Hallo, Afgelopen dinsdag ben ik bij de bedrijfsarts geweest omdat het werken echt niet meer ging. (werk in de zorg met lichamelijk en verstandelijk gehadicapte ouderen) Mijn voorstel was om 50% te gaan werken. De bedrijfsarts ging direct akkoord. Gelijk daarna telefonisch met mijn leidinggevende alles besproken en ik moest zelf maar mensen regelen die mijn uren wilde aanvullen. Had hier al over nagedacht dus was niet eens zo'n groot probleem. Nadat alles geregeld was mijn leidinggevende een mail gestuurd met hoe en wat. (ging om 7 slaapdiensten en 2 late diensten. De slaapdiensten draai ik vanaf 22.00 tot 9.00 dus is iets meer dan 50%. Daarom werk ik ook de 2 late niet en kom ik op 50% uit van mijn totaal ingeplande uren) Krijg ik deze reactie terug van mijn leidinggevende: I.p.v. 2 x H002 heb ik er 1 bij je weggehaald, want anders kwam je in de min-uren en dat is niet de bedoeling. Ik meld je dus ziek voor 1 x een H002. W. draait ze dan wel alle twee en de andere aanvullende uren zoals door jou beschreven. Zij moet toch geen diensten uit mijn rooster halen maar toch gewoon in ziek veranderen? Nu krijg ik namelijk 1 late dienst niet uitbetaald. Heb dit al naar haar terug gemaild maar zou graag van iemand horen of het klopt wat ik zeg. Mijn leidinggevende probeerd namelijk ten koste van alles zo min mogelijk uit te betalen. Alvast bedankt!
Beste NienT, Als je tijdens je dienstverband ziek wordt is UWV hier geen partij in. Ik kan daarom je vraag niet (volledig) beantwoorden. In de meeste gevallen meld je je ziek bij de werkgever voor het aantal uren dat je niet kunt werken. Op die manier krijg je door je werkgever altijd het loon betaalt waar je recht op hebt. Ik begrijp dat je twijfelt over het handelen van je leidinggevende in jouw situatie. Kom je hier samen met je werkgever niet uit? Neem dan voor advies contact op met de vakbond, rechtsbijstandsverzekering of het Juridisch Loket ( 0900-8020) Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare