Miskramen, nieuwe baan...

Discussie in 'Miskraam' gestart door baia1975, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Hoi hoi!
    In de laatste 6 maanden heb ik twee MA’s gehad, de tweede 2 weken geleden. Weer dat gevoel van ongeloof, boosheid, verdriet. Ik had net gehoord dat ik een tweede MA had, toen ik ook hoorde dat ik een baan had gekregen! Geweldig natuurlijk aangezien dat ik al een op zoek ben. Het is een goede baan met vooruitzichten naar een vast contract etc..Dus in principe zou ik blij moeten zijn. Maaarr...Ik wil blijven proberen om een (tweede) kind te krijgen. De wens is zó sterk en ook na twee Ma’s wil ik toch nog een poging wagen. Natuurlijk besef ik ook dat ik een risico loop als ik meteen zwanger raak en nieuw ben bij een bedrijf. Voorlopig dus moeten we alles op standby zetten, wat ik zo moeilijk vind. Over 4 maanden word ik 40 dus de luxe om te wachten heb ik ook niet echt.
    Ik wil graag weten of er op dit forum nog dames in z’n situatie zijn. Ik wil gewoon weten hoe jullie emotioneel omgaan met z’n situatie. Ik ben blij voor de baan, maar tegelijk word ik van binnen heel verdrietig juist door het feit dat ik nu een baan heb en mijn droom/wens aan de kant moet zetten. De timing is heel slecht.
    Bedankt

2. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Mijn advies...zet je wens niet in de koelkast!
    Een baan kan je in deze tijd altijd kwijtraken. Als je een vaste baan hebt kan je er bij een reorganisatie ook uitgegooid worden.
    Een kind krijgen is op jouw leeftijd nu of nooit. Als je wens diep zit en het lukt dalijk niet meer dan krijg je denk ik erge spijt.
    Ik ben van rond jouw leeftijd en heb mij voorgenomen mij door niets tegen te laten houden om te proberen nu zwanger te worden. Lukt het dan niet dan heb ik het in ieder geval geprobeerd. Probeer ik het nu niet dan denk ik dat ik daar later moeilijker mee leven kan.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Waarom zou je wens 'on hold' moeten? Je bent (helaas) niet meteen zwanger (en zo wel: feest!) en als je zwanger wordt, dan werk je toch gewoon een maand of 8? Lang genoeg om je waarde te bewijzen, lijkt me. Bovendien: bij zwangerschap krijgen ze je vervanging vergoed, dus zo'n ramp is het nou ook weer niet voor het bedrijf.

4. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik vind dat zwanger zijn geen ziekte is! Het is niet zo dat op het moment dat je zwanger bent niks meer kan! Zoals jij Hilly1980 zegt, kan een zwanger vrouw ong nog 8 maanden werken. Zo zie ik het ook.
    Helaas hoor ik ook verhalen (vriendin van mij) die zwanger was, werkte al anderhalf jaar voor hetzelfde bedrijf en toen ze vertelde dat ze zwanger was werd haar contract niet verlengd. Triest toch? Natuurlijk mogen ze niet zeggen dat de zwangerschap de reden was maar ja...
    Ik hoop echt dat ik me kan bewijzen met deze nieuwe baan, ik heb zn zin in! En ik hoop dat zij mij waarderen ongeacht het feit dat ik zwanger (misschien) zal zijn.
    Sowieso over 2 weken heb ik een controle om te kijken of alles schoon is en eerlijk gezegd heb ik op dit moment niet eens z’n zin om doelgericht te vrijen..ik moet nog de klap van de tweede MA verwerken :(
    Fijne dag dames!

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wacht momenteel op mijn 5e miskraam. Ben hier in sep begonnen en heb in die tijd dus alweer 2 miskramen gehad. Tot nu toe hebben ze het niet gemerkt. Als ik straks toch opgenomen moet worden als het niet vanzelf komt dan ga ik het wel vertellen, maar anders niet.

Ik heb mijn wens echt niet ervoor in de koelkast gezet. Ik ga er gewoon voor en als straks mijn tijdelijke contract niet zou worden verlengd omdat ik zwanger ben so be it. Ik heb echt nog altijd veel liever een kindje.

6. tdw

tdw Niet meer actief

Ik heb ook vlak na mijn miskraam een nieuwe baan gekregen en ik ben twee maanden later weer zwanger geraakt. Misschien geen geweldige timing maar ja, je weet niet of het een jaar duurt of korter of langer je kunt moeilijk je leven on hold zetten of je kinderwens. En hier reageerden ze gewoon heel leuk en niks aan de hand, het hoeft niet altijd zo te zijn dat je daardoor geen contractverlenging krijgt hè (wat overigens volgens de wet niet eens mag). Gewoon doen!

Liefs Tess

7. tdw

tdw Niet meer actief

Oh, en veel sterkte met verwerken hè...

Liefs en een dikke knuffel

8. Lita

Lita Actief lid

2 mrt 2014
    385
    0
    0
    Hier ook na de tweede MA aan een nieuwe job begonnen en de eerste twee maanden niet bewust geprobeerd zw te worden en zelfs van die twee maanden heb ik nu spijt ;) haha. Maar omdat ik vorige zwangerschappen erg last had van misselijkheid vreesde ik om in mijn nieuwe baan meteen de hele tijd ziek te moeten melden.
    Mijn advies (ook aangezien jouw leeftijd): zet je wens niet in de koelkast. Een kindje is een wonder en er is geen slechte timing.... Als je (hopelijk snel!) weer zw wordt dan vind je heus wel een oplossing ervoor.
    Succes in je nieuwe job maar vooral met de nieuwe kansen in 2015 ;)

9. baia1975

baia1975 Actief lid

3 sep 2014
    172
    2
    18
    Tuinieren
    Zuid-Holland
    'morgen allen,
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik voel me een beetje gerustgesteld. Ik heb ook met een vriendin hierover gesproken en die zei ook die ik mijn wens niet in de koelkast moet zetten. Wie weet of ik over 6 maanden weer zonder baan zit of misschien weer een contract voor 6 maanden en...dan ben ik een jaar verder en ook niet zwanger! Ik ga ervoor, hopelijk loopt het deze keer wel beter af!
    Bedankt!!
    Gr

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik ben ook net begonnen bij een nieuwe baan en moet helaas weer op zoek. Ondertussen twijfel ik wel eens, je weet natuurlijk nooit hun reactie als je een zwangerschap aankondigt.
    Maar goed, jammer dan. Mijn wens is groter dat het lullige gevoel wat hun dan eventueel hebben.
    Succes :)

11. mamavanjes

mamavanjes Actief lid

21 nov 2013
    148
    0
    16
    Helemaal met de vorige reacties eens.
    Hier hetzelfde verhaal na 2 miskramen een nieuwe baan en na een maand zwanger en deze keer gaat het wel goed. Nu ben ik tijdens de gesprekken heel eerlijk geweest over m'n kinderwens dus voel me ook niet schuldig en ze zijn gelukkig heel blij voor me. Sommige dingen kun je niet plannen zeker dit niet. Het komt zoals het komt en een goede werkgever heeft daar zeker begrip voor.
    Hoop voor je dat je wens gauw uitkomt.

12. denanja

denanja Fanatiek lid

18 nov 2013
    3.636
    203
    63
    Weert
    Hier ook t zelfde. 2 weken geleden nieuwe baan gekregen, begin 1 maart en zit volop in de mmm. Heb er niets over gezegd, wel aan gedacht maar niet het risico genomen.
    Ook aan gedacht om een paar maanden niks te doen, geen poging te doen, maar omdat we toch al tijdje bezig zijn kon ik t echt niet. Nou moet ik wel zeggen dat aan mijn nieuwe baan ook een opleiding van 8 maanden zit werken/leren.

Maar ik zou t dus ook niet in de koelkast zetten je wens, ook vanwege je leeftijd.

Deel Deze Pagina