Langdurige buikklachten, urine wordt onderzocht

Discussie in 'De lounge' gestart door suus1983, 5 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Hoe jij je klachten beschrijft, heb ik precies ook en ik had ook een ks. Ik heb eindelijk en verwijzing gehad van de ha, na zoveel moeizaamheid.

Ik had in de tussentijd een gyn benaderd die gespecialeerd is in endomtriose en had mijn klachten aangekaart en zij heeft mij dus benadrukt dat ik symptomen heb van endomtriose en dat ik verwijzing moest vragen aan de ha. Anders had ik het ook niet geweten.

Ik zeg niet dat je het hebt, maar je kan het wel in je achterhoofd houden.

Ik heb volgend week een afspraak in het ziekenhuis, ze gaan eerst een echo doen vanuit daar gaan ze dan kijken hoe en wat. Als zij echt niets zien via de echo, dan wordt het waarschijnlijk een mri-scan, als ze nog steeds niets hebben gezien. Wordt het toch een kijkoperatie.

Ik vind alles best, als zij maar kunnen zien wat het is. Want het doet ontzettend veel pijn en k had het trouwens in het buitenland ook minder last van. Vond ik ook heel apart.

Veel succes en veel beterschap, ik hoop dat je snel een verwijzing kunt krijgen.

suus1983 vindt dit leuk.
  2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.612
    2.406
    113
    Nee, ik heb maandag de huisarts gebeld, ik kon die middag nog terecht. (2,5 diarree en zo moe.. alsof mijn lichaam zegt: bekijk het maar.)
    Na een aantal vragen, en wat onderzoeken, kreeg ik gelijk bloedonderzoek en ontlasting inleveren. En verwijsbriefje voor een echo.

3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.884
    8.517
    113
    Vrouw
    Bij mijn zusje hebben ze tijdens de keizersnee haar blaas geraakt en daardoor is littekenweefsel ontstaan... en door dat littekenweefsel heeft ze blaasstenen ontwikkeld, vorige week heeft ze er ook eentje uit geplast. Logischerwijs zit er bij haar nu dus ook steeds bloed bij de urine en heeft ze regelmatig blaasontsteking..

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou ja zeg. Wat een verschil. Ik ben ook enorm moe en moet al 3 maanden afwachten. Bloed is ook nog nergens op onderzocht. Daar ga ik morgen zelf maar eens achteraan.

En het is ook niet zo dat ik er vaak kom, juist helemaal niet.

5. Liedx

Liedx Fanatiek lid

11 mrt 2013
    1.890
    404
    83
    Nederland
    Ik heb juist die constante pijn links. Prikkelbare darm syndroom en niks aan te doen.
    Pijn rechts zou hetzelfde kunnen zijn. Ook galstenen kunnen ervoor zorgen dat je steeds last van je buik hebt / pijn aan de rechterkant.
    Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt!

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Nou pff. De ha denkt niet dat het iets ernstigs is en moet toch nog even wat langer aankijken of de zakjes niet gaan helpen en anders een ander merk zakjes gaan proberen.

Nou fijn dat ze denkt dat het niets ernstigs is, ze heeft vast rőntgen ogen...
    Ben een beetje cynisch, maar elke dag met pijn lopen is toch niet erg leuk te noemen. Als het maandag nog niet verbeterd is (zou niet weten waarom in 3 dagen, gexien het al 3 maanden niet beter is geworden), moet ik weer langskomen en dan gaan ze weer even kijken.

Ik ga vandaag even kijken of er huisartsen zijn in de omgeving die nog patiënten aannemen.

Kijk het is natuurlijk superfijn dat ze niet aan iets ernstigs denkt, maar dan nog is de pijn bijzonder vervelend aan het worden en wil ik graag eerst uitsluiten dat er niets ernstigs is.

7. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.513
    36.473
    113
    Dank je. Jij hebt dus ook constant pijn? Vind je het ook zo ontzettend vermoeiend? Ik denk er nu aan om het fodmap dieet te gaan proberen.

8. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.947
    5.930
    113
    Nou, aan zo'n uitspraak heb je ook niet erg veel. Hopelijk wordt er nu wel doorgepakt en word je goed onderzocht.

Deel Deze Pagina