Langdurige netelroos, of toch wat anders?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sinds de bevalling heb ik 3 grote uitslagplekken die beetje gezwollen zijn met vlekjes en het jeukt als een gek. De rest van mijn lijf ook maar wel minder.
    Nu ben ik toch maar naar de huiarts gegaan afgelopen dinsdag omdat t erger werd, hij constateerde netelroos.
    Heb mentholgel gekregen en loratadine. 10 tabletjes hij twijfelde nog of hij er 30 mee zou geven, uhh excuse me nog 30 dagen zulke jeuk?? :$
    Nu lees ik overal op internet dat netelroos vanzelf weggaat en niet heel lang duurt.
    Maar waarom heb ik dan na 3 weken nog zoveel jeuk en mega uitslag? Zal straks eens een foto plaatsen..

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nou dit dus. Eronder word het zelfs al blauw van t krabben :(

Bijgevoegde bestanden:

3. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Mijn vader heeft netelroos gehad en dat duurde echt een aantal weken.. kan zijn dat het gigantisch pech was..

4. CSI

CSI Bekend lid

7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het inmiddels 8 jaar al.. Soms word het een beetje minder maar nooit lang helemaal weg...jeuk vreselijk ook al 8 jaar maar het went wel haha

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik heb sinds 7 maanden zwanger steeds last van netelroos. Bij mij zijn het wel kleine plekjes en niet steeds op dezelfde plek.

Maar het komt wel steeds weer terug. Het lijkt een beetje op brandnetelplekken en jeuk behoorlijk. Door krabben krijg ik vaak verdikte rode strepen op de plekken waar ik gekrabbeld heb.

Ik heb verder geen medicatie ervoor.

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Hier ook, al jaaaaren... (zei het oude mens ;)).
    Ben eigenlijk te beroerd om bij de huisarts te gaan leuren om allergietesten o.i.d., heb levocetirizine en dan is het over het algemeen wel onder controle. Soms 's avonds wat last.

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heb ook a jaaaren netelroos maar bij mij trekt t vanzelf weg en grote plekken trekken weg na langdurig koelen. Heb ook medicatie ervoor gehad maar hielp alleen tegen jeuk, ging er niet eerder door weg ofzo.
    Het kan zijn dat je het blijft houden maar kan ook dat je t niet meer krijgt hierna

8. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Ohja en krabben maakt t ook erger dus ik zou er een koude handdoek opleggen. Desnoods de handdoek vastmaken om je arm heen en er vnvd mee gaan slapen.
    Ik krijg netelroos van de hitte dus heb geen allergien voor eten ofzo.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    O jeetje das geen goed nieuws hoop dat t noooooit meer terug komt..

Deel Deze Pagina