Dankjewel Maankindje, het heeft allemaal veel te lang op zich laten wachten wat het allemaal erg verdrietig maakte. We hebben al een hele weg achter de rug... Augustus 2019 begonnen, na een half jaar werd ik niet meer ongesteld augustus 2020 werd PCOS geconstateerd, starten met Letrozol in ronde 5 zwanger wat eindigden in een miskraam, mijn lijf heeft er 2 maanden over gedaan om weer een normale cyclus te krijgen, 6 maanden Letrozol zonder resultaat, toen een HSG gehad maar eileiders liepen goed door, weer 6 maanden Letrozol geen resultaat. Toen doorverwezen naar de fertiliteitskliniek, waar ik meteen goed werd geholpen en ze na me nogmaals doorgelicht te hebben zonder resultaat laten beginnen met IUI de tijd gaat gewoon aan je voorbij. Maar ik heb eindelijk weer hoop, en het is fijn dat er in dit groepje meerdere dames gaan beginnen met IUI ik hoop dat we van deze behandeling wel allemaal zwanger mogen worden ♡ Bij jullie ook al een lang onvervulde wens zie ik.. tijd gaat hard he... hoop voor je dat je met de IUI snel zwanger mag zijn en blijven!
12 oktober (1) Babywishh - 33 jaar - 2e kindje - ronde 12 15 oktober (1) Virgo88 - 34 - 1e kindje - vier jaar bezig - 2 miskramen gehad (8w) en (12w). 3 november (1) Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 22 - Overgestapt van behandelaar, probeert nog op natuurlijke wijze tot op heden 24 november (1) Bambiniheart- 33 jaar - 1e kindje - ronde 23 (ronde 10 na vmk)- onverklaarde onvruchtbaarheid - 8 december (1) Maudje123 - 46 jaar - 3e kindje - ronde 31 11 december (1) Wishfull123 - 36 jaar- 1e kindje - ronde 19 (5e na medische afbreking) 15 december (1) Caithxxx - 32 jaar - 2e kindje (1e samen) - ronde 18 - 21 december prikinstructie, januari '23 start IUI 18 december (1) Jootje - 32 jaar - ronde 19 - 1e kindje. Dec. Ziekenhuis voor behandeltraject. 22 december (1) Maankindje - 36 jaar - 2e kindje - ronde 23 - onverklaarbaar secundair onvruchtbaar, intake IUI 15 december 28 december(1) xRMC - 25 jaar - 1e kindje - ronde 13 31 december (1) Joyce2013 - 36 jaar - 3e kindje - ronde 30/ ronde 1 IUI 2 januari (1) Neanay - 26 jaar - 1e kindje - ronde 21 Onbekend/wachtende op afspraak (3) Muisjepluisje - 25 jaar - 1e kindje - bijna 2 jaar bezig - partner onvruchtbaar verklaard nu wachten tot start KID traject ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal (15) Wachtend op eisprong (11) Wachtbankje (3) Ongesteld (0) Onbekend (2) Zwanger (14) LSL - 34 jaar - 4e kindje - uitgerekend februari 2022 HerfstmeisjeB - letrozol 5mg Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje Doublerainbow - 31 jaar - 1e kindje - uitgerekend rond 15 mei 2022 *Marinda1988 - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend rond 1 juni (miskraam 9 weken) Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje - uitgerekend 30 juni 2022 Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - uitgerekend 20 juli 2022 BB83 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 16 (4e na MA) in MMM - U.D. 24 nov 2022 Jolo- 31 jaar - 2e kindje- uitgerekend 28 november 2022 Dutchgirl1991 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 - uitgerekend 12 december 2022 Lintje - 38 jaar - 3e kindje (1e samen) - ronde 12 (8e na vmk) - uitgerekend 29 december 2022 xDanielle - 31 jaar - 4e kindje(1e samen) - ronde 21 - uitgerekend 10 februari 2023 MamaAlice030 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 10 (ronde 6 na mk, ronde 8 na stil geboorte.) - .. feb 2023 Groenebomen- 37- 3e kindje - ronde 11mmm - mei 2023 Liz19866 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 7 na MA (en 1+ jaar na afgebroken zwangerschap met 15wk ivm trisomie-21) - juni 2023 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren) Voorwaardes zijn dat je langer dan 6 maanden bezig bent. of Een miskraam hebt gehad. of In de mmm zit of doet aan kid. Het is de bedoeling om hier je gevoel te mogen uiten als het weer niet mee zit. En met dames te kletsen over hoe zij ermee omgaan. Helaas is het in de reguliere nod forums vaak dat de helft roze kleurt en ze pas 1, 2, 3, rondes bezig zijn. Wel heel leuk voor hen maar erg verdrietig voor degenen die al zolang bezig zijn en waarbij het maar niet wil lukken. Hopelijk kunnen we hier gezellig kletsen. Dus pas de lijst aan waar nodig is.
Welkom @Joyce2013 ! Wat een lange en verdrietige weg hebben jullie al afgelegd zeg. Fijn dat jullie nu mogen beginnen met IUI, hopelijk is het gauw raak voor jullie! Medio januari starten wij ook met de IUI behandeling.
Welkom @Joyce2013 'de tijd gaat gewoon aan je voorbij ' schrijf je, dat is nou precies de vinger op de zere plek! Ik hoop dat IUI voor jullie eindelijk de uitkomst gaat zijn. Wij gaan hopelijk deze maand of volgende maand ook starten. Fijn om elkaar daarin te kunnen steunen Duurde het bij je zoontjes ook langer voor je zwanger raakte?
Hoe is het verder met iedereen hier? Ik verwacht morgen mijn ovulatie, maar daar houdt het dan ook wel een beetje op ik ben als sinds vorige week zondag ziek. Nu wel echt aan de beterende hand, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn lijf dan deze maand wel denkt 'laat ik eens even lekker zwanger worden' Ook mentaal is er een hoop gaande. Twee jaar achter de rug met stressvolle/verdrietige familieomstandigheden en ik ben nu bezig om een paar 'grote' levenskeuzes te maken. O.a. wil ik een half jaar stoppen met werken. Ik zit as we speak te wachten tot mijn manager me belt en dan ga ik hem vertellen over mijn voornemen. Ik hoop heel erg dat hij mee wil werken aan onbetaald verlof, zodat ik na die 6 maanden weer terug kan komen. Maar als hij daar niet aan mee wil werken, neem ik ontslag. Er is zo veel te verwerken geweest de laatste jaren dat ik het niet meer voor elkaar krijg om goed op te laden en voor mijn gevoel brokkel ik steeds verder af. Veel met mijn man over gesproken en tot de conclusie gekomen dat ik een lange break nodig heb. Aangezien het uitblijven van een zwangerschap bij ons onverklaard is, zou het een ook best wel eens met het ander te maken kunnen hebben. Voor mijn gevoel moet ik eerst voorbij deze mentale barricade (geregeld hebben van de break), om ruimte voor een zwangerschap te creëren. Dus deze maand schrijf ik sowieso af. Volgende maand zien we dan wel weer, maar daar reken ik ook niet perse op. En dan is het tijd voor IUI...
@Caithxxx dankjewel, nou dat hopen wij ook. Dat dit dan voor ons de uitkomst mag zijn en ons lang onvervulde wens in vervulling mag gaan. Alle ideeen van korter op elkaar etc hebben wij los gelaten. Dit kindje wordt ons cadeautje wij willen dit zo graag, onze leeftijd, kinderen hun leeftijd op een gegeven moment laat je het los. Het geeft rus maar heeft veel verdriet gegeven. Maar voor ons gevoel begint de zon weer te schijnen ♥ Spannend januari IUI in een natuurlijke cyclus of ook met hormonen? @Wishfull123 Jeetje jij hebt ook al een lange verdrietige weg achter de rug zie ik in je handtekening. Hoop dat voor jullie IUI ook de uitkomst gaat bieden, in een natuurlijke cyclus of met hormonen? Bij mijn beide jongens was ik met 4 ronde zwanger, natuurlijk wel een stuk jongen toen maar toen we begonnen 3 jaar geleden was ik nog niet zo "oud" Ik had bij de jongens ook geen PCOS. Ze zijn zonder hulpmiddelen in ons leven gekomen... zo dankbaar voor! Het lijkt dus nu voor ons onverklaarbaar waarom het niet lukt, HSG, Niche onderzoek, baarmoeder onderzoek, de hoeveelheid echo's is bizar.. maar ze vinden niks alles is goed aan mij en mijn partner zijn kant. Laten we hopen dat IUI ons gaat helpen, ik hoop dat je snel mag beginnen. Ik kijk uit naar zondag of de eitjes al groeien etc. het is een spannend proces! Blij dat we hierin elkaar kunnen steunen. Net weer paracetamol genomen ik krijg zo een verschrikkelijk hoofdpijn van Gonal-F mijn gutte maar het is voor een verschrikkelijk mooi doel ♥ @Maankindje wat ontzettend krachtig dat je deze keuze maakt, wauw! Bij mij is er een maand geleden geconstateerd dat ik overspannen ben, dit is ook ontstaan door familieomstandigheden. Ik vind het dus heel erg moeilijk om te accepteren dat het zo is en meer rust te nemen. Dus echt mega knap dat je zo voor jezelf kiest. Ik hoop dat je werkgever meewerkt, het zou een nobel gebaar zijn dat ze jou de tijd gunnen. Het zou prachtig zijn als je door meer rust zwanger mag worden, maar nogmaals heel knap dat je deze keuze maakt! Je mag ontzettend trots zijn op jezelf!
Wat een stoere beslissing om echt even voor jullie zelf te kiezen en een moment te nemen om de rust terug te brengen. Hoe is het gesprek gegaan? Beterschap, snap je gevoel als je ziek bent dan voelt het helemaal als weinig kans. Maar je weet maar nooit en anders inderdaad de focus op de IUI. Ik had eergisteren 8 dpo ook een negatieve test, nog vroeg natuurlijk. Maar denk niet dat ik zwanger ben... Vrijdag test ik weer, is ie dan weer wit dan hopelijk wel snel met IUI
Ja helaas hebben wij ook al heel wat te verwerken gehad en helaas worden we er niet jonger op Als het goed is ga ik starten met Gonal-f en ovitrelle. Hoofdpijn? ben ik ook erg gevoelig voor. Heb je het echt de eerste 2 weken continu?
Thanks voor je mooie woorden! Maar wat ontzettend rot dat je overspannen bent! En dat er dus blijkbaar vervelende familieomstandigheden spelen. Ben je nog aan het werk? Ik heb zelf in 2015 een burn-out gehad, heeft me jaren gekost om daar overheen te komen, dus ik weet hoe lastig het is. Het accepteren van de situatie, het gevoel van falen, sowieso je door de overspannenheid behoorlijk slecht voelen. Mocht je het fijn vinden om je ei kwijt te kunnen of om vragen te stellen, stuur me gerust een PB! Ik heb in de afgelopen jaren best goed geleerd om voor mezelf te kiezen, maar nooit zo groots als nu. Maar de kogel is door de kerk, mijn manager reageerde super begripvol! We gaan het proces in gang zetten, onbetaald verlof, ik mag daarna gewoon terugkomen. En ik begon ook nog over onze kinderwens, daar weet hij van, dat het zomaar zou kunnen dat er een zwangerschapsverlof achter die 6 maanden aan komt. Of dat dan niet een showstopper voor hem zou zijn. Hij zei 'Dat zou toch fantastisch zijn, mij mag je als eerste bellen!'. Wat een topvent is het toch en ik ben helemaal gelukkig.
Geen idee zit nu op dag 4 en al 4 dagen bingo, ja ik ben dus ook gevoelig voor hoofdpijn. Hopelijk is het gewoon wennen aan de medicatie nog, maar anders neem ik het op de koop toe als dit zorgt dat onze wens in vervulling mag gaan.
Wauw wat een fantastische reactie van je manager zeg, zulke mensen bestaan er helaas maar weinig. Maar het is eigenlijk precies zoals het hoort. Ben blij voor je dat ze zo ontzettend positief waren. Ik ben ook erg blij dat ik toch met mijn klachten naar de huisarts ben gegaan, nu kunnen we hopelijk de burn-out voorkomen. Alleen ligt dat bij mij, het accepteren en de ruimte voor mezelf creeren. Het voelt inderdaad als falen, en me slecht voelen ook dat ja.. Prikkels komen zo hard binnen, ik huil vaker dan ik lach. Maar ik ben begonnen met kleine stapjes, om meer mijn tijd te krijgen/nemen en dat dat okay is. Het is bizar hoe gebeurtenissen van 2014 nu zo hard om de hoek komen zetten. Covid gaf te veel tijd om na te denken, en toen kwam die mokerslag.. toen ging ik door, alles moest doordraaien ik was sterk.. Maar nu 8 jaar later komt die man met die hamer, en liever nu. Nu kan ik door het verdriet heen werken om dan hopelijk straks weer de energieke, vrolijke moeder te zijn. Bedank voor je lieve woorden, ik zal je zeker een PB sturen. Er over praten helpt namelijk enorm ♥ Maar wat ben ik blij voor jou, ik hoop dat ik van je kan leren om zo krachtig voor mezelf te leren kiezen!
Wat een mooie reactie zeg! Hopelijk geeft het je de rust die je nodig hebt en kan je hem gauw bellen met mooi nieuws!
Wat balen dat je test negatief was en dat je, ook al was het nog vroeg, sowieso het gevoel hebt dat het deze ronde niet gelukt is. Heel veel succes morgenochtend!! En bij negatieve test, dan in ieder geval altijd nog het feit dat je deze week nog met IUI aan de slag gaat want dan moet je een paar dagen na start van de cyclus met hormonen beginnen toch? Hopelijk geen hoofdpijn zoals @Joyce2013...
Hier denk ik mijn ovulatie gehad. Niet getest, want ik voel wel aan mijn symptomen of het eraan zit te komen en een dagje meer of minder maakt niet echt uit. Deze keer heb ik last van een ovulatiebloeding. Gisteravond behoorlijke zeurende pijn aan de rechterkant en vandaag continu roze bij het afvegen. Ik kan me maar van 2x eerder herinneren dat ik een ovulatiebloeding had, toen toevallig 2 maanden achter elkaar. Ik voel me er nooit heel relaxed bij, omdat het afwijkt van mijn normaal. Hebben jullie wel eens ovulatiebloedingen?
Ik voelde het ook vroeger ook super goed de laatste jaren niet meer en had echt wel testen nodig. Geen ovulatiebloeding wel vaak nog oud bloed tm de eisprong en vanaf 8/9 dpo vaak ook weer oud bloed. Ook altijd aan getwijfeld maar daarmee toch 3 keer zwanger geweest en 2 kindjes gekregen. Schrijf het op en vraag het aan de gyn volgende keer, als het iets is waar je over in zit gewoon vragen. Vriendin van mij had wel soms ovulatiebloeding en ook 3 keer zwanger geworden, dus denk niet dat het iets is om je zorgen om te maken. Maar ik snap het, zou het gewoon volgende keer bij de gyn vertellen.
Goed wel, los van de moeheid die helaas nog niet af lijkt te nemen ondanks dat ik in het 2e trimester ben aanbeland. Het begint nu langzaam in te dalen dat het deze keer echt gaat gebeuren. Mijn buik begint te groeien en ben dinsdag nog even naar een hartjesspreekuur geweest en het hartje was meteen luid en duidelijk te horen. Van het weekend is het termijn waarop ik bevallen ben van mijn zoontje, dus dat is nog wel even een ding, maar verder gaat het goed. Hou hoop allemaal - hoop gauw veel roze te mogen zien in dit topic ❤️
Ja ik heb weleens een ovulatiebloeding gehad. Denk dat dat heel normaal is hoor. Heb jij trouwens ooit een hsg gehad?
Ik heb afgelopen mei een HSG gehad. Eileiders zagen er goed uit, dus ik verwachtte al niet echt een positief effect van de HSG. Heb jij een HSG gehad?