lang wachten op eerste natuurlijke menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa2001, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ik heb getest maar helaas negatief. Verder wachten dus...

2. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @xmoonlight, thanks voor de tip heb daar al veel gelezen.

3. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er ook dames die lang hebben moeten wachten op hun eerste natuurlijke menstruatie na de pil en die daarna regelmatig zijn geworden? Of zwanger ?

Ben heel benieuwd naar positieve verhalen. Want voel me een beetje down. Ik weet ik wacht pas 68 dagen maar ben gewoon bang dat het allemaal niet gaat lukken.

4. Anonima257

Anonima257 Bekend lid

6 jul 2014
    848
    284
    63
    Vrouw
    Hier nog steeds niks na 116 dagen.... Hoop dat er bij iedereen snel wat komt! Wachten is echt verschrikkelijk! :(p

5. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Anonima, jeetje jij wacht ook al lang! Ben jij al naar de huisarts geweest?

6. pafwaf

pafwaf Lid

22 sep 2014
    62
    0
    0
    meulebeke
    na 13 jaar mirena spiraal ze laten verwijderen 35 later ongesteld, maand later zwanger:) dus mijn spiraal was redelijk snel uitgewerkt ondanks ik al zoveel jaren mirena had

7. nena90

nena90 Actief lid

26 apr 2014
    187
    87
    28
    NULL
    NULL
    Hoi lisa,

Op mijn eerste menstruatie heb ik 113 dagen moeten wachten, daarna 43 en de laatste was 33. Hoop dat ik nu rond de 33 dagen of iets minder blijf. Zal het over ongeveer 2 weken weten.

Je hoort het vaak hoor, en je hoort ook vaak dat de cyclus daarna gewoon weer op gang komt. Probeer er niet teveel mee bezig te zijn. In het begin maakte ik mezelf helemaal gek en nu heb ik iets van.. ik zie het wel..
    En dat is lastig, want wij willen ook heel graag een kindje maar als je er teveel mee bezig bent werkt dat voor mijn gevoel alleen maar negatief.

Hoop dat je hier iets aan hebt..

8. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @nena wat fijn om een positief bericht te lezen!
    Ik denk dat mijn huisarts mij een beetje bang heeft gemaakt, hij begon in mijn eerste bezoek al over pcos.

Ik ben niet de magerste maar ook zeker niet dik maar dat zou dan kunnen zei hij. Door dat gesprek ben ik gaan denken dat het ons misschien wel helemaal niet gaat lukken.

ben zo blij met jou berichtje, dat het ook 'normaal' is dat het even duurt. Je geeft me hoop! En er minder mee bezig zijn, zal veel beter zijn inderdaad.

9. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Up (misschien meer mensen)

10. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Ben in augustus gestopt en zit nu op dag 37 van mn cyclus. Dus sta net aan het begin.
    Enige wat ik lastig vind is toen ik de vorige keer na 10 jaar pilgebruik gestopt ben, had ik direct een cyclus en ook direct zwanger. En nu ziet het er dus naar uit dat het even tijd nodig heeft om op gang te komen. Ga er maar even vanuit dat ik niet zwanger ben. Gebruiken nu condoom, maar zijn niet altijd even consequent:). En dat laatste zorgt wel een klein beetje voor testdrang. Maar goed, doe zondag nog een test en als het dan negatief is, weet ik dat ik zeker dat het mijn cyclus is die op zich laat wachten.

Lijkt me verschrikkelijk om wachttijd van zolang te hebben als ik lees hier bij sommigen.

Oh en voor de goede orde, wij willen absoluut een 2e kindje, dus dat niet heel consequent zijn is niet erg. Maar even wachten zou ook goed zijn. Dus hebben elkaar trouw beloofd nu wel consequent te zijn;)

11. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Jetz, kan begrijpen dat het nu dan lang duurt als je eerst een normale cyclus had.

Jij weet in ieder geval wel dat je vruchtbaar bent:), ik maak me daar wel eens zorgen over. Maar moet dat eigenlijk helemaal niet doen. Want het is natuurlijk heel normaal dat je lichaam na 8 tot 10 jaar pil gebruik even moet snappen hoe het allemaal werkt.

Hopen dat je snel ongesteld word zodat jullie kunnen beginnen!

Heel veel succes!

12. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Sinds april ben ik ook gestopt, omdat ik er aardig klaar mee was maar vriendlief nog geen kinderen wou overgestapt op alternatieven. Maar sinds april dus wel goed naar mijn cyclus kunnen kijken. Eerste maand kwam die mooi regelmatig na 28 dagen dus dacht mooi! Nu komt er gewoon elke maand een week extra bovenop! Zit op dit moment op een cyclus van 39 dagen! Dus hier naar een half jaar ook nog niks regelmatig!

13. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    @lisa ja dat we vruchtbaar zijn was duidelijk, we waren de vorige keer compleet in shock toen het zo snel gelukt was.

En dat je die zorgen krijgt dat je niet vruchtbaar bent kan ik me op zich best voorstellen.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat veel topics hier op zp je ook bewuster maken van dingen en je daardoor ook meer zorgen of sneller zorgen krijgt. Zo werkt het bij mij wel een beetje:). Niet dat ik nu zorgen heb, maar je denkt wat meer over dingen na.

14. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @jeszz ja tegenwoordig lees je ook gewoon te veel wat je heel erg bang maakt. Hoop gewoon dat ik snel ongesteld word en we verder kunnen.

15. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Meer mensen die lang hebben gewacht?

16. oamistica

oamistica Lid

7 okt 2014
    16
    2
    3
    Vrouw
    Hoi ik ben een jaar gestopt met de pil in dat jaar geen menstruatie gehad. Bij de gynaecoloog geweest die kon niks raars vinden. Ben toen weer aan de pil gegaan omdat mn relatie niet zo goed ging. 2 maanden de pil geslikt in die 2 maanden elke dag bloed verlies( wat volgens de gynaecoloog gewoon wennen aan de pil was) nu alweer 2 maanden gestopt omdat mn vriend en ik toch zwanger willen worden maar helaas ook deze keer nog geen menstruatie. 20 oktober weer naar de gynaecoloog. Ben benieuwd.

17. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Wanneer zouden jullie spreken van een menstruatie! Ik heb 25-26&29september heeele lichte bloeding gehad. 25&26 s ochtends bij afvegen wat helder, verder alleen maar (weinig) bruin bloed. Kan een menstruatie zoooo licht zijn of is het iets anders geweest?

18. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    @lisa: niet opgeven hoor! Zoals je misschien eerder in dit topic hebt gelezen heb ik zeer lang moeten wachten op een eerste menstruatie (8,5 maand om precies te zijn). De cyclus die daar op volgde duurde 80 dagen maar die ronde ben ik wel zwanger geraakt! Dus het kan snel gaan! (Nou ja, wat betreft aantal rondes dan..:))
    Helaas is die zwangerschap mis gegaan (zie handtekening) en nu weer wachten om te kijken of t op gang komt..

19. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Sun, jeetje wat moet jij een geduld hebben gehad! En wat een verschrikkelijk einde ervan... kan me niet voorstellen hoe dat moet voelen. Hele dikke knuffel!

Hoe gaat het nu verder met je?

Liefs,
    Lisa

Deel Deze Pagina