Borstvoeden tijdens zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door samantha111, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. samantha111

27 feb 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb gehoord dat als je zwanger wordt dat de melkproductie waarschijnlijk terugloopt als je een kind voed.
    Is hier iets aan te doen? Of moet je dan maar gewoon stoppen met de borstvoeding?

Ik voed een kereltje van 7 maanden en heb de mogelijkheid om weer zwanger te worden, maar ik zou het zo jammer vinden als ik hem niet minimaal 2 jaar kan voeden.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Samantha

goede vraag!
    Het is vaak wel zo dat de borstvoeding terugloopt, maar niet bij iedereen. Ik kan dat niet voorspellen. Ook de smaak kan veranderen. De meeste kinderen hebben daar geen last van, maar sommige kinderen vinden dat niet lekker.
    Als je je kindje gewoon op verzoek blijft voeden dan is de kans dat de productie tot nul loopt erg klein.
    Het is jammer dat er niet te voorspellen is hoe het zal gaan, je zult zelf de afweging moeten maken.
    Maar er zijn genoeg verhalen van vrouwen die een tweede zwangerschap helemaal doorvoeden en uiteindelijk tandemvoeden!
    Succes ermee en bij meer vragen hoor ik het graag.
    Mirjam

Deel Deze Pagina