Broedkip, inderdaad: niet eens ongesteld worden voelt zo kansloos . Je kunt gewoon helemaal niks!! Mijn huisarts houdt inderdaad ook een half jaar aan voor je door wordt verwezen naar de gynaecoloog. In principe wordt het dus nog als normaal gezien. Ik heb trouwens ook geen overgewicht. Ik heb een BMI rond de 21 dus afvallen zou ook niet echt hoeven lijkt me. Ik eet ook gevarieerd, dus ik zou niet weten wat ik moet veranderen. Teunisbloem en etos zwanger worden pillen heb ik ook allemaal al geprobeerd, geen resultaat dus. Afgelopen dagen slaap ik heel slecht (inslapen en doorslapen) en gekke dromen. Dan ga ik toch hopen dat ik zwanger ben. Maar totaal niet waarschijnlijk, heb verder nergens last van. Ik wil ook helemaal geen hoop hebben. Nou ja, gelukkig heb ik een drukke december maand!
Hoi Allemaal, Na al jullie verhalen te hebben gelezen hier toch ook die van mij: Ik ben in juli 2014 gestopt met de pil en werd na mijn onttrekkingsbloeding 137 dagen niet ongesteld. Vervolgens van de HA primolut gekregen en zit nu op dag 25 van mijn nieuwe "cyclus". Ik hou mijn temperatuur bij, maar daar kan ik door een zeer wisselend ritme geen conclusies aan verbinden. Maar heb geen verhoging kunnen waarnemen. We al een paar dagen veel en taai cervixslijm. Ik vind het wachten en de onzekerheid of er nu wel iets gaat gebeuren uiterst onprettig. Natuurlijk zijn we nog maar net bezig en probeer ik het natuurlijk zoveel mogelijk los te laten, maar dat vind ik zo lastig! We gaan voor ons eerste kindje. En ik had helemaal niet verwacht dat het zo'n gedoe kon zijn haha! Fijn dat ik er zoveel over kan lezen en dat ik ook mijn verhaal kwijt kan!
Super!!! Dus voorlopig nog geen overgang voor jou. Zwangeresje: fijn is dat he? Beetje bijlezen over hetzelfde gedoe. Pinoa: Zouden die etos-pillen kunnen helpen dan? Ik slik nog geen supplement omdat we ook nog niet gaan proberen een kindje te maken. Maar zijn er hier mensen die er wel goede resultaten mee hebben geboekt?
Hoi Ladies, Ik heb een lange tijd niks laten horen omdat ik nogal druk ben met werk. Ik ben de oprichter van dit topic en heb ook heel lang gewacht op mijn eerste natuurlijke menstruatie, wel 107 dagen lang. Ik weet hoe moeilijk het is om geduld te hebben en hoe machteloos jullie je voelen. Ik moet nu even weg, maar zal straks proberen veel van jullie vragen te beantwoorden. Liefs,
Ja zeker! Heerlijk om de hersenspinsels even te ventileren hihihi. En om de verhalen van anderen te lezen.
Lieve dames, Ik heb een aantal maanden geleden dit forum gestart omdat ik helaas in dezelfde situatie zat als jullie. Ik werd ook maar niet ongesteld. Ik heb via de huisarts een verwijzing gekregen voor een inwendige echo, dit word door een echoscopost/radioloog gedaan. Dit is dus GEEN verwijsbrief naar een gynaecoloog. Wel heeft een gynaecoloog mijn echo beelden beoordeeld omdat normaal gesproken een radioloog daar geen uitspraak over mag doen. Gelukkig zag alles er goed uit, mooie dikte van baarmoederslijmvlies, groeiende eitjes en geen pcos. Mijn baarmoeder ligt een klein beetje gekanteld maar dat maakt helemaal niks uit. Ik heb me maanden lang druk gemaakt, en weet dus hoe erg dat voelt. Ik heb vaak alle symptomen opgezocht van pcos en ik voldeed er aan 2, wist dus bijna zeker dat ik het had. Maar gelukkig blijkt het tegendeel bewezen te zijn. Ik ben niet dik maar weeg toch wel 10 kg te zwaar volgens de BMI meter. Ook was ik 107 dagen niet ongesteld maar ook ik heb geen pcos. Wat ik hier mee wil zeggen is dat die symptomen voor kunnen komen maar dat bijvoorbeeld overgewicht helemaal niks hoeft te zeggen. Wat ik jullie ook mee wil geven is, kom voor jezelf op! Dat deed ik dus ook nooit tegen mijn huisarts maar wouw nu gewoon duidelijkheid. En dat is gelukt! Als jullie vragen hebben of jullie hart willen luchten, doe dat zeker! Ik heb me zo alleen gevoeld in die tijd en het was fijn om via dit forum lotgenoten te vinden. Ik zit ook in een forum waarvan al 75% zwanger is. Dat is ook soms heel moeilijk. Maar ik denk maar zo hun worden elke 28 dagen ongesteld en ik werd het 4 maanden niet dus echt eerlijke kansen hebben wij nog niet gehad. Ik zit inmiddels op dag 25 na mijn eerste natuurlijke menstruatie, wij wachten dus ook met spanning af. Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!
Ik heb veel van die symptomen gehad, alleen duurde het daarna nog wel even voordat ik ongesteld werd. Helaas horen ook veel dingen bij het ontpillen, maar het kan ook zeker duiden op een aankomende menstruatie.
Hoi meiden! @Zwangeresje: Heel herkenbaar verhaal!! Eigenlijk is 4 of 5 maanden misschien niet lang, maar omdat we geen cyclus hebben hebben we ook geen enkele kans! Goed dat je uiteindelijk via de HA primolut hebt gekregen. Heb je ook ovulatie testen gedaan om te kijken of je een eisprong hebt? Temperaturen lijkt me ook erg lastig. Wat heb je nu verder afgesproken met de HA? @Leo: Fijn dat je eindelijk ongesteld bent geworden!! Hopelijk nu wat meer regelmaat! @Lisa: Hoe waren je ovulatie testen? hoop dat de volgende menstruatie snel komt!! Hier ga ik vandaag naar de huisarts. Ik wil een verwijzing voor de gynaecoloog en ook starten met primolut ofzo. Ik wil nu gewoon stappen ondernemen en meer duidelijkheid. Afgelopen weken ging eigenlijk best goed, heb gewoon veel leuke dingen gedaan, maar het blijft toch in je achterhoofd spoken. Gisteren nog een zwangerschapstest gedaan: negatief. Dat is dan wel weer confronterend, ook al wist ik het eigenlijk wel. Vandaag had ik een assistente bij de huisarts aan de lijn en ik had het erover en ze zei: Het kan ook komen dat je menstruatie uitblijft omdat je je er zo op focust en zo mee bezig bent. Grrr, dat vind ik zo'n irritante uitspraak! Volgens mij is dat helemaal niet wetenschappelijk bewezen en daarnaast heb ik niet enorm veel stress. Nou ik hoop dus dat ik vandaag meer duidelijkheid krijg.
@ pinoa: Ik hoop dat het lukt bij de huisarts! Ik zou de assistente wel door de telefoon kunnen trekken als ze dat tegen mij zou zeggen!! Ik zit vandaag op dag 28 en heb vanochtend een test gedaan, omdat ik mijn baarmoeder sinds gisteren "voel" en omdat ik over mijn hele lijf bultjes kreeg op zondag (echt iets voor mij om zo op hormonen te reageren). Het was natuurlijk negatief, wat ik wel al dacht. Toch ben ik er emotioneel van. Had de hoop dat ik een eisprong had gehad, wat nog kan natuurlijk. Maar het voelt op het moment alsof ik weer 4 maanden kan ga zitten wachten. Temperatuur is nog steeds niet omhoog. Heb ook slecht geslapen door al het gespeculeer. Ik heb geen ovulatietesten gebruikt omdat ik geen idee heb wanneer ik ze moet gebruiken nu en omdat ik het dan wel een kostbare zaak vind. Ik heb geen concrete afspraken gemaakt met de huisarts. Maar ik ga weer bellen als ik op dag 40 nog geen verandering heb. Ik heb niet het gevoel dat ik PCOS heb, maar natuurlijk spookt het door mijn hoofd omdat het hier op het forum zoveel voorkomt. Ik heb een BMI van 26, dus daar kan het ook niet aan liggen wat dat betreft.
Hihi, ik kon het even niet laten, tijdens het hardlopen kwam er ineens een gedichtje op: "Geen bloed geeft moed" is wat ons is geleerd, Maar zonder ovulatie raakt het tij niet gekeerd. Weken, soms maanden leven we tussen vrees en hoop. Zere tepels, emoties en ovulatietesten laten we op z'n beloop. Een kindje in onze armen is wat we zo graag willen en dat onze geliefdes ons bijstaan ondanks al onze grillen. Gelukkig is er dit forum, waar we alles met elkaar kunnen delen met alleen maar fantastische vrouwen die nooit zullen oordelen. Deze positiviteit zorgt voor een goed karma, dat geloof ik echt. Dat we in 2015 allemaal maar zwanger mogen worden, het is ons goed recht!
Hoi allemaal, Hier goed nieuws. Na 93 dagen eindelijk mijn eerste natuurlijke ongesteldheid!!! Ik had anderhalve week geleden een positieve ovulatietest, dus dit klopt dan helemaal (ik weet van mijn eerste zwangerschap dat ik een korte LF heb). Nu afwachten hoe lang de tweede cyclus wordt, maar het begin is er en ik heb in ieder geval weer vertrouwen in mijn eigen lichaam. Iedereen die nog wacht, heel veel sterkte met geduld hebben! Ik dacht ook dat het nooit meer zou komen, maar ik vond het in ieder geval erg fijn dat ik door dit topic wist dat het veeeeeeel vaker voorkwam.
Haha zwangeresje, leuk gedichtje. Dotty, wat fijn dat je ongesteld bent geworden!! Eindelijk weer verder vooruit kijken. Ik ben wel een beetje jaloers op je. Zit op dag 108 ofzo, hou het niet meer precies bij. Heb niet het idee dat het nog vanzelf komt . Nu wel een doorverwijzing gekregen voor de gynaecoloog, maar voordat je daar weer terecht kunt duurt een eeuw... Grrrrr!! Ik vind het wachten maar moeilijk...
@Pinoa: Ik kan me voorstellen dat jij er nu ook wel op zit te wachten en wat jaloers bent op iedereen die al wel ongesteld wordt. Geduld hebben is zo moeilijk, zeker wanneer je niet weet wanneer het wel gaat komen. Je hebt wel al heel snel een verwijzing meegekregen! Heb je al een afspraak gemaakt?
Hoi Pinoa, Het wachten IS ook heel erg moeilijk, ik weet precies hoe je je voelt. Kan je niet via je huisarts een primolut kuur vragen? Wanneer kan je bij de gyn terecht? Ik heb eindelijk mijn eerste eisprong gehad afgelopen zondag . Dat kon ik aan mijn temp heel duidelijk zien. En in de dagen ervoor ook vruchtbaar slijm gehad, dus mijn lijf is echt in actie geschoten. Dus deze cyclus is 39 dagen. Al een stuk beter dan 137!! Ik kan wel een gat in de lucht springen dat er IETS gebeurd. Ik had de primolut gewoon van mijn huisarts gekregen. Sterkte!
Super! Wat een opluchting hè! Ik heb afgelopen zondag mijn eisprong gehad omdat ik maandag een hogere temp had, en nog steeds! Geen ovulatie testen gebruikt omdat ik echt niet wist of er überhaupt iets zou komen. We heel duidelijk vruchtbaar slijm in de dagen voor de ovulatie en vanaf maandag weer 1 droge boel hihi.
Dankjewel voor de lieve berichtjes!! Echt fijn . Wat goed dat jullie lichaam weer lijkt te werken!! Voor jou Dotty nog spannend hoe de tweede cyclus gaat verlopen. Zwangeresje, heb je goed gebruik gemaakt van de vruchtbare dagen? Ik heb contact gehad met de gynaecologie afdeling maar ik moest eerst allemaal formulieren invullen en dan gaan ze die bekijken en dan maken ze pas een afspraak. Dus geen idee wanneer dat gaat zijn. Baal er wel van, want het duurt allemaal zo lang en soms ben ik echt verdrietig ervan! Het maakt me zo onzeker. Of het wel allemaal gaat lukken . Ik heb aan mijn huisarts ook gevraagd om een middel om de menstruatie op te wekken, maar dat wilde ze niet. Ook omdat ik nu naar de gynaecoloog ga. Dus helaas, het is ook niet zonder recept te verkrijgen. Ik hoop zo dat ik snel een afspraak heb!! Weet jullie omgeving trouwens dat jullie ermee bezig zijn? Bij mij niet, wilde het nog voor onszelf houden . Veel leuker ook als het eenmaal zover is. Maar soms is het wel moeilijk omdat ik er soms wel verdrietig over ben. Heb ook goede weken hoor en heb gelukkig genoeg afleiding! Succes allemaal weer! Nog anderen die hier ervaring mee hebben?
Haha! wat een vraag!!! Was ook ontzettend hitsig, dus moest me eerder inhouden whahahahahah! Nou ik hoop echt dat je dan snel terecht kan of dat je uit jezelf nog een onttrekkingsbloeding krijgt. Helemaal begrijpelijk dat je er zo onzeker van wordt. Had ik ook. Alsof ik "defect" was. Ik heb het aan mijn ouders verteld na 3 maanden na een zeer emotionele dag (volle maan hihi). Ik wilde het er gewoon met ze over kunnen hebben. Natuurlijk is het jammer dat de verassing eraf is nu, maar ik voel me er wel beter bij zo. Verder zijn er een paar vriendinnen die het weten en mijn broer + schoonzus. Ik word er heel ongelukkig van als ik het niet over de dingen kan hebben die me bezig houden, vandaar.