Yep! Ik ook! Sterker nog: het maakt echt niet uit hoe laat ik naar bed ga, maar ik word iedere nacht stipt tussen vier en half 5 wakker... Dan ben ik minstens twee uur klaarwakker en stort ik, tot mijn vriend naar zijn werk gaat, in een diepe slaap. Vaag!
Heel herkenbaar! Vanaf een uur of 3 ben ik meestal 1-2 uur wakker. Erg frustrerend, want mijn vriend moet er om half 7 weer uit en dan wordt ik dus ook wakker. Hij heeft vaak geen tijd om de hond dan uit te laten en die moet er dan echt uit. Korte nachten dus. Af en toe extra uitslapen heb ik echt nodig.
hier doe ik ook geen oog dicht heb inmiddels van de HA melatoninne voorgeschreven gekregen dus niet de lage dosis die je bij de drogist kan krijgen
Heb er gemiddeld 4 a 5 keer last van in de week, wordt tussen 2 en 3 wakker, en val dan richting 5 uur weer in slaap. Super lastig.... Bij mijn vorige zwangerschap 8 jaar geleden had ik hier totaal geen last van( meisje ). Nu is het een jongentje, en verder heb ik het heel snel koud.... Tot vanacht ,,,,,,,,
Helaas, ook ik heb er last van... nu al een week of 8. Ik heb last van meerdere dingen, Carpaal Tunnel Syndroom (heb ik sinds week 14 van mijn zwangerschap) houdt me of maakt me wakker en is het minst heftig wanneer ik op mijn linker zij lig, ons meisje gaat juist dan heeeeel druk bewegen! Op mijn rechter zij is ze een stuk rustiger, maar wanneer ik dan overal al wakker van ben ga ik piekeren, en dat is ook lastig te stoppen... Soms ga ik eruit, maar vaak blijf ik liggen draaien. Ik kijk echt steeds meer als een berg op tegen de nacht. Ik wordt er net als jullie ook zo moe van. Probeer vaak iets langer te blijven liggen, of 's avonds wat vroeger te gaan slapen. Soms doe ik een middagdutje (als ik echt gebroken ben van al die nachten). Ik had het er laatst met mijn man nog over, zelfs in de tijd van de nachtvoedingen van ons zoontje had ik nog meer slaap dan nu!
Bij mijn eerste zwangerschap deed ik altijd een spelletje op mn telefoon in bed met van die balletjes waar je groepjes van moest maken en ze dan weg kon clicken. Zonder tijdslimiet enzo, want daar wordt je juist wakker van. Zeeeer saaaai en als ik mn ogen dicht deed zag ik die stomme balletjes nog, maar het was erg rustgevend en ik viel er prima mee in slaap!
Ik ben dus echt niet de enige.... Ik slaap hier nu standaard met oordoppen in, wat er wel voor helpt dat ik niet meer van ieder geluidje wakker wordt. En het snurken van mijn man iets minder hoor. Jeetje, wat kan ik mij hier aan ergeren als ik wakker lig. Daarnaast slaap ik nu met een kussen tegen mijn buik als ik op mijn zij lig. Ik heb het idee dat ik hierdoor weer iets beter slaap. Ik slaap in ieder geval weer iets sneller in.
Ooww wat fijn dit de lezen....(natuurlijk niet fijn dat jullie snachts wakker liggen).. Maar ik wist niet dat dit een zw kwaal was.. Ik ben vaak tussen 2 en 5 wakker. Ben dan zooo moe maar kan niet slapen..meestal ga ik maar tv kijken... Ik probeer overdag dan maar bij te tanken als mijn zoontje in bed ligt maar zelfs dan lukt het niet terwijl ik doodop ben..
ik heb het al een paar maanden. tegenwoordig al een paar weken dat ik over het algemeen wel in slaap val, maar tussen 3 en 4 standaard wakker word. en daarna niet meer slaap. Ben dus aardig moe inmiddels.
ik ben altijd al een slechte slaper geweest maar nu ik zwanger ben is het echt heel erg. ik slaap eigenlijk al de meeste tijd op n andere kamer. mijn vriend snurkt ed en kan dan echt niet in slaap komen. heb sinds 2 weken ook erg last van restless legs. heb nu zeep onderin bed en spoel savonds mn benen af wisselend met koud en warm water. dit is goed voor de doorbloeding. ik merk dat die 2 dingen wel helpen.
hier ook, al sinds week 10 ofzo en het wordt alleen maar erger. met het in slaap vallen heb ik geen problemen, in 10 min val ik in slaap maar zodra mn vriend naar bed komt word ik wakker, van elk geluidje en hij snurkt ook nog eens. dus van 22 a 24 u tot een uur of 2 slaap ik redelijk en de rest van de nacht lig ik wakker en als ik niet van mn vriend wakker word word ik wakker omdat ik moet plassen en dan val ik ook niet meer in slaap! op de bank slapen lukt me niet goed en overdag slapen al helemaal niet! als ik overdag een uurtje of 2 wil slapen en ik word dan wakker ben ik gegarandeerd 2u na het wakker worden misselijk en ziekerig, dit heb ik altijd al gehad. dus met andere woorden, het is een hel! om 20u gaan slapen heeft ook geen nut, dan word ik om 23u wakker om te plassen of whatever en dan slaap ik ook niet meer...
Probeer eens valeriaan. Ik heb het ook eens gebruikt in een periode waarin in slecht sliep en ik werd er echt rustiger van en kon daarna heerlijk slapen.
mag je ook kleine hoeveelheden melatonine nemen? dat heb ik in huis. sommige zeggen van niet maar het is een stof wat je lichaam zelf ook aanmaakt dus eigenlijk kan het geen kwaad he? hoewel ik denk dat melatonine en gewoon meer voor zorgt dat je moe wordt en je sneller in slaap komt en met in slaap komen heb ik geen probleem,...
op google geeft mn de tip een glas melk drinken voor je gaat slapen, in melk zit veel melatonine maaaaarrr melk is ook vloeistof dus dan zal ik ook weer wakker worden om te gaan plassen en dan is het toch weer hetzelfde haha
ik heb altijd melatonine gebruikt. op t doosje staat idd dat je het niet gebruiken mag. ik doe dat dan ook alleen als ik echt al een paar dagen niet geslapen heb. maar heb het idee dat t dan niet helpt. toen ik het regelmatig nam hielp t beter