Spontane miskraam...

Discussie in 'Miskraam' gestart door mamaatje83, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamaatje83

2 mei 2011
    24
    2
    3
    hallo allemaal,

Gisteren zou ik 7 weken zwanger zijn , maar vanaf donderdag ineens bruin bloedverlies. Hierop de vk gebeld en die zei dat het niet meteen foute boel hoeft te zijn maar dat het in het begin wel vaker voorkomt en zolang ik geen rood bloedverlies had en krampen moest ik me niet teveel zorgen maken.
    Later in de middag kreeg ik wat menstruatiepijn en ja hoor bij het afvegen rood!
    Weer gebeld en ze gaf aan dat ze eigenlijk niet veel konden doen en ik helaas ook niet anders dan afwachten. Gisteren werd het bloeden wel steeds meer maar niet zoveel als ik eigenlijk verwacht had. Vandaag ook wel bloedverlies en wat stolsels.
    Maandag maar eens weer bellen of ze een echo kunnen maken om te kijken of het allemaal weg is.
    Wordt hier heel onzeker en bang van, durf bijna niet meer weg want ben erg bang voor ineens erg veel bloedverlies.

Is het eigenlijk de bedoeling om een echo te hebben tijdens/ na miskraam?
    Weet iemand hoe dat in zijn werk gaat nu verder?

2. rianne2985

rianne2985 Niet meer actief

#2 rianne2985, 22 apr 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 apr 2017
    Hoi mamaatje83,

Wat verschrikkelijk dat je een miskraam hebt gehad.
    Ik heb zelf op 18-4 een miskraam gehad met 8 weken, het vruchtje was met ongeveer 6 weken gestopt met groeien.
    Ik heb de eerste dag ( zo begon dus de miskraam ) de hele ochtend menstruatiepijn gehad. Niet echt in verband gebracht met een naderende miskraam, maar 's middags wilde ik de stofzuiger pakken en toen voelde ik echt zo'n "BLUB" van onderen, alsof je ongesteld wordt. Dus ik naar de wc en ja hoor, een hele klodder bloed in mijn onderbroek.
    In het ziekenhuis hebben ze een inwendige echo gedaan ( man, wat deed dat nu zeer tegen de baarmoedermond aan!!! Normaal absoluut geen problemen mee gehad, had met 5 en 6 weken ook een inwendige echo gehad ).
    Het vruchtje was niet gegroeid ten opzichte van de vorige echo en ze kon geen hartslag vinden. Dat zou er echt al geweest moeten zijn met de termijn van 8 weken. Maar helaas.
    Voor mij was dit eerder een bevestiging dan een grote verrassing, ik had al een heel slecht voorgevoel vanaf het begin van de zwangerschap. Mijn hcg liep ook niet snel genoeg op, dit is geconstateerd dmv bloedtesten. De digitale zwangerschapstest van clearblue bleef ook steken op 2-3. Ik had 1 dag na mijn nod al 2-3 en 4 weken later nog steeds....
    Neemt niet weg dat we evengoed erg verdrietig waren, zeker toen we een controle afspraak moesten maken en we weer in de wachtkamer zaten met allemaal dikke buiken om ons heen en ik in tranen was. Dat kwam even hard aan.
    Die eerste dag heb ik heel veel slijmerige, bloederige afscheiding gehad. Het waren echt hele dikke draden die in de wc hingen, sorry voor de details...En er zaten ook stukjes grijze/roze weefsel in. Ik ben niet alles in 1 keer verloren, of in 1 geheel, dus de vruchtzak/vruchtje enz. Denk omdat het al 2 weken dood was, het al aan het ontbinden was in mijn lichaam, dus geen herkenbare structuur meer had.
    Na die dag is het bloeden en de kramp snel minder geworden, want vooral die eerste dag had ik erg veel kramp wat ik het beste kan omschrijven als erge menstruatiekrampen, tot lichte weeën...
    En nu 5 dagen later bloed ik eigenlijk als bij een menstruatie, middelmatig. Donderdag de 27e heb ik een echo om te kijken of mn baarmoeder schoon is. Mijn zwangerschapstesten zijn bijna negatief. Ze vertelden me in het ziekenhuis dat als de test negatief is, meestal al het weefsel uit de baarmoeder is.

Dus wie weet kun je een testje doen om te kijken of er nog HCG aanwezig is? Hoe het beleid is per verloskundigenpraktijk verschillend volgens mij. De een zegt dat als je niet meer bloed/pijn hebt en geen koorts, dat je er vanuit mag gaan dat alles weer schoon is.
    Ik zou als ik jou was sowieso een zwangerschapstest doen om te kijken of die alweer negatief is, of lichter wordt. En bij twijfel gewoon je verloskundige bellen.
    Ik vind het zelf wel een prettig idee dat er volgende week even een nacontrole plaatsvindt. Meer voor mn eigen gemoedsrust.

Sterkte en groetjes,
    Rianne

3. mamaatje83

2 mei 2011
    24
    2
    3
    Hoi Rianne,
    Bedankt voor je reactie,voor jou ook een moeilijke tijd.
    Hier ook zo dubbel omdat er heel wat zwangeren (zoals schoonzus)om ons heen zijn en die staan op het punt van bevallen. Ook weten onze ouders nog van helemaal niks, we hadden ze op Moederdag willen vertellen dat we zwanger waren maar helaas moeten we ze nu wat minder leuk nieuws brengen.
    Ik heb nu wel steeds meer menstruatiepijn, het bloeden is de ene keer rood en dan is het weer bruin. Veel stolsels verlies is niet echt. Tijdens mijn normale menstruatie verloor ik altijd meer stolsels.

Jij ook heel veel sterkte!

Groetjes

4. rodewolk

rodewolk Niet meer actief

Sterkte met het verschrikkelijke lange wachten met deze onzekerheid. Ik hoop dat je je kindje mag blijven houden.

5. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik heb een miskraam gehad met 7,6 weken. Het begon met licht helder rood bloedverlies en na 4 dagen werd dat steeds meer met op dag 6 flinke krampen. Het vruchtje/kindje lag toen ook in mijn onderbroek. Het had al echt een beetje de vorm van een mini mensje met al beginnende armpjes en beentjes etc.
    Ik heb geen echo gehad tijdens of na de miskraam. Het was voor mij duidelijk genoeg en naar mijn idee is ook alles eruit gekomen. (heb alles opgevangen in de kannen van mvm)

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Een echo na een spontane miskraam is niet nodig zolang er geen aanwijzingen zijn dat er iets misgaat.
    Als je bloedverlies binnen de perken blijft, ( er kunnen pieken en dalen zijn dus t ene moment heel veel en dan een tijdje bijna niks), dit wel af neemt binnen een paar dageb, je geen koorts krijgt of heel lang blijft nabloeden.
    Als je iets niet vertrouwd kun je een verloskundige of de huisarts bellen.
    Veel sterkte en hooo dat je snel weer (goed) zwanger bent.

7. mamaatje83

2 mei 2011
    24
    2
    3
    Nog steeds bloedverlies en buikpijn wordt wat heviger, vanmorgen vk gebeld en mag vanmiddag komen voor een echo.

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Hoe is het vanmiddag gegaan mamaatje?

9. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik heb twee keer nog voor 5 weken een miskraam gehad, maar bij beide keren wel standaard een echo gehad. Dat vond ik zelf ook prettig. Gewoon om te weten dat het schoon was daarbinnen. Zou er gewoon om vragen.

Deel Deze Pagina