dank julie wel voor t advies!! de eerste regeldagen heb ik idd gehad, ze kwam met name einde van de dag en savonds vaker en heb dr gewoon aangelegd. Duchess dank je wel!! hihih toch nog een meisje!!
Dat advies geef ik nooit meer. 2e borst is een toetje, dat is niet verplicht. Gewoon 1 borst aanbieden, als ze loslaat, verschonen en als ze de 2e nog wil, die aanbieden en anders heeft ze genoeg. Als ze de eerste niet zo goed heeft gedronken, zou ik die weer aanbieden.