lang wachten op eerste natuurlijke menstruatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Lisa2001, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Lisa: ja mn geduld werd behoorlijk op de proef gesteld. Nu ben ik van nature al niet zo vreselijk geduldig en mijn leeftijd (35) helpt ook niet echt mee. Uiteindelijk gelukkig heel mooi beloond met een zwangerschap, maar zo oneerlijk en verdrietig hoe het is gegaan. Nu 6 weken geleden en het gaat nog niets zoals ik zou willen. Ik mis mijn dochtertje en ik mis de mooie verwachtingen/toekomstbeeld die ik had tijdens de zwangerschap. De gyn had voorspeld dat mijn cyclus nu wel op gang zou komen door de zwangerschapshormonen. Helaas.... vandaag cyclusdag 27 en nog niet eens een eisprong in zicht. Ik ben boos op mijn lijf dat het niet 'normaal' werkt en mijn geduld is op! Mag pas in december terug komen en dan starten we OI waarschijnlijk... hoe is het inmiddels met jouw cyclus/traject?

2. Joepie1988

9 sep 2014
    8
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoi Lisa,

Hier nog een lotgenoot. Toen ik stopte met de pil was dat niet omdat we op dat moment graag zwanger wilden worden maar gewoon om te kijken hoe mijn cyclus was. Maar goed ook want ik heb 226 dagen gewacht voor mijn eerste natuurlijke menstruatie op gang kwam.
    Nu zit ik:
    226
    45
    41
    37
    33

Er gaan bij mij steeds vier dagen af, ben heel benieuwd hoe het komende maand zal zijn. Zou ik nu een cyclus van 29 dagen hebben?

Ik maak me ook zorgen of ik wel vruchtbaar ben, maar daar schiet ik niets mee op. Het kan net zo goed wel allemaal goed zijn maar heeft mijn lichaam langer de tijd nodig om de hormonen van de pil te verwijderen.
    Ik wacht af...... Maak je niet te druk. Er zijn veel mensen met dit probleem. Ik kan me voorstellen dat als je graag zwanger wilt worden een uitblijvende menstruatie erg frustrerend is! Hou vol, het komt goed.

Lieve groetjes Joepie

3. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Joepie, fijn dat het na die eerste hele lange cyclus steeds korter wordt. Ben je die eerste periode wel eens naar de dokter geweest?

4. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zijn er ook meiden die voor hun eerste menstruatie lang hebben moeten wachten en dat het daarna wel regelmatiger werd?

5. Dita84

Dita84 Niet meer actief

Ik zit inmiddels op dag 45 van mijn eerste menstruatie. Jullie verhalen zijn heel herkenbaar voor mij; ik heb ook het gevoel dat mijn lichaam het nog even moet uitvinden. Heel moeilijk om geduldig te zijn.

6. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dita, ja het is echt heel vervelend en ik word er soms ook een beetje bang van. Ik zit vandaag op dag 72....

7. monifique

monifique Bekend lid

14 sep 2014
    877
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hai!

Ook ik moest voor mijn eerste zwangerschap meer dan een jaar wachten. Nou stopte ik in eerste instantie met de pil vanwege migraine klachten en ging ik naar de dokter omdat er maar niets opgang kwam. Niet omdat ik op dat moment zwanger wilde worden, maar ik had al wel het gevoel dat er iets niet klopte..
    Uiteindelijk heeft mijn huisarts me Primolut voorgeschreven. Dit kan de boel wat opgang helpen.
    En dat klopte! Vrij vlot daarna kwam mijn cyclus op gang en ook vrij vlot daarna was ik zwanger. (Dat is natuurlijk geen garantie met Primolut he)

Na de bevalling van mijn zoontje heb ik weer een half jaar gewacht op cyclus... weer niets. Nu weer een ronde Primolut geslikt en nu lijkt mijn cyclus weer redelijk aan te trekken. 2 rondes een cyclus van 33 dagen.
    Mag ook wel na bijna 3 jaar :)

8. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Hoi meid, een positief berichtje.. Toen ik lang geleden stopte met de pil (na 10 jaar gebruik ) duurde het 8 maanden voordat ik ongesteld werd. Daarna direct een regelmatig cyclus van ongeveer 35 dagen.
    Zwanger worden nooit een probleem geweest (het blijven soms wel maar dat heeft daar niets mee te maken)

9. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.616
    169
    63
    Hier zit ik ook op het wachtbankje...zucht....nu 3.5 maand na het stoppen met de borstvoeding

10. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @maja, wat een heerlijk positief verhaal. Maakt me een stuk positiever. Had jij tussendoor ook ovulatietesten gebruikt of gewoon gewacht?

@bodien, het duurt zo lang he, echt vreselijk. Wil zo graag de bevestiging dat ik vruchtbaar ben. Daar maak ik me erg zorgen over.

11. Nova33

Nova33 Nieuw lid

13 okt 2014
    2
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Eind juni ben ik gestopt met de pil en vorige week voor het eerste ongesteld geworden! Last van ontpillen gehad, opgezette buik, hoofdpijn. Onzekerheid of mijn lichaam wel normaal gaat functioneren... Nu wachten op een regelmatige cyclus.
    Dus, wachten duurt lang en hopelijk komt jouw menstruatie snel op gang Lisa!

12. Jeszss

Jeszss Fanatiek lid

16 jan 2013
    1.752
    0
    36
    Gelderland
    Hier na 43 dagen is het weer op gang gekomen! Dus al met al maar heel kort. Ben benieuwd naar het verdere verloop.

Voor de wachtende dames, heel veel succes hopelijk komt het snel op gang!

13. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    ik heb geen ovu testen gebruikt, maar ik voel dan ook altijd goed mijn eisprong. En ben 9x zwanger geworden in de eerste of tweede "ronde" dus die testjes waren niet nodig.

edit: ik heb je bericht verkeerd begrepen zie ik nu. In die 8 maanden heb ik geen ovu testen gebruikt, maar heb afgewacht.

14. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    @maja nee hoor, ik vraag ook aan mensen die gewoon hebben gewacht. Ik mag nu ook al bijna 80 dagen bijna... hoop zo dat er snel iets komt. Hoe gaat het nu met je?

15. Lisa2001

Lisa2001 Actief lid

21 mei 2013
    302
    1
    0
    NULL
    NULL
    Trouwens @maja wat ontzettend heftig 9 miskramen... kan me niet voorstellen hoe dat voelt!

16. xSnOOpie

xSnOOpie Lid

29 sep 2014
    90
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb (schrik niet) 393 dagen moeten wachten op mijn eerste menstruatie. Dit was op 23 augustus 2014.

Ik ben 9 jaar aan de prikpil geweest, en dat is gewoon echt troep en duurt heel lang voor het je lichaam uit is.

Mijn cyclussen:

Augustus: 29 dagen
    September: 33 dagen
    Oktober: 34 dagen (Geeft FF aan)

Dames, we moeten geduld hebben. Het is natuurlijk niet niks om je lijf vol te stoppen met die troep. Het duurt nu eenmaal even voordat het je lichaam uit is.
    Heb geduld, het komt goed!

Liefs, Angela

17. StefJuuh01

15 okt 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier op dag 81.

Op 29 september gedacht een eisprong te hebben gevoeld. Di en Do getest. Allebei een heeel vaag lijntje. Tweede iets duidelijker dan de eerste, maar ben nog niet overtuigd.

Langzaam aan wordt ik gek.......

18. Floortje90

Floortje90 Actief lid

25 sep 2014
    312
    0
    0
    Ouderenzorg
    Uithoorn
    Mijn eerste menstruatie kwam na 44 dagen en wacht nu alweer 80 dagen tot de volgende doorkomt...
    Geduld hebben is moeilijk maar heb geen keus!

19. Dita84

Dita84 Niet meer actief

#59 Dita84, 17 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2014
    @ Floortje90: inderdaad, we hebben geen andere keus dan wachten. Als ik dit had geweten, dan was ik eerder gestopt met de pil. Maar ja, die slikte ik nou juist om niet zwanger te worden.

@ StefJuuh01: heb je foto's gemaakt van je testen? Wellicht kunnen we helpen en met je meekijken.

20. StefJuuh01

15 okt 2014
    23
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen foto's gemaakt. Vandaag weer een negatieve test. Maar het schijnt zo te zijn dat die van kv 2v5 ook kunnen reageren op een eisprong... vaag gedoe allemaal dit.

Hoe lang moet je eigenlijk afwachten voor dat de huisarys actie onderneemt? Neem toch aan als je 3 maanden niet ongesteld bent geworden dat er verder gekeken kan worden.

Deel Deze Pagina