vandaag een vreemde dag gehad. Ik ging naar de dokter omdat ik dacht dat ik blaasontsteking had en ik me ook niet lekker voelde. Idd het bleek dat ik een blaasontsteking had. Mijn dokter vroeg me of ik na de miskraam (curretage 20 juli) al ongesteld was geworden en of ik al gemeenschap had gehad. Ik moest voor de zekerheid bloed laten prikken (als je zwanger zou zijn mag je deze kuur voor blaasontsteking niet). Ik had er totaal niet bij nagedacht dat de bloedtest positief kon zijn.... maar ik heb dus nog zwangerschapshormoon in mijn bloed: zwanger?? of nog hormonen van de miskraam. Zo verwarrend nu.. Morgen opnieuw bloed prikken om te kijken of het hormoon daalt of juist sterker lijkt te worden en in het laatste geval volgende week opnieuw. Heel vreemd nu en morgen een spannende dag. Ik wil niet te veel hoop hebben nu, maar dat doe je onbewust toch. Het was voor nu makkelijker geweest als het negatief was dan was het voor nu ok. Ik ben bang dat ik morgen opnieuw verdriet ga hebben... Hoe lang blijven de zwangerschapshormonen in je lijf na een miskraam? pffff... spannend! xx
Als je 2 weken geleden gecureteerd bent, lijkt de kans op een zwangerschap mij nihil. Als je cyclus meteen op gang gekomen is, wat meestal niet het geval is, zou je nu net een eisprong gehad hebben. En dan is een bloedtest vaak nog niet positief. Ik hoop dat ik er naast zit en je morgen betere berichten hebt. Sterkte!
ja dat denk ik zelf ook (al heb ik stiekem toch wel hoop..) Maar je zou toch denken dat een huisarts je niet een dag later direkt nogmaals test als hij er niet over zou twijfelen? pfff... echt balen zeg. Het zou wel heel mooi zijn... Hopelijk een positief bericht morgen.
Na mijn 1e curettage heb ik tot 4 weken erna een positieve test gehad...Kan dus heel lang nog in je lijf zitten. Afgelopen keer heb ik na de curettage niet meer getest, ik wacht wel op menstruatie.
Na mijn miskraam kon ik ook nog heel lang positief testen. Ik hoop dat het bij jou gewoon een nieuwe zwangerschap is
Je kunt na een miskraam nog wel 6 weken positief testen. Dus ik denk niet dat het een nieuwe zwangerschap is, maar ik hoop het natuurlijk wel voor je. Succes!
Hoi ten eerste heel veel sterkte met het verlies. Ik heb zelf 2x een curettage gehad en had pas na 6weken een negatieve test. De kans is dus heel groot dat het hier om oud hcg zal gaan. Dit omdat je curettage 2weken geleden is, je zou dan gelijk al een eisprong hebben gehad plus daar kom nog eens bij dat bij een normaal lichaam een eitje er 8dagen over doe om te rijpen, en daar komt nog eens bij dat je eitje pas ga groeien als je hcg onder de 6 is. Ik snap niet dat je huisarts daar niet over na heeft gedacht nu maak hij je blij met iets wat heel waarschijnlijk helemaal niet zo is. Nogmaals heel veel sterkte en hopelijk is je lichaam weer snel op orde
ik heb tot een maand na het verliezen van ons vruchtje een posi test gehad. 2dgn later ongie, de maand erop weer posi!!
Zo snel na de curettage zou ik er toch rekening mee houden dat er nog iets is achtergebleven dat HCG produceert. Ik wil je niet bang maken en hoop dat het wat anders is, maar het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat ze binnen 3 weken na een curettage een zwangerschap aan kunnen tonen. Hoe was je cyclus voor de curettage?
Als je hcg blijft stijgen, vraag dan echt om een echo over een weekje. Dan zou namelijk een zwangerschapsring/vruchtzak te zien moeten zijn. Maar ik denk ook dat een zwangerschap niet erg waarschijnlijk is. Als je op 20 juli gecuretteerd bent, dan zou je in het állervroegste geval pas een paar dagen geleden een eisprong moeten hebben gehad: laten we zeggen op 3 augustus. En nogmaals, dat zou absurd vroeg zijn, meestal duurt het wel een paar dagen tot weken na een curettage voor er een nieuwe cyclus wordt gestart. Maar goed, als je op 3 augustus een eisprong zou hebben gehad, dan is het volgens mij onmogelijk dat je op 5 augustus een zwangerschap kan aantonen. Zelfs niet in het bloed. Dat zou je arts zeker moeten weten. En hij had je al helemaal moeten waarschuwen voor de mogelijkheid van restweefsel. Het hcg opvolgen is nou eenmaal geen betrouwbare methode om een nieuwe zwangerschap aan te tonen vlak na een miskraam. Dat kan echt alleen met echo. Ik spreek uit ervaring. Ook ik wil je niet bang maken, maar wel waarschuwen. Het kan best eens wat restweefsel zijn dat flink hcg produceert. Het komt niet al te vaak voor, maar het is wel iets om héél alert op te zijn. Dat weefsel moet er dan zo snel mogelijk uit. Suus
Jee wat raar !! Je zou toch denken dat het in principe niet mogelijk zou zijn als je curretage pas zo kort geleden is. Ik elk geval duim ik voor je maar ik zou ook het advies van de andere dames hier ter harte nemen. Stel dat het om restweefsel gaat, is het toch zaak om hier snel achter te komen. Sterkte en succes!!
Ik heb nog drie maanden na mijn mk hcg in mijn bloe gehad. Dit moest elke week getest worden. Als het zou stijgen zou het ook kunnen wijzen op een bbz. Het lijkt mij ook heel onwaarschijnlijk dat je alweer zo snel zwanger zou zijn na een curretage. Wat zeggen ze in het zh dan ervan? Het lijkt mij eerder iets buiten de baarmoeder wat dus nog hcg produceert. Mee oppassen hoor!!!