Josien, in het ziekenhuis deden ze helemaal niet moeilijk over de lyrici, de huisarts inderdaad wel. Hoop dat het snel eind april is voor de spuit, want zoveel pijn is onmenselijk vind ik. Wat is het voor een injectie? Manlief gaat morgen voor de operatie. Spannend dus! Er staat een bed in de woonkamer, zaterdag komt hij weer thuis. Hij heeft aangegeven dat ik nog geen verlof moet vragen, hij wil eerst kijken hoe het gaat. Wel ga ik morgen de directie inlichten dat hij wordt geopereerd en dat ik afhankelijk van hoe het gaat, verlof wil aan gaan vragen. Dan kunnen ze alvast iemand achter de hand houden. Man is erg nerveus, maar dat is begrijpelijk. Hij heeft gisteren en vandaag geprobeerd of hij zonder medicatie kan, maar dat houdt hij nog geen uur vol.... Die operatie is dus echt pure noodzaak. Hij hoopt dat alles goed komt, maar daar gaan we gewoon vanuit! Duimen jullie mee?
@Mexicang, in het ziekenhuis (2x... ook de arts van de second opinion waar ik ben geweest). Ik krijg inderdaad een pijnbloc in S1 (of L6, iedere arts noemt het anders). Ik heb er al een gehad, maar waarschijnlijk is er nog een nodig. @Wat fijn om te horen dat je man er morgen voor gaat! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat hij snel weer een beetje op de been is. Groetjes, Josien
Mexicang: succes morgen voor je man. Hpelijk knapt hij snel op. Josien: welke verz. Heb je?? Nedspine werd volledig gedekt hier nl. Zesde blokkade?? Heeft er al eens 1 iets gedaan qua pijn verminderen??
nedspine zou vorig jaar met enkel de basis verzekering hier gewoon gedekt zijn, ik zit bij de friesland, volgens mij als ze er een contract mee hebben is het altijd 100 procent vergoed en anders 80 procent?? lijkt me heel vervelend als je daar mee zit, ik zou toch verder zoeken hoor, lijkt me niet goed toe hoe dat zo gaat, en zo lang aan al die pillen, geloof niet dat wij ons daar bij neer zouden leggen, weet uit ervaring hoeveel pijn het is, en die rommel met je doet, dat is echt niet fijn. hoe ishet met de zenwuwene TS
Goedemorgen! Manlief is net vertrokken met zijn broer. Hij heeft niet lekker geslapen,ik kort. Maar dat ben ik wel gewend. Mijn zenuwen vallen mee,man leek rustig,maar liep als een kip zonder kop... Zenuwen dus. We hebben er bewust voor gekozen dat ik niet mee ga, vanwege ons dochtertje. Zij heeft een flinke tik gekregen van de afgelopen weken en het lijkt nu net iets beter te gaan. Ook is ze gisteren net begonnen in een nieuwe groep op het kdv,dus leek ons haar structuur het beste. Papa is wel vaker een nacht weg ivm werk. Gisteren hebben we haar min of meer uitgelegd waarom er een bed in de kamer staat. De 'papegaai' vond ze het mooist... Vasthouden,beentjes los,even zwieren en... Los! ! Ik kom hier later vandaag nog even updaten. Nu kleren aan en de dag tegemoet gaan.
Mijn man was vanmorgen om 10.15 aan de beurt en om 11.15 werd ik gebeld dat alles goed is gegaan! Hij lag toen al op de uitslaapkamer. Kort, maar hopelijk krachtig! Hij moet nu volledig plat blijven liggen, ik heb hem heel even gesproken en hij gaf aan dat echt moeilijk te vinden. Het is een man die geen rust in zijn kont heeft, dus dan is dit echt lastig. Maar, hij zal wel moeten. Ik probeer hem nu al even te bellen, maar hij neemt niet op. Straks nog maar een keer proberen. Morgen rond 10u mag hij naar huis, dan zal hij rond 14u thuis zijn, of later, want hij moet onderweg steeds even uit de auto.
Fijn dat de operatie goed is verlopen! Heb je nu eigenlijk zorgverlof kunnen regelen van je werk? Of kun/moet je het met vakantiedagen oplossen? Veel sterkte en succes met het herstel, voor jullie allemaal.
Bri, ik werk in het onderwijs, dus ik kan niets met vakantiedagen regelen...helaas! Onderwijs is fijn, maar dat is soms echt een nadeel. Ik heb mijn leidinggevende op de hoogte gesteld dat mijn man vandaag is geopereerd en dat ik er van uit ga volgende week te werken, maar dat eerst moet aankijken hoe het gaat. Dit was uiteindelijk ook de wens van mijn man, dus daar dan maar in meegegaan. Ik zie snel genoeg of het nodig is . Hij ligt nu plat, heb hem net gesproken, en mag niet of weinig bewegen. Voor iemand die maar steeds doet, is dat knap lastig, dus hij was rete chagrijnig! Het valt hem niet mee, maar heeft (tot nu) geen pijn. Hij krijgt als medicatie alleen diclofenac. ik heb geen idee hoe hij zal herstellen, maar als ik maandag, uiterlijk dinsdag zie dat het niet gaat, dan laat ik hem donderdag en vrijdag echt niet alleen hoor! Man zei ook dat het dan misschien ook zo zou kunnen dat ik dan 1 dag werk, die dag iemand bij hem (mijn moeder) en dan 1 dag vrij, zo hou ik dan ook verlof over. Ik had het cnv gebeld en deze zeiden dat ik alleen gebruik kan maken van kort zorgverlof. Ik werk 2 dagen, heb dan recht op 4 dagen zorgverlof. 1 is al gebruikt, dus nog 3 over. Maar, ze zeiden ook dat de werkgever misschien ook nog andere opties heeft en dan in goed overleg te kijken wat er te regelen valt.
Hey Dobbel! Ja, mijn man was gisteren rond 11.30 thuis. Daarna meteen het bed in en plat. Hij heeft zo'n opbouwschema waarbij hij vandaag 9 min per uur uit bed mag, lopen. Morgen 11 min per uur enz . Vanaf dag 8 moet hij wandelen opbouwen en in week 3 mag hij pas weer gaan zitten. Dag 1, 3x 5 min, dag 2 wat meer enz. De operatie had slechts een kwartier geduurd, ze hadden de hernia er zo uit en de arts had tegen hem gezegd dat het echt noodzaak was, het was een flinke hernia. Gisteren had hij weer wat meer gevoel in zijn voet, vandaag wat minder. Ze hadden gezegd dat dit kan vanwege wondvocht. Ook had hij een recept voor medicijnen mee, en moest hij de huisartsenpost bellen ivm afbouwen morfine en lyrica Dus doen we dat, worden we min of meer afgesnauwd... dus morgen bellen we maar met de eigen huisarts. Vanaf morgen komt de fysio hier aan huis en tegen de tijd dat mijn man weer een beetje alles kan gaan doen, kan je mij wegvegen denk ik. Ik ben het wel gewend dat ik regelmatig dingen alleen moet doen, omdat mijn man vaak reist voor zijn werk. Maar dat is toch anders, dan is hij er niet en heb ik alleen de zorg voor dochter en mijzelf. Nu komt ook de zorg voor hem erbij. Van een tandenborstel pakken tot zijn pyamabroek aantrekken, eten maken, drinken geven, koffie zetten enz. Hij stofzuigt altijd, zet de bak buiten, doet de deur op slot, maakt de bedden op enz. Nu komen zijn taken er ook bij. En het is niet de tweede dag, het is al dag 31. Net toen hij even mocht lopen zag hij vingerafdrukken op tafel. Loopt hij naar de keuken,pakt een doek en gaat die afdruk wegpoetsen!! Werkelijk, doe normaal! En ging hij zelf koffie zetten. Omdat hij mij wil helpen! Ja, dat is lief, maar hij heeft maar even te wachten. Ja toch? Hij gaf gisteren wel toe dat hij vorige week beter had moeten luisteren wat hulp en verlof regelen betreft. Hij schrok namelijk van wat er allemaal op mij af komt. Tja... Het is allemaal wel te doen, maar het is wel heftig. Zeker met een rond darrende drukke peuter om je heen ,die ook nog eens de volledige aandacht wil!
als hij mag lopen is het toch handig om juist even koffie te zetten. Heeft ie een doel en kan hij toch wat voor je doen. Dus gewoon laten gaan hoor. Probeer te kijken wat nu echt moet gebeuren en voor de rest de boel de boel laten. Dan maar wat stofwolkjes in de hoeken. sterkte voor julie allebei!