hey hey ik heb een vraagjuh. Ik ben nu bijna 30 weken zwanger en heb nu al 2 kuren gehad voor een blaasontsteking maar elke x helpt het niet.En ik heb ook al 1 cm ontsluiting kan de ontsluting niet groter worden door langdurige blaasontsteking.Want weet wel dat langdurige blaasontsteking niet goed is voor de zwangerschap. gr kus dientjuh
Jawel...het kan weeen opwekken. Direct dus je dokter bellen en een hardnekkige kuur vragen want die blaasontsteking moet wel weg!
ja maar niet meteen paniek hoor, ik heb vorige keer 5 kuren gehad en buiten mijn zwangerschappen zat ik soms wel een de 10 zonder al te veel last (ik heb het chronisch dat scheelt) Het is wel zo dat je er harde buiken van kan krijgen en dat de infectie door kan treden dus even goed naar laten kijken en even je VK om extra raad vragen. MINIMAAL 2-3 liter water drinken op een dag! Toch (ook al zeggen mensen dat het een fabel is) dikke sokken aan en lekker iets tegen je rug (hemd ofzo) van voor naar achter vegen meteen naar de wc als je moet (NIET wachten!) Maar vooral even goed vinger op de pols houden bij BEIDE instanties (VK en huisarts)
Je kunt een nierbekkenontsteking krijgen, ik zou dit toch goed in het oog blijven houden. Ik heb zelfs gelezen dat je kindje erdoor vergiftigd kan worden, dus zeker oplossen!
Heb het ook chronisch (zo ook zwanger JOEPPIE), maar je hebt gelijk hoor. Een lekkere warme douche, dan een lekker warme voeten houden (ook als je savonds naar de wc moet, niet voeten op de koude vloer) en een kruik. Ze zeggen dat het een fabel is, maar het helpt wel degelijk bij mij (en anderen). Cranberrysap (tenzij het puur is) bevat vaak te weinig cranberry om echt te werken. Wat ik wel zou doen (als dat mag als zwangere) zijn cranberrypilletjes, goed drinken (2 l water, echt doen) altijd naar de wc gaan als je moet en alles goed uitplassen. Weet ook hoe naar het kan zijn, en helemaal nu in jou positie. Wordt maar snel beter hoor meid
je moet inderdaad uitkijken voor nierbekkenonsteking. bij mij hielp cranberry goed . ik nam pillen en sap. de zuurte van het sap helpt namelijk ook, alles wat zuur is is goed, veel vitamine C ook. en veel drinken, goed plassen, zorg dat je blaas goed leeg is.
Ik heb veel baat gehad bij D-Mannose (op natuurbasis) dit doodt geen bacteriën zoals antibiotica, maar de bactieriën hechten zich vast aan de D-mannose en die plas je dan uit. Na voordurend terugkerende blaasontstekingen ben ik er eindelijk vanaf!
Ik heb ook een vraag over blaasontsteking. Heb 2 maal urine moeten inleveren maar uit beide keren kwam uit dat ik GEEN blaasontsteking heb, terwijl ik wel die pijn heb bij het plassen in combinatie met een harde buik. Maar mijn vraag is: moet ik blaasontsteking perse door de verloskundige laten onderzoeken of kan dat ook gewoon bij mijn eigen huisarts. En kan die antibiotica geen kwaad voor de baby?
Langdurig bo kan gevaarlijk zijn tijdens de zwangerschap, ivm weeen. @ beertje, gewoon naar de ha, plasje inleveren. Je krijgt ab die je mag hebben als je zwanger bent. Er zijn namelijk verschillende soorten.
Idd, zoals hier al boven is gezegd, je kunt er nierbekkenontsteking van krijgen (en dat doet echt heel erg pijn) en eventueel vroegtijdige weeën, dus ik zou snel weer naar de HA gaan. Even vragen of je die cranberrytabletten mag slikken, van de een wel en de ander niet.
Hey meiden Ik ben vandaag weer naar de ha geweest en die zet weer mijn urine op de kweek dus moet morgen weer langs voor de uitslag.Heb niet egt het idee dat deze AB wel aanlsaat.Ik voel me alleen maar beroerder worden ,Koorts kan haast niet lopen van de pijn en had gister ineens een benauwdheidsaanval waar ik nu nog last van heb Het zit allemaal niet mee geloof ik:S Nou ik hoop morgen wat weizer te worden. Heel erg bedankt voor jullie antwoorden Dikke (K) dientjuh
pas inderdaad op voor nierbekken ontsteking, uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat dat echt zoooo veeel pijn doet! sterkte!
Ja klopt, blaasontsteking kan weeen opwekken. Probeer na (mocht je sex hebben gehad) gelijk te plassen. Als je moet plassen probeer het niet op te houden, maar gelijk te gaan plassen en heeeel veeeel drinken (thee helpt goed). Urine moet je altijd bij je huisarts brengen en als ze weten dat je zwanger bent zullen ze je een aangepaste kuur meegeven.
hey meiden ben bij de dokter geweest me urine was schoon maar moet vanmiddag weer trg omdat ze het raar vinden dat ik nog klachten heb en dat die toenemen. Dikke (K) dientjuh