Ik ben echt een kneus met elektronica. Ik heb een nieuwe laptop voor mijn studie nodig maar ik heb dus totaal geen verstand van laptops. In winkels proberen de ene na de andere gladjakkers mij van alles aan te smeren (kom je voor een laptop, gaan ze proberen je zelfs energiecontracten* aan bieden??). Ik hoop dat hier wat whizzkids zitten die mij kunnen en willen adviseren? Wensen: - Het liefst moet ‘ie dus zo’n vier jaar mee gaan - Ik moet er op kunnen internetten, filmpjes die op een soort van intranet staan kunnen bekijken en uiteraard Office programma’s op kunnen gebruiken. Office krijg ik gratis van de hogeschool dus dat hoef ik niet aan te schaffen. - niet te duur! - touchscreen lijkt mij handig? Is dat ook echt zo? In de Mediamarkt en BCC raden ze mij Chromebooks af maar ik snap niet zo goed waarom. Ik begrijp dat veel middelbare schhol scholieren die dingen hebben. Chromebooks zijn veel voordeliger dan andere laptops. Wat zijn de nadelen? En kan ik er het Office-pakket dat ik van school krijg er op installeren? Het liefst zou ik een minilaptop willen... Krijg ik daar spijt van? Thuis kan ik als ik zou willen ook op de grote Apple (ik snap alles van iPhone, maar niets van de Apple computer) computer van manlief kunnen werken, maar ik vermoed dat ik voornamelijk toch beneden aan tafel zal werken aan de laptop. Laptop moet ook mee in rugtas naar school en ik ben soms wel een lomperik dus hij moet wel een beetje tegen een stootje kunnen. Wie geeft mij advies? *150 (BCC) of 175 (Mediamarkt) korting als je overstapt naar een andere energiemaatschappij. Het lijkt mij dat je elke maand bij zo’n maatschappij gewoon meer per maand betaald waardoor je uiteindeijk duurder uit bent dan wanneer je bij je oude leverancier blijft en de laptop gewoon zonder korting koopt?
Wat is niet duur? Een chromebook werkt meer online en heeft een kleine harde schijf. Misschien helpt dit nog: https://www.coolblue.nl/advies/chromebook-of-laptop.html Het officepakket dat je van school krijgt, is dat webbases (via internet) of moet je het echt installeren? Zoon heeft namelijk ook office via school en dat is gewoon webbased, daar hoef je dus niets voor te installeren. Als je het pakket moet installeren, dan heb je sowieso een laptop nodig. Omdat je er minimaal 4 jaar mee wil doen, zou ik dan een i5 of vergelijkbaar kopen. Dat begint bij 550 ongeveer. Een i3 of vergelijkbaar zou ook kunnen voor nu met jouw wensen, maar ik heb zelf gemerkt dat die toch sneller verouderd. Minicomputer, bedoel je daar 13 inch of kleiner mee? Ik zou dat niet heel chill vinden, maar je zou voor thuis natuurlijk ook een losse monitor kunnen kopen en je laptop daar op aan kunnen sluiten (wel even opletten op de aansluitingen). Qua tegen een stootje kunnen: je kunt er een sleeve omheen kopen, dan kun je hem in de sleeve in je tas doen en is ie beter beschermd.
Ik zou ik i.i.g. geen mini laptop kopen. Paar klasgenoten en m'n zusje hadden die maar hadden er toch spijt van. Weinig mogelijkheden en natuurlijk klein. Dus kleine toetsen, letters, beeldscherm enz. Ik zou persoonlijk voor een gewone laptop gaan. Groter geheugen en meer mogelijkheden.en wat vindt jij duur? Hier een Lenovo laptop en die doet het super. Deze was rond de 220 euro. M'n moeder heeft ook een Lenovo en is er tevreden over. Ik heb ook nog een Dell. Ook een superding maar die gaat alweer richting de 500 Ter bescherming kan je hem gewoon in een sleeve of laptoptas doen. Ik had toendertijd een laptop rugtas. Zat laptop goed beschermd in en daarnaast nog ruimte voor m'n schoolspullen.