Langdurig keelpijn, ervaring/hulp gevraagd

Discussie in 'De lounge' gestart door Fenna14, 30 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fenna14

Fenna14 Lid

29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    • Nu ongeveer 6 weken keelpijn
      In de 1e week flinke ontsteking gehad met witte punten, gelukkig binnen 1 week was het weg.
      Daarna kreeg ik koorts en griepklachten, binnen 1 week ook deze klachten weg. Daarna enorm verkouden en keelklachten, met name in avond en nacht droge pijnlijke keel. Van binnen is het rood.

Omdat het zo lang bleef aanhouden ben ik afgelooen donderdag langs mijn huisarts geweest. Ze vond geen bijzonderheden maar duidelijke een geïrriteerde keel, rood slijmvlies achterin.
      Voor zekerheid algemeen bloed geprikt en pfeiffer. Uitslagen waren gekukkig allemaal goed, geen afwijkingen, geen ontstekingswaarde en pfeiffer negatief.
      Nu mag ik het van de huisarts nog wel ruim een maand aanzien.
      Ik vroeg mij alleen af, is het normaal dat een vitale keelontsteking zo lang kan duren? Ik heb dit namelijk nooit eerder zo gehad, vaak met 2 weken wel klachten vrij. Nu al 6 weken onderweg, en niet echt het gevoel dat het beter gaat. Overdag weinig last ervan, maar keel wel duidelijk geïrriteerd.
      Dus mijn 2 vragen zijn, is dit "normaal"?
      Verder nog wat advies? ik gebruik pijnstilling, drink veel, waterijsje zo nodig.
      Ik heb al meerdere coronatesten gedaan, en deze blijven negatief. Het leek 2,5 week geleden wel beter te gaan, waren de klachten ook een stuk minder (niet weg overigens), nu weer heftig terug. Dus misschien reken ik dan niet goed als ik zeg 6 weken klachten te hebben, en moet ik het zien als losse periodes? Dan nog is het lang denk ik. In de week van 12 september is het allemaal begonnen.
    Herkent iemand zich hierin? Waarbij het ook zo lang heeft geduurd? Ben er een beetje moedeloos van.

2. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Ik herken het niet allemaal, maar wel de keelpijn. Bij mij hielp verse gemberthee met citroensap en honing heel goed.

3. Fenna14

Fenna14 Lid

29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Herken je wel dat de keelpijn lang kon aanhouden?

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.666
    18.730
    113
    Vrouw
    Mss schimmelinfectie bovenop
    Heb je buiten keelpijn nog andere zaken dke u opvallen?
    Brandende toegewenst, bultjes achteraan de tong, kropgevoel,....

5. Fenna14

Fenna14 Lid

29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Geen bultjes en ook geen kropgevoel. Wel een beetje dat brandende gevoel wat je zegt, dat heb ik wel op en af, niet constant. Wel benoemd bij m'n huisarts.

6. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Niet zo lang als bij jou, ik heb een week echt last gehad. Voel nu nog steeds wel dat het niet zoals vanouds is, iets met prik drinken voelt nog steeds een beetje raar, maar doet geen pijn meer.
    Ben nu 2 weken verder.

7. lynole

lynole Fanatiek lid

22 nov 2014
    1.433
    587
    113
    Vrouw
    Ik ben in totaal 6 weken zoet geweest. Laatse week kreeg ik er oorpijn bij dus toen een antibitica kuur gehad van de huisarts

Fenna14 vindt dit leuk.
  8. Kundera

Kundera Actief lid

14 aug 2013
    485
    328
    63
    Ik had het meer dan 15 jaar vanaf sep tot maart elk jaar. Zodra iedreen begon te snotteren en griep kreeg/verkouden was was het on and off aanwezig bij mij. Na het verwijderen van mijn keelamandelen, heb ik in 5 jaar 1 keer keelotsteking van 2 dagen gehad.
    Ik weet natuurlijk niet of je nog je keelamandelen hebt.

9. Fenna14

Fenna14 Lid

29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    oh dat lijkt me echt niet fijn. Ik heb inderdaad mijn keelamandelen nog wel. 2 jaar terug ook vaak op en af ontstekingen gehad alleen toen zaten er nog wel wat pauzes tussen. Nu helaas niet.

10. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.239
    11.820
    113
    Bij mij waren ook de keelamandelen de oorzaak. Bij de huisarts moeten staan op een verwijzing om ze te laten verwijderen. Daarna nauwelijks meer last gehad.

11. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.666
    18.730
    113
    Vrouw
    Ja bij mij was het na een langdurige tijd van keelontsteking dus een schimmelinfectie bovenop en daardoor bleef ik last behouden.

Mijn amandelen (vooral rechts) zitten vol groeven. Waardoor ik ook bijna altijd wel iets voel in mijn keel. Brok gevoel, branderig, prikkend, keelpijn,...

12. Fenna14

Fenna14 Lid

29 sep 2021
    17
    2
    3
    Vrouw
    Oke, nou zo te lezen is het dus niet heel gek als het lang aanhoud.
    Hopelijk gaat het snel voorbij.

Deel Deze Pagina