Hoi, zoals mijn onderwerp het al aangeeft.. Mijn rechterborst/tepel doet behoorlijk pijn. Sinds gisteren komt er ook vocht uit (Ben 36 weken zwanger). Is dit niet een beetje vroeg dat het nu al gaat ''lekken''? Is er iets wat ik daaraan kan doen? Heb een inlegkruisje nu even in mijn bh gedaan, maar het is echt behoorlijk gevoelig, en zonder bh voel ik me niet prettig.. Iemand misschien een tip wat ik er aan kan doen? Heb van mijn andere borst helemaal nergens last van, alleen die rechter...
Ik zelf heb gelukkig nog geen last van lekken of pijnlijke borst(en) ik heb begrepen dat er vrouwen zijn die zelfs al veel eerder lekken. Verder kan ik je eigenlijk niet helpen. Hopelijk zakt de pijn snel!
In het begin van mijn zwangerschap deden mijn beide borsten zoooooooo'n pijn! Zelfs na het douchen afdrogen was eigenlijk al te veel. Met 16 weken zwangerschap werd dit wel minder. Alleen mijn tepels zijn nog steeds erg gevoelig... Moet wel zeggen dat het de ene dag erger is dan de andere... Inmiddels ben ik bijna 35 weken en sinds 30 weken word ik smorgens regelmatig wakker met een 'vlek' in mijn slaapshirt... Sinds 15 weken zwangerschap, hoefde ik maar een klein beetje in mijn borsten te knijpen en er kwam al vocht uit... (sorry voor de details )Ga er niet vanuit dat dit vreemd of niet normaal is. Ik hoop juist dat het een voorteken is en dat ik straks (zonder al te veel moeite) borstvoeding mag gaan geven Hoorde op de zwangerschapsgym dat na de bevalling, tegen de stuwing van de borsten, een boterhamzakje met appelstroop in de vriezer, daar goeie verkoeling tegen bied. Misschien nu ook...? Succes!
Vervelend die pijn. Het is niet te vroeg om te lekken, ik lekte ookal bij 20 weken en mijn vriendin al bij 18 weken en vertelde me toen ook dat je borsten dan extra zeer gaan doen.
Ik begon ook met 27.5 week met lekken uit mijn linkerborst en dit deed erg pijn. Toen is het een tijdje gestopt en sinds vorige week lek ik weer. Ik heb nu een voedings bh gekocht waar ik een zoogcompres in kan leggen. Voorheen trok ik mijn bh niet aan als ik die pijn had. En het is niet vroeg om al te lekken, sommige hebben dit al heel vroeg in de zwangerschap.