Ik weet ook dat alle kindjes verschillend zijn.. Maar vroeg me gewoon af, hoe jullie dit doen: Hoeveel geef je mee naar t KDV en hoevaak drinken ze daar? Mij dochtertje was een enorm slechte drinker op t KDV, dus kolfde ik in principe voldoende (in t begin iig). ZL is een enorme drinker, ben dat dus helemaal niet gewend en drinkt op het KDV alsof het een lieve lust is. Hoe weet ik nu of hij wel echt genoeg heeft? En of het tijdstip goed is? Is dit gewoon echt uitproberen?? Voeden op verzoek werkt niet op ons KDV, hebben we gemerkt bij onze dochter...
Met 3 maanden kreeg ze 3 flesjes van 150, om de 3 uur. Al snel werd dit 3 keer 170. Nu geef ik vaak 180/180/200 mee en soms 180/200/200. Ze blijft gewoon om de 3 uur komen. Thuis 6.45 (flesje van papa van 180 als ik dan al de deur uit ben), daarna op het kinderdagverblijf vaak 10:00, 13.00, 16.00. We zijn sinds zondag begonnen met groenten aanbieden en vanaf morgen ook fruit. Hopelijk gaat ze iets minder drinken, want ik kolf me een breuk. Ze lijkt trouwens nog meer op te kunnen, zo gulzig drinkt ze.
Hier dronk ze in het begin 120cc, later werd dat 140cc, 160cc. 180cc dronk ze niet altijd op dus heb het gewoon op 160cc gelaten en dat kolfde ik ook. Soms als ik wat extra had, had ze geluk Nu is het vaak 100-120cc. Hier dronk ze ook lange tijd om de 3u, ik denk rond 7 maanden om de 3,5u en vanaf 10 maand krijgt ze 's morgens thuis of als ik haar wakker moet maken om half 8 bij de oppas en 's middags na de boterham een fles.
mijn zoontje krijgt drie flessen van 150ml mee, maar hij krijgt op het kdv ook nog een fruithapje en een boterham. Ik kolfde me ook een breuk en geef nu soms 1 van de drie flesjes kv mee als ik niet genoeg heb kunnen kolven
onze oudste kreeg in het begin 3 flesjes van 150 mee en liet nogal eens wat over. Weet niet meer wanneer we naar 2 flesjes van 180 (meer kon er niet in) gingen Zijliet regelmatig wat over. De jongste (jongetje) is ook n zuiperd. Ik kolf nu wat minder en kolf extra om genoeg mee te geven: gaat ALTIJD op. Ik hou me er maar aan vast dat hij goed groeit en tevreden is. Hij drinkt nu sinds 1week niet meer om de3 uur, maar laat er langer tussen (max 4 uur) Krijgt nu 2x 200 mee en als reserve 180 ofzo. maandag had hij 2x 200 op en donderdag 2x200 en 1x 180 (wel pas om half 6 laatstekeer, dus hoefde thuis pas laat weer te drinken. Blijf het ook lastig vinden hoor,met zo'n zuiperd. Gelukkig over een maandje beginnen met groente en fruit. Kijken hoe t dan gaat. Kolf me een ongeluk...
isa krijgt 2 flesjes van 130 mee en er ligt een flesje van 120 in de vriezer daar voor als het niet genoeg is. hopelijk lukt het nu beter met kolven dan afgelopen week want kolfde minder dan dat ze dronk xxxxxxxxxxxxxxxxxxx