Wat verstaan jullie onder "rommelen"?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bee1986, 23 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Hi dames,

Ik lees vaak dat het "rommelt". Soms dagen, soms al weken. Wat verstaan jullie daaronder?

Ben namelijk benieuwd of het volgende gewoon bij de termijn hoort of mogelijk iets zegt over een op handen zijnde bevalling: heb sinds 2 dagen (na wekenlang vrijwel geen harde buiken) heel veel harde buiken gedurende de dag, soms om de paar minuten, soms weer even tijdje rustig, sommige een beetje gemeen/onprettig, maar niet echt pijnlijk. Wel af en toe in combi met pijnlijke steken bij schaambeen.

Benieuwd hoe jullie "rommelen" hebben ervaren :).

Bedankt alvast!

2. LoveXx

LoveXx Fanatiek lid

15 feb 2012
    1.754
    116
    63
    Bij mn eerste "rommelde" het helemaal niet. Dus wist ook niet wat mensen daar nou mee bedoelde. Die bevalling begon gelijk met "echte" weeën.

Bij mn tweede kreeg ik bij week 38 wat last van voorweeën.
    Echt dat menstruatie gevoel, maar dan wat heftiger.
    Ik wist wel dat het geen "echte" weeën waren, dat gevoel herken je gelijk

Wat jij beschrijft klinkt als voorweeën. "Rommelen" dus :p

3. Samster

Samster Actief lid

28 okt 2014
    148
    0
    16
    Ik denk dat die steken van onderen meer met indalen te maken heeft.

Ik versta onder rommelen: harde buiken, voorweeen, slijmprop verliezen etc. Maar iedereen interpreteert het anders natuurlijk.

4. moppie1

moppie1 Lid

5 mei 2014
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja rommelen is maar net wat je er zelf denk ik ook van maakt..

ik heb al 3 weken nu harde buiken ,soms echte weeën die ik moet weg zuchten maar zonder regelmaat.
    dus nog niet het echte werk maar wel al het voor werk .maar het is ook wel al mijn 3e soms heb je daar dan meer last van

ik denk dat het bij jou gezien je lengte van de zwangerschap indalings weeën zijn vandaar die druk naar beneden het zeurende gevoel end.
    maak je er niet te veel zorgen over het komt wel goed

5. Bee1986

Bee1986 Fanatiek lid

29 aug 2013
    1.333
    587
    113
    Bedankt voor jullie 'rommel' ervaringen :)!
    Ik denk dan idd voorweeen. De kleine was afgelopen dinsdag namelijk al helemaal ingedaald bleek bij controle in zk.

Ik maak me er niet echt zorgen over (als de kleine wil komen, dan komt ie) maar omdat ik een cerclage heb, heb ik toch even met het zkh gebeld gisteravond voor overleg (weet niet in hoeverre voorweeen kwaad kunnen dan). Maar zolang het niet echt pijnlijk is en/of zonder bloedverlies is er geen noodzaak om langs te komen. Gisteravond na een douche werd het wel wat beter. Ik hoop dat het nu niet dagelijks zal zijn. Gelukkig gaat as donderdag m'n cerclage er uit, dat vind ik toch een fijn idee dat evt beginnende weeen geen schade kunnen aanrichten :)

Deel Deze Pagina