Wat wordt bedoeld met insnoering?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Aily, Jan 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aily

Aily Fanatiek lid

Dec 7, 2010
    1,314
    0
    0
    Hallo,

Ik las dit op kindjeopkomt.nl:

Het tijdstip van innesteling is van “levensbelang”. De “reistijd” van eileider naar baarmoeder luistert dusdanig nauw dat littekens in de eileider, emotionele spanningen of insnoeringen al voor ontwikkelingsstoornissen en/of het niet innestelen kunnen zorgen.

Wat wordt hier bedoeld met insnoering? Is dit wanneer je bijv. je riem te strak heb van je broek of wanneer je een strakke panty draagt die in je buik drukt?

Alvast bedankt voor het antwoord!!!

Liefs,
    Aily

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Aily,

leuke vraag; ik weet het eigenlijk niet zeker! Insnoeringen, wat een raar woord zo. Ik denk niet dat het met een te strak zittend kledingstuk te maken heeft, want je baarmoeder zit dan nog diep weggedoken achter je schaambot, dus je kleding komt daar niet eens aan. Je kunt eens een mailtje sturen naar ze en kijken wat ze antwoorden; ik ben ook wel benieuwd nu eigenlijk. Ik kan wel heel pathologische dingen verzinnen, maar ik denk niet dat ze daarop doelen.

Groetjes Brigitte

3. Aily

Aily Fanatiek lid

Dec 7, 2010
    1,314
    0
    0
    Hallo Brigitte!

Dank je wel voor je antwoord! Nu ben ik natuurlijk ook nog steeds nieuwsgierig, dus ik ga ze mailen en dan zet ik het antwoord copy-paste hieronder als antwoord!

Groetjes,
    Aily

4. Aily

Aily Fanatiek lid

Dec 7, 2010
    1,314
    0
    0
    Wel erg fijn om te weten dat de baarmoeder nog veilig achter het schaambot zit in het begin, want ik kan me nu al druk maken over mn panty en dat soort dingen (zit nu net na mn ei, dus als er een komt, mag de innesteling natuurlijk door niets in de weg worden gestaan :D)

5. Aily

Aily Fanatiek lid

Dec 7, 2010
    1,314
    0
    0
    Hallo Brigitte!

Dit is inderdaad ongeveer wat ermee bedoeld wordt, echter gaat het eerder om bijvoorbeeld het dragen voor een korset, of andere erg strakke kleding zoals vroeger vaker het geval was.
    Je hoeft je geen zorgen te maken als je spijkerbroek net iets te strak zit, zolang het maar comfortabel aanvoelt!

Dit, gecombineerd met jouw antwoord dat de baarmoeder in het begin nog achter het schaambot zit, maakt voor mij duidelijk dat ik gewoon een panty kan dragen of mijn spijkberbroeken! Dank je wel!

Share This Page