Langdurig verkouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door luna1978, 31 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben inmiddels nu al 10 weken verkouden en de laatste 3 weken is het zo extreem dat ik niet eens meer normaal kan ademen. Op mijn borst zit het ook helemaal vast en het doet pijn als ik hoest. Ik heb alles al geprobeerd, maar niks helpt :(. Stomen, vitamine C, thee met honing, ui naast mijn bed etc.

Hebben meer mensen hier last van? Is dit normaal en heeft iemand nog andere tips die misschien kunnen helpen? Ik word er echt stapelgek van. Ik gebruik wel Otrivin al langdurig voor het slapen. Niet goed, maar nachten wakker liggen omdat ik niet kan ademen lijkt me ook niet heel goed.

Groet Luna

2. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh vervelend he! Ik ben ook de hele zwangerschap al verkouden maar sinds een week of 7 ook zo enorm, net zoals jij. Probeerde ook alles, niets hielp. Uiteindelijk nar de HA gegaan, mocht een week lang echte neusspray gebruiken (xylomethazoline) net als otrivin, 3 keer per dag, hopend dat dat de boel zou doorbreken. NIet geholpen. Weer terug naar de HA, bleek dat mijn allergie voor huisstofmijt extreem versterkt werd door de hormonen, daar een spray voor gekregen en nu gaat het eindelijk stukken beter, dichte neus is voor 80% verbeterd.

Misschien even naar je HA gaan? Ben je ergens allergisvch voor? Dat kan goed versterkt worden maar kan ook zijn dat je opeens ergens allergisch voor geworden bent. Bij mij is het duidelijk de allergie waar ik last van heb.

Sterkte!

X

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ben je al langs de ha geweest? Anders toch maar even doen. Wie weet is er meer aan de hand dan verkouden en/of kan je wat krijgen waardoor je er zo vanaf bent!

4. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vervelend! Als je zwanger bent heb je minder weerstand. Bij mijn oudste had ik het ook, zo lang verkouden! En hoesten, op een gegeven moment had ik er hele erge pijn aan mijn ribben van.

Je doet er helaas niet zoveel aan! Misschien een kleine troost: als je zelf ziek bent of verkouden, bouwt je baby antistoffen op ;)

5. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Het heerst momenteel ook heel erg: langdurige verkoudheid. Ben zelf begonnen op de dag van mijn 20-wekenecho en ben nu morgen 30 weken en het lijkt nu eindelijk weg te zijn... Maar dochterlief hoest ook al bijna evenlang en nu dus nog steeds. Ik kreeg van de huisarts op gegeven moment een AB-kuur, maar heb die niet genomen ivm angst voor schimmelinfectie. Dochter kreeg een AB-kuur voor oorontsteking: oorontsteking is over, maar hoest nog steeds. Dus dat helpt tegen hoesten ook niet. Sterkte ermee, het duurt echt lang~.

6. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ik heb wel allergie voor huisstofmijt, pollen, latex en eigenlijk ook voor katten op papier. Heb wel een kat al jaren, maar nooit last van allergie gehad bij haar. Misschien idd even langs de huisarts en even vragen, wellicht kan ik eventueel een allergiespray proberen.

7. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zou ik doen ja! Normaal gesproken heb ik ook niet zo heel erg veel last van mijn huisstofmijt allergie maar nu dus blijkbaar wel enom. Bij mij heeft de allergiespray echt heel veel geholpen!

Succes!

8. rums

rums Niet meer actief

Ik ben ook al verkouden sinds begin september. Gelukkig gaat het met ups en downs. 's nachts altijd de neus dicht. En heb me er maar bij neergelegd dat het bij de zwangerschap hoort.

9. wendyenmax

24 feb 2011
    26
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben ook al een week of 8 verkouden. Mijn zoontje gaat naar de crèche en was zo lief mama aan te steken:x
    Vooral de dichte neus zorgt voor een slaap tekort. Otrivin was dan ook het eerste wat ik ondanks mijn zwangerschap toch maar gebruikte. Echter, na al die weken (wel met tussenpozen als het even wat beter ging) nu dus het probleem dat mijn neus zonder dus potdicht zit. Ik weet dat ik echt van de otrivin af moet blijven maar na de derde nacht zonder veel slaap baal ik steeds harder (evenals man en zoon lief van hun zeer humeurige vriendin/ mama).
    Pffft wie heeft er tips om hier doorheen te komen?

10. rums

rums Niet meer actief

Ik gebruik nu sinds een maand vitamines voor tijdens de zwangerschap en heb het idee dat het afgenomen is :D Bekend merk maar kan niet op de naam komen. Wit met rose doosje

11. luna1978

luna1978 Actief lid

17 dec 2012
    168
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben in overleg met de ha beclometason neusspray gaan gebruiken, die heb ik normaal voor de hooikoorts. En na 12 weken ademnood..... ben ik er helemaal vanaf en voel ik me weer helemaal fit! Joepiiieeee :D:D

Ben er echt heel blij mee, want omdat ik me al die tijd zo belabberd voelde door die verkoudheid heb niet gesport en veel op de bank / bed gelegen. Wat een verlichting nu :)

Groet Luna

12. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bijna de hele zwangerschap continue verkouden geweest. De laatste weken gaat het nu goed. Mijn geheim; Echinea en een goede multi.

Ik heb een goede multivitamine gehaald van een wat duurder merk. Wel even navragen of het geschikt is voor zwangerschap. Verder heb ik Echinea in tabletvorm, extra vitamine C + D en Echinea hot drink gehaald. Ik neem om de dag een glas met die Echinea hotdrink. En de rest gebruik ik dagelijks. Van de vitamine C en D gebruik ik meer als de dagelijks aanbevolen hoeveelheid. En ik neem het in nadat ik fruit gegeten heb zodat het goed opgenomen wordt.
    Sindsdien gaat het goed. Het is nog 1 keer mis gegaan, dat was toen ik n paar dagen met mn vitamientjes programma gestopt was.

Deel Deze Pagina