Afspraken ziekenhuis en regels

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Baileyy, 29 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Even een vraag. Ik heb wat afspraken in het ziekenhuis staan voor bloedprikken, röntgenfoto en arts. Je moet alleen komen of 1 begeleider als het niet anders kan.
    Maar hoe zit het met meenemen van kleine kinderen?
    Ik kan de oudste wel naar iemand toebrengen. Maar de jongste van de heb ik geen oppas voor. Bij de afspraak bij de arts is het wel gelukt. Maar voor röntgen en bloedprikken niet. Mag je dan een peuter meenemen?
    Of krijg ik daar gedoe mee als ik er eenmaal ben? Staat nergens in de regels van het ziekenhuis specifiek genoemd
    Wel dat je alleen moet komen.
    Ik dacht misschien weet iemand dit wel? Of werkt iemand daar die het weet.

2. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    In ons ziekenhuis mag het absoluut niet. Zelfs een ouder echtpaar werd bijvoorbeeld aangesproken dat partner buiten in de auto moest blijven wachten.

Bij kinderen speelt nog mee dat ze makkelijk het virus ongemerkt overbrengen. En sneller overal aanzitten of rondlopen bijvoorbeeld. Ze maken bij ons geen uitzonderingen en het regelen van oppas is je eigen verantwoordelijkheid. Ik hoorde dat er ook ziekenhuizen zijn waar ze al sneltesten voor binnenkomst.

Misschien kan je bellen?

Huismuisie en Baileyy vinden dit leuk.
  3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja je mag kinderen onder de 13 meenemen als het niet anders kan

Axia en Baileyy vinden dit leuk.
  4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bellen heb ik geen nummer van die afdeling. Ging digitaal. Of ik moet naar centraal nummer bellen, maar ja straks zeggen zij wat anders dan die röntgen of bloedprikafdeling.

Ja tuurlijk is oppas regelen eigen verantwoording, vind ik ook. Maar ik heb behoorlijk wat ziekenhuisbezoeken afgelopen tijd voor mezelf en oudste. Ik moest voor mijn dochter al 3 keer oppas regelen, is gelukt. Voor mezelf 2 x gelukt maar nu dus niet op deze korte termijn. Ze hebben of vakantie, of quarantaine. Oppas vinden in deze tijd is best lastig.
    Dus als een kind meenemen niet mag, moet ik afzeggen en dat doe ik ook liever niet.

5. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.194
    1.054
    113
    Vrouw
    Bij ons was het geen probleem. Ik moest met oudste voor een belangrijke controle, en tja nu in Corona tijd heb ik niet zo makkelijk oppas, dus dan maar even niet.

6. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.769
    2.185
    113
    Ik moest eens naar het ziekenhuis en had mijn dochter van 5 gewoon mee, was geen enkel probleem hoor. Misschien even naar de afdeling zelf bellen inderdaad?

7. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.693
    18.773
    113
    Vrouw
    #7 Neuzeke, 29 apr 2021
    Laatst bewerkt: 29 apr 2021
    Mss bellen naar het ziekenhuis en vragen of ze u doorverbinden met de afdeling .

Of ze het echt gaan verbieden betwijfel ik.
    Bij bloed afname is het wss ook snel gefixt maar bij röntgen is dat toch anders. Daar mogen hier sowieso al geen kinderen mee in de ruimte waar de röntgen doorgaan , tenzij het voor hen is natuurlijk

8. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    Dat is per ziekenhuis en soms zelfs per afdeling verschillend. To kan beter informeren.

9. Villa Kakelbont

Villa Kakelbont Fanatiek lid

13 okt 2020
    1.051
    1.717
    113
    Vrouw
    Onze dochter van 3 moet elke 6 weken naar het ziekenhuis. Tijdens de schoolsluiting nam ik onze zoon van 6 ook mee. Was geen probleem. Morgen hebben we weer een afspraak maar nu heeft onze zoon een speelafspraak staan dus hoeft hij niet mee. Anders was hij weer mee gegaan.
    Is overigens in UMCA

10. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Bij de röntgenfoto mag een kind niet mee naar binnen lijkt me. Voor bloedprikken kan ze gewoon in wandelwagen mee. Ik zou even bellen naar het ziekenhuis

Hier ook zusje mee geweest naar afspraak KNO zoon. Maar ze hebben het terecht liever niet.

11. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Lijkt me ook niet fijn dat tijdens rontgen je kind op de gang wacht

puzzelstukje vindt dit leuk.
  12. AvdY

AvdY Niet meer actief

Hier mogen kinderen het ziekenhuis niet in. Partner alleen indien echt nodig.
    Dus vraag het even na bij het ziekenhuis!

13. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik ga morgen toch nog even proberen te bellen met beide afdelingen dan of dat ik doorverbonden kan worden. Wellicht kan ik de afspraak telefonisch met röntgen toch wel wat verplaatsen naar ander moment dat ik oppas kan regelen.
    Bedankt!

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.211
    16.557
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier kan dat gewoon. Heb ook nog van geen enkel ziekenhuis hier in de omgeving gehoord dat dit niet zou kunnen. Moet morgen met mijn zoon naar het ziekenhuis en dan ga ik ook gewoon mee. Ik werk bij een huisarts en daar mogen kleine kinderen ook meekomen. Niet hele gezinnen maar om een 3 jarige peuter gaan we niet moeilijk lopen doen.

Baileyy vindt dit leuk.
  15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Succes! Corona is denk ik niet t grootste probleem. Een kind mee naar de röntgen wél. Dus die sowieso verzetten denk ik.

Baileyy vindt dit leuk.
  16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij de rontgen heb je vaak zo’n ‘voorkamertje’, daar kan een kind vast wel even wachten (in een wandelwagen’. Als ouder wacht je daar ook als je kind een foto moet.

Maar ik zou het ziekenhuis bellen. Centraal weten ze vast wel wat en ze kunnen je natuurlijk ook gewoon doorverbinden met de afdeling.

17. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Bloedprikken en röntgen is vast makkelijk te verzetten, ik zou geen kind meenemen naar deze afspraken. Dat zijn geen afspraken waar hun bij moeten zijn :|

18. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ziekenhuis hier in de buurt mogen kinderen niet mee als ze zelf geen afspraak hebben!

19. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.254
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wat is daar erg aan als een kind dat ziet? Of bedoel je dat het vervelend voor de medewerkers is?

20. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.458
    11.973
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik zou de afspraak verzetten of toch oppas regelen voor de jongste. Ze mag sowieso niet mee naar binnen bij de röntgen. Dan moet iemand anders haar daar maar opvangen van het ziekenhuis? Dat lijkt me toch niet de bedoeling.

Ik heb goede ervaring met de oppasapp van Sitley. Daar zou je eens op kunnen kijken.

Deel Deze Pagina