help maar 1 peettante!

Discussie in 'De lounge' gestart door , 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

    WIE vraag je nu als peetoom of peetante?
    We hebben er eentje maar de ander word moeilijk voor onze baby.
    Mijn vraag is: staat de kerk het toe als de baby slechts één peettante heeft?
    Staat de kerk het toe als je een halfbroer van de baby de peetoom laat zijn?
    Ben niet zo thuis in de wetten en regels vd kerk, wie weet hier meer vanaf?
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn beide kids hebben allebei 1 peettante (mit noemen wij dat). Hier kon dat gewoon.

    Mijn gedachte, beter 1 waar je achter staat dan een tweede waarbij je twijfels hebt. Ik heb 2 zussen en die zijn beide mit nu. Mn man heeft ook wel broers en zussen maar die zijn niet gelovig verder en daar ook niet mee bezig. Vonden we dus niet kloppen om die te vragen. Verder vind ik het geen taak voor opa's en oma's dus die vielen ook af.
     
  3. Niet meer actief

    ja dat sowieso, we gaan niet iemand vragen waar we geen goed gevoel bij hebben, in dat geval blijft het maar bij één, maar zoals ik begrijp mag dat wel?
     
  4. casedy

    casedy Actief lid

    25 feb 2007
    256
    0
    0
    ja hoor dat kan gewoon.
    ik heb ook alleen maar 1 peet tante.
    en het dochtertje heeft alleen een meter

    dus het kan allemaal
     
  5. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    denk dat dat wel kan hoor.
    Wij hebben 2 peettantes. Dat was ook geen probleem.
     
  6. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Het hoeft geen familie te zijn hoor...
     
  7. zico

    zico VIP lid

    28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    wij gaan voor 2 peettantes en peet achterneef van m'n man die we het ten harte gunnen
     
  8. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Hoeft niet maar dan moet je, vind ik, wel zeker weten dat je een goed contact blijft houden met die mensen... vriendschappen kunnen makkelijker verwateren dan de band met je broer/zus oid (tenminste wij hebben nog nooit echt ruzie gehad en vrieden wissellen toch eerder)
    Met neven en nichten heb ik ook niet zulk super contact of ze zijn te jong. Minimum leeftijd is 16 jaar.

    Hier mocht het idd gewoon, evt even navragen bij je pastor oid. Ik weet niet of dat verschilt per geloof/kerk enz.
     
  9. amaranta

    amaranta VIP lid

    6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Bij mijn nichtje waren het mijn opa en oma die tevens ook haar peetouders waren.
     
  10. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    bij mijn weten kan het geen kwaad, je kiest wie je wil al is het een goede vriend of vriendin.
     

Deel Deze Pagina