@Pinoa Komt echt wel goed! Weet dat er veel drama-verhalen te lezen zijn, maar niet gelijk van het slechtste uitgaan. Knuffel xx
Hey Pinoa, welke bloedwaardes zijn er gecheckt? Ik vraag het voor het geval ik toch even de huisarts bel volgende week
Dank je voor jullie reacties. Soms heb ik niet meer het vertrouwen dat het goed komt, misschien stom, want er zijn veel ergere verhalen. Maar ik vind het zo frustrerend. En ik wil helemaal niet jaloers zijn op anderen, want gun het hun ook! Ik had gewoon niet gedacht dat het zo lang zou duren voor het überhaupt op gang zou zijn . Ik kan niks anders doen dan wachten, maar wel moeilijk... @Gimini: Bij mij is op fsh, lh, t4 (iets met schilderklier) en oestradiol getest. Maar dat is denk ik gewoon in overleg met je huisarts. Nog mensen die positieve verhalen hebben na het zo lang uitblijven van de menstruatie?
Vervelend al dat wachten.. ik heb primolut gekregen van de gynaecoloog toen. Maar zit nu weer in hetzelfde schuitje. Weeer wachten! Nog geen eisprong te bekennen.
Pinoa, ik heb ook geen kenmerken van PCOS en mijn bloedwaardes zijn allemaal goed. Op de inwendige echo was heel duidelijk PCOS te zien. 10 a 12 vochtblaasjes op elke eierstok. Anders gewoon de HA om een verwijsbriefje vragen.
He lieve Pinoa! Het gevoel wat jij nu neer zet had ik nou ook precies hetzelfde op dag 80. Wat een vreselijk rot gevoel. Iedereen lijkt maar zo zwanger te worden en wij willen niet eens ongesteld worden. Ik heb uiteindelijk ook een verwijzing gekregen van de huisarts voor een inwendige echo. Ik herkende 2 symptomen zoals geen menstruatie & licht overgewicht (10 kg te zwaar). Ik wist dus 99% zeker dat ik het zou hebben, ik sprak ook alleen nog maar alsof ik het al had. Na dagen wachten kreeg ik eindelijk de uitslag die tot 2x toe te laat was... en wat denk je GEEN Pco.... Alles zag er netjes uit.. rijpende eitjes, 8,2 mm baarmoederslijm. Ik was totaal in verbazing, huh heb ik het niet? Owww wat was ik blij. Toen ineens 3dagen geleden roze verlies bij het afvegen. Daarna niks en nu al 2 dagen licht bruinverlies. Heb echt het idee dat ik ongesteld ga worden en het even op gang moet komen. Helaas lees je veel verhalen op internet(helaas te veel) van dames die pco hebben. En als je dan lang niet ongesteld word geloof je erin dat je het hebt. Maar wouw je even een positief verhaal vertellen. En je even opbeuren. Hoop dat mijn verhaal je een klein beetje rust geeft. (ik heb ook het topic geopend) Liefs
@Stefjuhh wat een spanning zeg! Weet je al iets meer of de clomid aanslaat? Gelukkig word je nu geholpen! Ik zal aan je denken!
Hee Lisa! Wat lief dat je zo uitgebreid reageert! Heel herkenbaar inderdaad je verhaal en fijn om te lezen dat het bij jou goed was allemaal!! Stelt me wel een beetje gerust hoor. Ik heb inderdaad ook dat ik al eigenlijk helemaal voor me zie dat ik straks aan de clomid moet enzo, kan me bijna niet voorstellen dat de menstruatie nog spontaan komt. Want ik voel ook echt helemaal geen verschil na het stoppen met de pil! Had jij dat wel? Ik heb geen last van m'n buik, geen hoger libido (helaas haha), helemaal niks. Nou dat vind ik dan ook weer een beetje raar. Wel fijn dat het er nu op lijkt dat je ongesteld wordt!! Eindelijk he! Nu nog even doorzetten. hoeveelste dag zit je? En hoe ga je met dat wachten om? Ik vind het namelijk zo frustrerend dat we gewoon niet eens kansen hebben nu en iedereen om me heen lijkt ineens zwanger te worden. En nog snel ook. Alsof het de normaalse zaak van de wereld is. Nou ja, voor de meesten dus wel. Maar ik kan heel erg doemdenken en eigenlijk zou ik het meer los moeten laten. Want ik kan nu toch niks anders dan wachten. En misschien breekt over een maand mijn menstruatie door en ben ik in 1x zwanger?! (daar ga ik dus helemaal niet vanuit, maar probeer nog een beetje positief te denken). Wat ik ook lastig vind, is dat natuurlijk niemand weet dat ik met de pil ben gestopt. Behalve mijn vriend natuurlijk. Maar hij wil het er niet teveel over hebben, dat snap ik dan ook weer wel. Ik hoop dat bij jou de menstruatie snel echt doorkomt! Succes!!
Oke ja dan zou het bij mij dus ook nog kunnen! ja ik denk het ergens ook hoor, maar het probleem is dat ik ook goed ben in negatief denken . Mijn huisarts wil me pas in februari naar een gyneacoloog doorverwijzen. Succes met deze ronde!! Hoop dat het aanslaat!!
@Lisa2001, ik voel me eierstokken wel. Ik heb aankomende dinsdag een echo om te kijken of er een eitje gerijpt is. Mijn man en ik praten nu elke avond tegen mijn eitje hahaha
@StefJuuh01, oe wat spannend zeg! Ja, je weet nooit misschien luistert hij wel haha. Hoop echt voor jullie dat jullie een hele mooie echo krijgen met goed nieuws. Ik ben aan het duimen voor je meis! @Pinoa, graag gedaan. Je kan me ook altijd een berichtje sturen. Ik heb namelijk in het zelfde schuitje gezeten en weet hoe ontzettend moeilijk dat is. Je voelt je echt machteloos, het is vreselijk. Je wil zo graag en dan lukt het niet. Heel oneerlijk. Het wachten viel mij dus ook ontzettend zwaar. Ik zei tegen mijn huisarts: 'ik kan er niet meer van slapen, tijdens het werken denk ik er alleen maar aan. Ik zit er echt heel erg mee. Wil toch graag een verwijzing voor een inwendige echo' je moet het gewoon echt aandikken. Ik houd mezelf ook altijd groot, maar als je dat doet doen ze helemaal niks helaas.
@pinoa, zit trouwens op dag 107, vandaag al meer bruinverlies tijden afvegen dus het gaat echt komen nu denk ik. Ben al ongesteld denk ik het moet alleen nog doorkomen en meer rood worden.
Ben flink ongesteld dames, dus hier maar even het bewijs dat het toch ook lang kan duren om te 'ontpillen'. Na 107 dagen is het er.
Lisa, wat fijn dat het nu eindelijk is doorgebroken!! Gek dat je daar zo blij mee kunt zijn he haha! Pfoe, wat moet dat een opluchting zijn. Hopelijk krijg je hierna een regelmatige cyclus!! Ergens fijn om je verhaal te lezen, dan weet ik dat het vanzelf nog kan, maar ergens denk ik ook meteen weer: dat zal bij mij wel niet. Ik las eerst allemaal verhalen van meiden die tussen de 50-80 dagen wachtten, maar toen kwam het toch. Dus ik dacht eerst dat het bij mij ook wel zou komen, maar niet dus, dus durf niks meer te denken. Herkenbaar wat je allemaal voelde. Heel frustrerend is het. Helemaal nu ik iedereen om me heen zwanger zie worden . Mijn vriend wil nog liever niet dat ik naar de gynaecoloog ga, hij wil het natuurlijk houden en niet meteen de medische molen in. Eigenlijk wel begrijpelijk. Deze week heb ik het heel erg zwaar, gisteren heel veel gehuild. Ik zie m'n droom in duigen vallen. Het lastige is ook dat je het met niemand kunt delen. Ik ben gewoon heel bang en de angst overheerst me. Ik heb nergens meer zin in.. Mijn vriend zijn idee is om het nu even helemaal los te laten en pas ergens in het voorjaar weer te starten, de wens om zwanger te worden even te laten zijn voor wat het is. Ik weet ergens dat dat het beste is, maar vind het ook heel moeilijk, ik was zo blij om te gaan starten. Hij is superlief voor me, maar hij staat er toch anders in dan ik. Zucht, wist niet dat het zwanger worden proces zo zwaar zou worden. Had niet verwacht dat de menstruatie zo lang op zich zou wachten .
@Pinoa, ik heb ook elke keer gedacht dat ik wel juist de gene zou zijn die PCO heeft en dat de menstruatie nooit vanzelf zou komen. Alle verhalen die is las van +100 dagen wachten hebben helaas bijna allemaal pco... maar nu zie je maar ondanks dat ik dacht 'je zult wel zien dat het bij mij niet komt' is het toch gekomen. Heb me zoveel dagen slecht gevoeld. Elke dag verdrietig, boos, angst en de hoop verliezen. Daarom koos ik ervoor om voor mezelf op te komen en een verwijzing te eisen voor een uitwendige echo. Mijn vriend stond daar ook heel erg achter. Je kunt wel wachten maar dat veranderd niks aan de zaak of je nou wel of niet iets hebt. Ik zei tegen me vriend weet het liever vandaag als over een jaar. Dan weet ik in ieder geval waar ik aan toe ben i.p.v eindeloos zonder kansen bezig te zijn. Dan kan je altijd nog beslissen of je het nog natuurlijk wil proberen of dat je hulp wil. Overigens is het ook altijd zo dat hoe eerder je er bij bent hoe beter het is. Te lang wachten kan alleen nog meer nadelige gevolgen hebben(hoeft niet maar kan). Wij lijken zo op elkaar, ik voelde me precies net als jou. Mijn advies is vraagt een verwijzing voor een inwendige echo. Vaak doet een radioloog(echoscopist) het. En die laat het dan door een gynaecoloog beoordelen. Dan weet je waar je aan toe bent. En misschien is alles wel gewoon helemaal goed net als bij mij! Knuf!
Wat goed Lisa! Fijn voor je. Hier nog niks. Het is vandaag de 51ste dag. Jouw verhaal geeft hoop, al kijk ik er niet echt naar uit om dan nu nog 56 dagen te moeten wachten
@lisa hoe raar het voor sommige mensen ook zal klinken.. Gefeli met je eerste 'echte' menstruatie @leo spannend hè eerste periode?! Hopelijk komt het gauw!
@Lisa: wat fijn dat jouw eerste natuurlijke menstruatie is doorgebroken. Het geeft mij weer een beetje hoop. Ik ben ontzettend benieuwd hoe jouw cyclus er nu gaat uitzien. Ik zit vandaag op dag 85 en wacht ook op mijn eerste natuurlijke menstruatie. Mijn bloed was gelukkig in orde en de inwendige echo liet geen PCO zien. Ik herken het helemaal wat jullie hier schrijven, ook ik maak me dagelijks ongerust. Periodes van hoop en periodes van verdriet wisselen zich bij mij al weken af
@Pinoa: ik herken jouw gevoel helemaal. Dat soort dagen heb ik er ook tussen zitten helaas. Ik begrijp dat jij nog geen onderzoeken hebt gehad? Hoelang wacht jij al op je eerste menstruatie?
Ik heb vandaag een dikke positieve ovulatietest. Dat betekend dat mijn lichaam na 122 dagen en een kuur primolut nu een goede reset heeft gekregen.