Langdurig bloedverlies na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Lelie44, 6 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Hoi meiden,

Vorig jaar in september heb ik een miskraam doorgemaakt met 8.5 weken. Na een tijd wachten tot de miskraam natuurlijk op gang kwam, was na 18 dagen het bloedverlies weg.

Ongeveer een maand geleden werd wederom bij een echo vastgesteld dat ik een miskraam kon verwachten, vrucht <6 weken. Nu bijna 3 weken geleden kwam het bloedverlies (via natuurlijke weg) op gang en op 21/3 werd door de verloskundige een complete miskraam vastgesteld. Het bloedverlies nam snel af maar bleef wel aanwezig, in bruine vorm.

Sinds afgelopen zondag verloor ik echter weer opnieuw helder rood bloed en werd het weer meer, net als bij een "normale" menstruatie. Ook had ik last van vage lage rugpijn, geen buikpijn. Inmiddels is het weer bloedverlies afgenomen, maar nog steeds niet helemaal weg. Telkens denk ik dat het ophoudt, maar dan begint het 's avonds weer of in de ochtend met donkerrood bloedverlies. Ik heb al een aantal keer overleg gehad met de verloskundige maar zij stellen voor om af te wachten. Vandaag weer vage lage rugpijn. Geen koorts of verdere klachten.

Wie heeft er nog meer ervaring met zo lang bloedverlies? Is dit normaal en hoe lang moet ik nog afwachten? Ik zit natuurlijk ook niet te wachten op een curretage.

Ona vindt dit leuk.
  2. Bernese

Bernese Actief lid

31 aug 2015
    287
    0
    16
    Ik heb bij mijn miskraam zo'n 3 week bloedverlies gehad. Was het kindje al snel verloren maar bleef steeds bloedverlies houden soms wat meer soms wat minder. Vervolgens kreeg ik weeën en verloor ik de placenta maar daar zat dus 3 week tussen. Bij mij zat er dus echt nog iets wat weg moest. Heb je zelf het idee dat de miskraam volledig wad?

3. Liva

Liva Fanatiek lid

5 dec 2016
    2.018
    3.042
    113
    Dat zal vast restweefsel zijn. Ik zou een doorverwijzing naar een gynaecoloog vragen, zo blijf je aanmodderen.

4. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    #4 Lelie44, 7 apr 2017
    Laatst bewerkt: 7 apr 2017
    Bedankt voor jullie reacties. Ik heb vanmorgen toch weer even gebeld maar ze vinden het geen reden om nu verder actie te ondernemen. Ze had nog eens de controle echo van 21/3 erbij gepakt en er bleek toen ook al geen restweefsel meer te zitten, alles was schoon.

Zelf heb ik wel het idee dat ik inderdaad het vruchtje al 3 weken geleden ben verloren, maar word nu echt gestoord van het feit dat het bloedverlies (bruin, roze, rood, alle kleuren kan ik inmiddels dromen) niet ophoudt. Er staat nu onder voorbehoud een afspraak gepland voor volgende week vrijdag, maar ze verwachten dan ook niks te zien. Ik hoop dan maar dat het toch in de tussentijd vanzelf ophoudt :(

Heeft het misschien nog zin om een zwangerschapstest te doen om te kijken of er nog hcg in mijn lijf zit?

5. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Lijkt erop dat er nog een restje uitgekomen is. Dat je daar nu nig bloedverlies van hebt is niet vreemd hoor.
    Wat je in de gaten moet houden is je temperatuur. Bij koorts meteen bellen.
    Bloedverlies 3 weken na een miskraam gebeurd vaker. Een laatste opschoning, soort menstruatie. Zolang je geen koorts hebt mag je echt wel vertrouwen op de artsen nu.
    18 dagen / bijna 3 weken is vergelijkbaar. Dus niet heel anders dan je andere mk toch?

Sterkte

6. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Bedankt Zonnetje2015 voor je reactie. Het grote verschil met mijn vorige MK is dat er toen wel een duidelijk verloop in zat, het nam per dag echt af. Nu wisselt het heel erg. Maar ik zal idd de artsen maar vertrouwen, en gewoon nog even afwachten. Temp blijf ik ook in de gaten houden. Ik hang iig de vlag uit als het voorbij is :)

7. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi Lelie,

Ik heb afgelopen zomer een miskraam gehad. Deze is spontaan begonnen bij mij. Na 2 dagen een controle echo gehad, lege vruchtzak. Een week daarna weer controle; alles was schoon en geen weefsel meer te bekennen. Uiteindelijk heb ik ook zeker 3 a 3,5 week bloedverlies gehad. Vervolgens verloor ik als nog een taai/hard stolsel. Waar dit vandaan gekomen is geen idee, ik was ten slotte schoon/leeg. Daarna weer een echo gehad, bloedverlies bleef. Hierop ben ik op controle geweest bij de gynaecoloog, waar ook alles in orde verklaard werd. Vlak daarna is het bloedverlies na ruim 4 weken gestopt. Mijn gevoel zegt dat er dus toch nog ergens iets zat wat eruit moest blijkbaar, wat niet zichtbaar werd op de echo. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar mij is duidelijk geworden dat de standaard van "Na 10/14 dagen is het over", ook afwijkingen kent... Helaas horen wij daar bij, vrees ik. Ik hoop voor je dat het snel stopt zodat je/jullie weer verder kunnen!!!

8. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Bedankt MFE, fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Geeft me toch wat geruststelling :)

9. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi Lelie,

Is het inmiddels al gestopt? Of minder iig? Ik vond het heel frustrerend dat het niet wilde stoppen... Je wil dat je lichaam het afrond, maar ja! Bij mijn verloskundige hoefde ik maar te bellen of ik mocht komen en ook uiteindelijk in het ziekenhuis werd ik uiterst serieus genomen! Uiteindelijk toch onverklaarbaar lang bloedverlies gehad maar ik was toch blij dat alles goed gecheckt werd... liever zekere vh onzekere. Ik had trouwens na 4 weken nog hcg in mijn bloed, minimaal 13. Dit kwam wel naar voren op een zwangerschapstest van sensitest, dus wat dat betreft kan een test doen nooit kwaad. Uiteindelijk had ik na zo'n 7 weken weer een eisprong en na 9 weken weer menstruatie. Cyclus was daarna gelukkig wel gelijk weer redelijk normaal! Ik hoop dat je dit snel kunt afsluiten, niet niks om dit twee keer mee te moeten maken!!!

10. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Hoi MFE,

Gestopt niet nee en minder kan ik helaas ook niet echt zeggen. Voorlopig laat ik mijn afspraak as. Vrijdag maar staan. Af en toe ook nog last van mijn rechterschouder, dat speelt normaal alleen op dag 1 van m'n menstruatie.

Ik begin bijna te wennen aan het idee om voortaan maar met inlegkruisjes rond te lopen. Erg frustrerend ja, zeker als je dan weer in je omgeving hoort dat iemand voor de 2e keer zwanger is. Het komt vast wel een keer goed, maar voor nu heb ik echt wel ff mijn baalmomenten.

11. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Wat ontzettend vervelend dat het nog niet wil lijken te stoppen!!!! Ik zou je afspraak zeker laten staan.

En verder; ik ken je gevoel zo goed! Ik kreeg ook dergelijke berichten voor mijn kiezen vlak na de miskraam.... blijdschap & verdriet liggen zo dichtbij elkaar. En uitleggen hoe het voelt om een miskraam te hebben (gehad), is ook niet makkelijk! Sterkte meis !

12. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Bedankt! Hoe gaat het nu met jou verder MFE? Hoe lang zijn jullie al bezig?

13. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Met mij gaat het goed inmiddels. Ik ben zelf bijna 22 weken zwanger. In totaal jaar bezig geweest, hadden de afspraak bij gynaecoloog al staan voor de mmm, toen bleek het raak te zijn. In de beginfase echt niet kunnen genieten, veel angst gehad maar dat gaat inmiddels beter. Ik hoop echt voor jou en je vriend/man dat jullie een mooie plakbaby krijgen!!! Ik kan alleen met je delen dat toen ik echt dacht dat het niet meer zou gebeuren het toch ineens raak was...! Laat je nog even horen hoe het vrijdag gaat?

14. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Oh wat fijn dat het bij jou nu goed gaat! Geeft mij ook weer hoop. Ik laat weten hoe het vrijdag afloopt!

15. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Hoi, hierbij een update. Ik ben bij de gynaecoloog geweest omdat mijn bloedverlies sinds gister weer fors is toegenomen. Ook hij zag dat mijn baarmoeder leeg was, echter kwam hij iets bijzonders tegen op de echo, namelijk een soort uitloper van mijn baarmoeder waar evt nog wel weefsel zit. Ze hebben het nu over een evt. Hartvormige baarmoeder of een verdikte eilander en vergrote eierstok. Ik word binnenkort opgeroepen voor een MRI en moet dan ook weer terug naar de gynae.

Een afwijkende baarmoeder vorm zou wel mijn twee eerdere miskramen kunnen verklaren. Ik moet dit nu ff verwerken want dit is nieuws wat ik niet had verwacht &#128533;

16. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Hi Lelie, jemmig nee dat is echt geen nieuws wat je verwacht. Gaat heel spannend worden, je wilt gewoon zo snel mogelijk weten hoe of wat en een oplossing natuurlijk! Toch wel goed dat je bent gegaan, zo komt er iig meer duidelijkheid en hopelijk ook een behandeling oid zodat je niet weer een miskraam moet doormaken maar een mooie baby krijgt! Sterkte meis, neem tijd om dit nieuws te verwerken!!!

17. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Bedankt! Ik zal tzt wel weer een update plaatsen... ben benieuwd wanneer ik opgeroepen word. Idd fijn dat er wellicht een oorzaak gevonden wordt waarom t eerder niet wilde lukken. jij geniet van je zwangerschap in de tussentijd &#128578;

18. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb ook een afwijkende baarnoeder. Vraag je gyn ook om een hysteroscopie zodat ze de binnenkant goed bekijken

19. Lelie44

Lelie44 Actief lid

6 apr 2017
    384
    267
    63
    Hoi allemaal, hierbij even een update. Uit bloedonderzoek kwam dat ik ruim een week terug nog een hcg had van 53, te hoog dus. Inmiddels is het bloeden na 5 weken eindelijk zo goed als gestopt en heb ik denk ik binnenkort weer m'n eerste ovulatie (ik temperatuur).

Moet al het hcg uit je lijf zijn voor je weer een ovulatie kunt verwachten?

Jammer genoeg kan ik nu niet gelijk verder, m'n MRI staat gepland op 16 mei en pas 2 weken later krijg ik de uitslag :( aankomende vrijdag weer een bloedtest om te checken of m'n hcg idd uit m'n lijf is. Fingers crossed...

Deel Deze Pagina