Lang wachten op nieuwe zwangerschap na overlijden baby

Discussie in 'Vlinder clubs' gestart door Alexa82, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Jeetje meis wat zuur. Nog helemaal in de ban van jullie mooie dag en dan zo'n klap. Oneerlijk...
    Ongelofelijk ja. Mijn stiefzus heeft er 2 gekregen in de tijd dat wij bezig zijn voor de 1e. Kan het bijna niet meer opbrengen om haar op te zoeken, het valt me te zwaar. Een collega is zwanger, maar woont nog niet eens samen. Die gaan nu halsoverkop trouwen en samenwonen. Ik heb veel moeite om met dat soort dingen om te gaan. Loop er voor weg.
    Met ons gaat het soms goed en soms minder goed. De pijn van het verlies slijt wel, maar het blijft zo oneerlijk. Dat gezonde mannetje wat geen kans heeft gekregen. Daarbij komt dat we nu heel erg het gevoel hebben stil te staan doordat ik nu weer niet makkelijk zwanger wordt. Eind januari kregen we 'groen licht' en zijn we er gelijk weer voor gegaan. Gelukkig hebben we sinds de bevalling een super lieve gyn ( die daarvoor was dat namelijk niet) dat maakt ea wel makkelijker om over te praten.
     
  2. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi madelein herken wat je zegt idd, ons ventje ook helemaal gezond maar mocht gewoon niet verder groeien. Ik merk ook dat ik me een beetje op of afsluit van andere het is gewoon teveel elke keer die happy gezinnen..... wij nu naar Gent hebben ze wel iets verhoogde factor VIII gevonden echt maar iets boven referentie waarde maar toch het zou het zomaar kunnen zijn dus volgende ronde heparine. Ben alleen zo bang dat die volgende ronde lang gaat duren en het duurt allemaal al zo lang :(. Fijn dat je een fijne gyn hebt, mijne is ok maar niet super gevoelig zeg maar. Dus het is allemaal wat afstandelijk en in de trend van gewoon blijven proberen komt ooit goed :(. Krijg nu wel heparine ook hier dus Gent was niet nodig maar vind het wel fijn om te weten dat ik me niet elke dag voor niks ga injecteren straks. We blijven duimen!! ook voor jullie!!
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Ongelofelijk is dat toch? Wij hadden nu een uk bij ons moeten hebben allebei!
    Ik duim heel erg voor je dat de heparine het ontbrekende stukje is voor jullie!
     
  4. Alexa82

    Alexa82 Lid

    11 sep 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    De confrontatie met geluk van anderen is soms zo zwaar. Het gevoel dat je er niet bij hoort en dat je al zo lang wacht om weer geluk te mogen krijgen. Het is moeilijk om weer ergens geluk in te vinden merk ik. We gaan ook lekker op vakantie en samen er op uit, maar er blijft altijd iets in je achterhoofd spelen. Gelukkig kijken we nu uit naar onze vakantie binnenkort, even lekker samen, zonder de confrontatie van een zwangere vriendin ofzo..

    Kunnen jullie het ook nog goed bespreken met de omgeving? Ik merk dat bij ons de vrienden en familie heel lief zijn, maar ook dat hun wereld weer doordraait (ook wel logisch), terwijl wij stil blijven staan.
     
  5. Yvon1893

    Yvon1893 Fanatiek lid

    24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    hoi Alexa, dat is ook super lastig. ik weet nog dat we thuis kwamen. Met ons zoontje op schoot. Mooi in een speciaal mandje. Overal hingen geboorte borden.
    Bij ons tegenover waren ze de borden uit respect aan het weghalen. Terwijl hun een paar weken terug een mooi dochtertje op de wereld hebben gezet. Sjee wat deed dat zeer. maar ik heb alle moed verzameld om er heen te gaan en om te zeggen dat ze het gerust mochten laten hangen maar dat ik het wel waardeerde. Ons verdriet hoeft een ander zijn geluk niet in de weg te staan.
    en die laatste zin plus de zin: onze tijd komt nog,.
    Die heeft ons er wel doorheen gesleept.
     
  6. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Alexa, idd de wereld draait gewoon door en dat is echt lastig als jou wereld stil staat. En nog steeds want bij ons helaas nog steeds geen goede zwangerschap. sommige zijn al met nr. 2 weer bezig en onze nr. 1 is er nog steeds niet. De tijd haalt je aan alle kanten in maar probeer ook te denken het gaat ooit goed komen alleen is dat echt lastig vol te houden :(
     
  7. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Moeilijk idd...

    Ik kom net bij de poli vandaan, had de follikelmeting. Op cyclusdag 18 zijn er een aantal follikels van rond de 10 mm te zien, maar geen dominante. Ook geen aanwijzigingen dat er al een eisprong is geweest. Lijkt of alles op pauze staat zei de echoscopiste. Vanmiddag bel afspraak met de gyn, hopelijk word ik daar wat wijzer van.
     
  8. Alexa82

    Alexa82 Lid

    11 sep 2011
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Hoe gaat het met jullie? Ik probeer niet zo vaak op zp te zijn, merk dat de confrontatie soms teveel is. Gelukkig gaan we zondag op vakantie, even weg samen!
    Sterkte allemaal en hoop op mooie berichten als ik terugkom!
     
  9. olive

    olive Actief lid

    2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve meiden, wat verschrikkelijk wat we hier allemaal hebben meegemaakt. Ik hoop ontzettend dat al onze armen binnenkort worden gevuld met gezonde babytjes.

    Alexa: Ik heb dat ook hoor dan vind het ik even allemaal teveel.
    Heerlijk dat je weggaat, waar gaan jullie heen?

    Hier ben ik zomaar 7 weken na de bevalling vanzelf ongesteld geworden, dat na 3 jaar!! Ik was zo verbaasd! Ben gelijk op cd 3 begonnen met spuiten van gonal f, voor mijn zwangerschap spoot ik puregon omdat ik toen in een ander ziekenhuis zat.

    Vandaag op cd 9 moest ik terug voor meting, was allemaal klein aan beide kanten en moet maandag weer terug.
    Ik merkte dat ik het toch wel erg moeilijk vond om tussen al die zwangere buiken te zitten.

    We hebben vandaag ook het laatste deel (dna, navelstreng) van de obductie gekregen. Er is helemaal niets afwijkend gevonden, er is dus geen bekende doodsoorzaak. Alles zag er goed uit.. De gyn zei dat we echt pech hebben gehad.
    Dat vond ik wel even slikken, de ene kant wil je dat er niets gevonden wordt zodat je weet dat het geen effect zal hebben op een volgend zwangerschap maar aan de andere kant zal de 'waarom' vraag nooit beantwoord worden, heel dubbel allemaal.

    Na afloop moest ik nog naar het lab om 8 buisjes bloed af te geven, ik word gecontroleerd op eventuele bloedstollings problemen.
    Vraagt de dame die mij prikt ineens hoelang ik al zwanger ben.. Dat was echt de druppel voor mij, ik brak gewoon. Gelukkig was mijn erbij om me te steunen. Ik ben blij dat deze dag bijna voorbij is..

    Iedereen veel succes en sterkte gewenst!
     
  10. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Olive wat ontzettend verdrietig dat je er weer zo mee geconfronteerd bent. Mensen bedoelen het goed maar het is zo hard allemaal. Heel veel sterkte!
     
  11. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hi Alexa hoop dat je een beetje kan " genieten " van je vakantie! ik vind het altijd het fijnste weg van hier even geen confrontatie.
     
  12. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    @alexa: hier gaat het best goed. We zitten middenin de onderzoeken wat wel het gevoel geeft dat er eindelijk iets gebeurd. Zal er straks wat meer over vertellen.
    @olive: ik kan me voorstellen dat de wetenschap dat er geen verklaring is gevonden erg moeilijk is, maar aan de andere kant geeft het misschien hoop voor een goede zwangerschap. Bij ons was de oorzaak erg duidelijk, maar ook erg zeldzaam. Ik had een hele forse GBS infectie in de placenta en vliezen, ondanks dat m'n vliezen nog niet gebroken waren en ik geen cervixinsufficientie heb. Waarschijnlijk is het via de bloedbaan in de placenta gekomen. Dit zou zeker nog een keer kunnen gebeuren, en dat maakt ons nier geruster.
    @alexa: lekker genieten van je vakantie. Even helemaal niks!
    @ozz: hoe is het met jou?
    @hier: vorige week en deze week follikelmetingen gehad om te kijken waarom mijn cyclussen zo raar zijn. De eerste keer was er niks te zien, maar afgelopen dinsdag was er ineens een follikel van 22 mm. Wel heb ik polycysteuze eierstokken. Ik zat dinsdag op cyclusdag 23 dus wordt weer een lange cyclus dit. Schiet lekker op... Volgende week dinsdag moet ik bloed laten prikken op progesteron en de dag erna krijg ik alle uitslagen. Waarschijnlijk ga ik de volgende cyclus starten met clomid.
     
  13. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Madelein, het gaat hier, Woendag naar gent uitslagen en kijken wat het plan van hun kant is om miskramen te voorkomen. Ik ben erg benieuwd! Verder blij dat het vakantie periode is, kan ik me toch wat meer ontrekken aan het werk (kan thuiswerken paar dagen) en gewoon rustiger aan doen. Merk dat naarmate de tijd verstrijkt en het nu ook 1 jaar geleden is na de bevalling dat ik het er moeilijker mee krijg ipv makkelijker :(. Hopen maar snel op een mooie toekomst voor ons allemaal!
     
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Spannend meis. Duim voor je dat je wat kan met de uitslagen.
    Welke datum ben je bevallen?
     
  15. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Madelein, 5 juli vorig jaar :(. Woensdag gent erg benieuwd! Net weer positief getest, loopt mooi op maar geloof er allemaal nog niet zo in (bang na alle miskramen).
     
  16. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    O bah... Dus alweer een jaar geleden. Kan me voorstellen dat dat je erg bezig houdt deze dagen.
    Wat onwijs spannend!! Ik duim voor jullie!!
    Wij krijgen woensdag ook de uitslagen, hoop heel erg dat ze ons willen helpen... Ben het wachten zo zat. Zit nu op dag 5 na ovulatie en merk dat ik het moeilijk los kan laten. Gelukkig heb ik een lief paard waar ik veel wedstrijden mee rijd, dat geeft de afleiding die ik nodig heb. Jij ook nog even volhouden! Nog 2 nachtjes slapen!
     
  17. OZ2014

    OZ2014 Fanatiek lid

    25 jan 2014
    1.180
    24
    38
    Hier is het alweer mis :( zo naar Gent hoop dat die kunnen helpen. Hoe waren jou uitslagen vandaag?
     
  18. olive

    olive Actief lid

    2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    OZ2014: nee he?! Ik vind het vreselijk voor je meid! Heel veel sterkte:( en dan nog in deze lastige periode is het helemaal vervelend :( ik hoop dat ze je snel kunnen helpen in Gent en dat het de volgende keer een plakkerd is.

    Madelein: hebben jullie "geklust" deze ronde? En heb je je progesteron uitslag al terug? Ik heb pcos en heb in het begin ook 3x clomid gekregen, een ronde 50, toen 100 en 150 mg. Ik vond het vreselijk, ik had had erg last van opvliegers en ik was resistent dus daarna gaan prikken met puregon waar ik veel minder last had van bijwerkingen.
    Kan me voorstellen dat je je daarover zorgen maakt, maar het is zeldzaam zoals je zei en het hoeft niet weer te gebeuren. Misschien kunnen ze het de volgende keer ook beter controleren.

    Hier, ik zit op cyclusdag 15 en heb er twee rond de 12 mm links. Dat was 2 dagen geleden ook ongeveer zo, toen had er 3 rond de 10-11 mm. Dus ik mag de spuit ophogen naar 87,5 eenheden. Ik moet vrijdagochtend weer terug. Ik hoop dat het een beetje opschiet we willen graag op vakantie maar met alle ziekenhuis afspraken wordt het lastig.

    Heel veel liefs!
     
  19. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    #39 madelein, 6 aug 2014
    Laatst bewerkt: 6 aug 2014
    o nee ozz :(. Wat een vreselijk naar nieuws... Ben je inmiddels al terug uit Gent?

    @Olive: ja we klussen altijd rondom de eisprong, we doen er alles aan zeg maar... Heb mijn uitslagen binnen, zal hieronder even alles opschrijven ;)
    We maken ons inderdaad zorgen dat het nog eens gebeurd. Ik blijf natuurlijk drager van die GBS en dus blijft het een risico. Maar ik kom niet meer bij een vk, en er ligt al een heel plan klaar voor het geval het weer raak is. Dat geeft wel rust. Maar toch blijft het in je achterhoofd, dat zal wel erger worden als ik weer zwanger mag zijn.
    Spannende weken voor jou dus. Ik duim dat het opschiet en jullie lekker op vakantie kunnen!

    Mijn uitslagen:
    Echos en bloed waren helemaal goed, op wat dubieuze eierstokken na. Conclusie is dus dat er behalve een onregelmatige cyclus weinig mis is. Ik heb een heel goed gesprek met de gyn gehad, waarbij hij ook vroeg naar onze wensen.
    Ik heb daarin eerlijk aangegeven dat ik het wachten zo beu ben. 4 jaar wachten op 1 goede zwangerschap is lang. Hij kon dat volkomen begrijpen, en gaf ook aan dat hij vind dat het erg lang duurt voor ik zwanger ben. Er is een voorstel gedaan om te beginnen met IUI.
    Clomid heeft volgens hem weinig zin doordat ik blijkbaar wel een goede eisprong heb, en dat zou elkaar ( zeker in een korte cyclus) alleen maar in de weg kunnen zitten. Hij gaat deze week nog overleggen met zijn team hoe we dit het beste aan kunnen pakken, en dan moeten we volgende week naar het zh voor een gesprek om afspraken te maken en wat uitleg te krijgen. Zijn idee was om mij licht te stimuleren met hormonen ( geen idee welke...) om de cyclus te verkorten en te proberen 2 eitjes te laten springen. Maar dat wilde hij even overleggen met de andere gyns, om een goed op mij afgestemd plan te maken.

    Het lucht wel op dat eindelijk uitzicht is op een behandeling die ons waarschijnlijk goed kan helpen. En het lucht eigenlijk nog meer op dat we eindelijk een gyn hebben die ons begrijpt ( ECHT begrijpt) en waar ik eerlijk tegen kan zijn zonder dat ik het gevoel heb dat ik een enorme zeikerd ben. Sommige artsen kunnen je dat gevoel geven, herkennen jullie vast wel.
    Ik ben wel een beetje overdonderd dat het gelijk IUI wordt, had verwacht het met hormonen op te kunnen lossen, maar aan de andere kant wordt er nu wel echt wat gedaan. En dat voelt beter dan maar het eeuwige afwachten.
     
  20. olive

    olive Actief lid

    2 aug 2011
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    OZ2014 hoe voel je je?

    Dankjewel Madelein, ik hoop ook dat het voor jullie opschiet in 4 jaar één zwangerschap is best lang, ik herken je gevoel, voor mij duurt nu echt alles te lang ben ontzettend ongeduldig merk ik.

    Goed dat er al een plan klaar ligt als het straks zo ver is, dat geeft meer rust in je hoofd :)

    Wat een fijne gyn! En heel fijn dat je clomid mag skippen en door mag gaan naar de volgende ronde ;) waarschijnlijk moet je prikken zoals ik, met zo'n prikpen en krijg je gonal f, puregon of menopur. En pregnyl of ovitrelle prik om eitje te laten springen.

    De pen lijkt erg op die diabetici gebruiken, kleine naald. Ik ben een mietje dus mijn man zet het elke avond :)

    Na meer dan een jaar spuiten en gewoon "klussen" mochten wij eindelijk iui na veel aandringen, maar net daarvoor werd ik gelukkig zwanger (na een hsg onderzoek) dus geen ervaring met iui hier.
    Ons werd destijds verteld dat als het zaad van de man goed is dat iui dan de kansen op een zwangerschap niet vergroot t.o.v. "Normale bevruchting"
     

Deel Deze Pagina