Mijn man en ik zijn dit jaar 12.5 jaar samen. Nu willen we graag met z'n tweeën een lang weekend weg. Heeft er iemand nog ideeën waar we naar toe kunnen gaan en dan misschien ook nog wat tips wat we dan zouden kunnen bezoeken/bezichtigen
Binnen Nederland? Dan vind ik Maastricht, Breda en Amsterdam erg leuk. Buiten Nederland absoluut London.
Rome! Prachtige stad, lekker eten, gezellige terrasjes en pleinen, sfeervolle steegjes, bijzondere bezienswaardigheden, lekker weer en bijna alles op loopafstand. Je vliegt er heen in nog geen 2 uurtjes.
wanneer wil je gaan, ik zou namelijk niet naar barcelona, madrid of Rome gaan in de zomer juli/aug, want dat is dan erg heet. dan is misschien iets als Stockholm wel weer heel leuk. Berlijn is ook een leuke hippe stad kan in de zomer overigens ook te heet zijn. Parijs is altijd leuk en romantisch. Praag, Lisabon en Madrid hoor ik tegenwoordig veel positieve verhalen over.
Wij willen pas ergens in september weg gaan. Misschien ook wel oktober. We hebben ook pas laat zomervakantie dit jaar en eerder factuur niet lukken ivm ons werk
Waar houden jullie van? Wat zijn dingen die jullie al eerder hebben bezocht en die jullie echt fantastisch vonden? Daar zou ik het echt van af laten hangen. Er zijn tig mensen die zweren bij Wenen, die het er zo prachtig vinden, maar ik vind het echt een afschuwelijke stad.. Andere mensen vinden Bratislava doodsaai, maar als wij in Wenen zijn (omdat m'n zusje daar woont), gaan we tenminste 1 dag naar Bratislava omdat we dat zo leuk vinden. Echt zó afhankelijk van wat je interessant vindt en waar je naar op zoek bent.. Ik denk dat Rome en Barcelona altijd goed zijn, wat je ook wilt doen. Niet heel voor de hand liggend, maar wel prachtige dingen om te bezichtigen; Budapest! Wij gaan daar komende zomer (vanuit Wenen ) voor het eerst heen en ik heb daar nu al zin in! Dus.. Wat zoek je? Geschiedenis, cultuur, natuur, op het strand liggen, shoppen..?
Ik ging ook Boedapest zeggen Of.. Skopje? Wat dacht je van Valencia? Misschien net iets te ver, maar Moskou? *edit*: Ik vond Wenen overigens wel heel fijn! Atmosfeer daar vond ik top (dit voorjaar) en de metro is heel makkelijk als je even niet wil lopen van A naar B.
Ik zou gaan voor Boedapest, ook in september/oktober nog prima weer. Erg goedkoop betreffende eten/drinken/verblijf ten opzichte van de zuid-europese steden. Vliegen is een uurtje, rijden 14 uur. Aanraders; bezoek een mooie spa, wandeling door het kasteel op de Boeda oever, de traditionele markthal. De dierentuin is ook erg bijzonder, maar moet je smaak zijn. Wel als extra tip, boek een hotel aan de Pest zijde in de binnenstad, anders is het veel met het OV of taxi's. Is ook niet duur, maar scheelt gewoon tijd.
Parijs! Lekker zelf met de auto, 's ochtends vertrekken en eind van de middag sta je onder de eiffeltoren.