Hoi Mirjam, Even een vraagje; morgen ben ik 7 weken zwanger volgens berekening van m`n vk. Het gaat om ons eerste kindje, en over 3,5 week krijgen we pas onze eerste echo. Onze vk zei ons wel; zolang ik geen menstruatie achtige krampen heb met helderrood bloedverlies, dan is er geen reden tot zorgen. Nu hoor en lees je natuurlijk wel eens verhalen dat het voor komt dat bij de eerste echo het hartje niet blijkt te kloppen of al eerder gestopt is. Stel dat dat het geval zou zijn, behoud je dan evengoed nog de zwangerschapssymptomen zoals misselijkheid, weeïg voelen, gespannen/gevoelige borsten etc.? Of zouden die klachten dan al gauw weg zijn wanneer dat het geval blijkt? We proberen er uiteraard van te genieten, maar zijn van binnen ook best wel bang voor hoe het óók kan gaan natuurlijk.. Daarom zouden we graag een reactie krijgen op onze zojuist gestelde vraag voor misschien ietsje meer geruststelling. Vr groet, Caadje
hoi ik snap je onzekerheid, die is normaal in de eerste fase van de zwangerschap. Het is normaal dat je je eerste echo krijgt bij 10 weken, dan is het kindje goed op te meten. Mirjam
Bedankt voor je snelle reactie. Ik begrijp dat het normaal is dat je rond de 10 weken pas een echo krijgt, maar het ging mij meer om de vraag of de zwangerschapssymptomen ook aan blijven houden als blijkt dat het niet goed is met het kindje. Groetjes
hoi het wel of niet hebben van symptomen of het opkomen of verdwijnen ervan zegt niet zoveel. Als je klachten nu weggaan wil het niet zeggen dat het misgaat. Als ze blijven wil het niet zeggen dat het goed blijft gaan. Gelukkig heb je wel veruit de meeste kans dat het goed blijft gaan, namelijk 90%. Mirjam