Weggeefhoeken op bijv Facebook

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 1 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik heb een vraag: we hebben heel veel verjaardagsdingen (snoepgoed, hapjes, drinken, allemaal onaangebroken), speelgoed en huishoudelijke dingen (kinderstoel etc) over na een flinke opruimbeurt. Nu wil ik het niet weggooien of naar de kringloopwinkel brengen maar weggeven aan mensen die het goed kunnen gebruiken.

Ik zag op Facebook dat er weggeefhoeken zijn. Hoe werkt dit? En zijn er nog andere manieren waarop ik spul weg kan geven en dat mensen het thuis bij mij ophalen? Ik wil het niet versturen, brengen ofzo.

Tips?

2. NonaMabye

NonaMabye Lid

11 nov 2013
    67
    24
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je moet eerst lid worden op een weggeefhoek, en dan kan je een foto uppen en erbij zetten wat het is.. en dan afhankelijk van wat de regels zijn op die hoek kun je het verloten( wel erbij zetten) laat je het bijvoorbeeld een dagje staan en dan verloot je het onder een van de mensen die mee doet. De andere optie, voor de eerste die reageerd, ook duidelijk vermelden :) en altijd fijn als je er van te voren bijzet welke buurt het op te halen is. En dan degene die het krijgt of wint, een Pb laten sturen. Dan kun je het adres doorgeven en wanneer het opgehaald kan worden..

Groetjes!

3. Emo

Emo Fanatiek lid

6 nov 2013
    1.855
    1
    36
    Vrouw
    Moeder
    Zwangerschapspagina
    Marktplaats?

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Bij ons in Leiden is ook een weggeefwinkel. Daar kun je je spullen gewoon naar toe brengen en mensen kunnen daar gratis spullen ophalen. Van meubels tot kleding en huishoudelijke artikelen.
    Ik moet wel zeggen dat ik zelf liever via de weggeefhoek doe, omdat je dan een beetje inspraak hebt wie het krijgt zeg maar. En ik heb altijd het idee dat het dan beter terecht komt. Maar dat is jouw eigen keus natuurlijk :)

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat lief dat je het weg wilt geven. Ik zit ook op een weggeefhoek in mijn regio. Je kunt gewoon zoeken op plaatsnaam of netnummer (hier tenminste wel) en dan gewoon een foto plaatsen met omschrijving.
    Zeggen of je gaat loten of bijvoorbeeld voor de eerste die reageert die het mag ophalen.

Ik vind het ideaal. Ik geef ook weleens dingen weg op de hoek of ik haal dingen op. Zo geef je goed spul een tweede leven.

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ideaal die hoeken, ik verkoop via de facebook groepen meer dan dat ik het via MP doe. Ook geef ik spullen weg en het is zo fijn om andere weer blij te kunnen maken met iets waar jij niets meer aan heb.

Nonamabye geeft de juiste uitleg ;)

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben er ook lid van en heb al regelmatig dingen weggegeven en wel eens wat teruggekregen. Ik moet wel zeggen dat er wel een bepaald type persoon op af komt en dat ik daar lang niet altijd goed mee om weet te gaan. Laatst stond er iemand aan de deur om iets af te halen en toen was het van: oh, doe je dat ook weg? En dat? En dat kan ik ook nog wel gebruiken, etc.

Nou, dan ben je hier verkeerd :D Aan die persoon zou ik overigens nooit weer iets geven!

8. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Met het opruimen van het huis de wereld spullen op de weggeefhoek gezet...binnen no time ben je het kwijt.

Ze kwamen alles hier ophalen.

9. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Weggeef of ruilen is bij ons in straal van ong 5km daarom vertrouw ik het ook wel omdat t in onze dorpen altijd wel een bekende van iemand is haha

Deel Deze Pagina