:x Ik ben vorige week zondag na een vrij korte cyclus (25 dagen) ongesteld geworden. En ik verlies nu nogsteeds relatief veel helder rood, dit is de achtste dag dus. Normaal is het na 4 dagen nog wat drupjes bruin en dan klaar. Ik baal ervan want met een korte cyclus zit ik al heel dicht tegen mijn vruchtbare week en vrijen zit er met zoveel bloed echt niet bij Maar ik maak me ook zorgen, ik heb dit nog nooit zo gehad. Het maakt me onzeker, want een tweede is erg gewenst (dit was ronde 1 ). Wat mijn verder opviel: langdurig zeurende rugpijn heel diep in mijn rug (bijna bekken, net boven de stuit). Dat heb ik normaal ook niet. Ik vind het lastig omdat ik voor mijn eerste zwschap iets van 9 jaar anticonceptie heb gehad waardoor ik 7 jaar amper of niet ongesteld was (Mirena). Na de Mirena ben ik 2 keer heel licht ongesteld geweest en toen zwanger. Met de bv is mijn cyclus pas sinds een maand of 2 normaal, maar omdat ik nooit anticonceptie heb gebruikt na de bevalling weet ik niet zeker wat ik als normaal zou moeten zien en niet. Moet ik me zorgen maken, zouden jullie met zoiets naar de HA gaan of afwachten of het de volgende keer weer als vanouds is ?
Hoi evenstar Ik zit inmiddels op dag 7 van mijn ongi (normaal gesproken 4 of 5). Het is hier ook vrij helder rood, maar het wordt toch wel langzaam wel minder. Ik zat zelf te denken dat het wel eens kan dat je cylcus wat langer is, het misschien ook wel kan dat je ongi langer duurt dan normaal? Zelf maak ik me nog geen zorgen en wacht nog even af, maar als het je niet lekker zit kun je misschien morgen de HA bellen? Verder heb ik ook niet echt een idee waarom je ongi ineens langer is dan anders
Fijn, ik ben dus niet de enige Volgens mij heeft de lengte van de menstruatie niet zoveel te maken met de lengte van de cyclus. Ik zou volgens het schema bij sensitest morgen of overmorgen al moeten beginnen met ovutesten (uitgaande van 26 of 27 dagen). Dan hoop ik maar dat het dan ECHT over is. Vreemd he? Ben jij gestopt met de pil ofzo?
mischien raar antwoord michien eens laten prikken op je hcg hormoon? voor buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit te sluiten je hoort het vaker mensen langer ongi zijn en later pijn bij krijgen
Nee ik blijk met een niet geplaatst implanon te zitten.. vandaar dat ik nu mn cyclus ben gaan bij houden om te zien hoe het allemaal zit. Hoe is het nu met je ongi? Ik Hm nog een beetje ds hopelijk vandaag de laatste dag
Nog een piets bruin dus het lijkt over te gaan. Ik neem aan dat het niet over zou gaan bij een bbz? Jeetje. Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar toen ik ongesteld werd had ik eerst lichtroze. Omdat dit voor mij niet normaal is heb ik toen getest, echt omo hoor Volgens mij is mijn lijf gewoon een balans aan het zoeken na een lange periode van geen ongesteldheid (met volledige bv) en ook wat ondergewicht (nu weer op gezond gewicht ). Ik hoop het. Ik haal me van alles in mijn hoofd over myomen en endometriose, maar voor dat laatste zou ik denk ik toch echt meer pijnklachten moeten hebben. Ik durf ook niet naar de huisarts Ze ziet me komen! "Ik was 8 dagen ongesteld, wat nu!!"
Huuh? Een niet geplaatst implanon? Verkeerd geplaatst of hoe bedoel je? Heb je plannen om zwanger te worden? Het is niet voor het eerst dat ik verhalen over implanon hoor... Ergens ben ik wel blij dat het hier iig niet 'ont-anticonceptie-en' in wat voor vorm dan ook is, maar ja, op de hormoonhuishouding met borstvoeding erbij kan je ook niet altijd een peil trekken.
Ja verkeerd geplaatst.. Toen hij eruit moest in april wassie onvindbaar, en uit bloedtest bleek dattie er helemaal niet zat. We hadden lange termijn plannen wat betreft kinderen krijgen, maar door dit gedoe hebben we besloten om er nu toch eerder voor te gaan. In elk geval om erachter te komen of er iets mis is, en zo ja wat dan.. En ja die verhalen ken ik ook.. Maar omdat mijn eerste implanon zo goed was bevallen wilde ik graag een tweede. Nooit gedacht dat het zo zou lopen... Hoe is het ondertussen met je ongi? Hier helemaal niks meer gelukkig
Mijn tweede menstruatie na de bevalling (14 maand na de geboorte met bv) was ook heel lang, ik geloof wel een dag of 9. Opmerkelijk genoeg was de volgende menstruatie weer zoals normaal, een dag of 5, 6. Fijn dat het weer over blijkt te zijn!
Nu ik terugdenk, ik heb tijdens de eerste cycli die ik had (ik weet vrij zeker zonder eisprong, want verder totaal geen tekenen van cyclus verloop) ook wel eens een heel rare lange menstruatie gehad (een dag of 7). Net als nu leek de menstruatie in eerste instantie niet door te zetten om pas op dag 2 goed los te barsten Tord, ben jij zwanger geworden terwijl je nog voedde? Ja toch, want je voedt volgens je banner gewoon nog? (gefeliciteerd trouwens ) Ik ben nu met ovulatietestjes begonnen omdat ik vermoed dat mijn LF door de bv wat korter is dan voorheen. Maar ik ben al wel een stuk regelmatiger ongesteld sinds ik in juni gestopt ben met kolven en het aantal voedingen op ongeveer 3 per etmaal zit