Langdurige NODlijst voor vele rondes zonder succes

Discussie in 'NOD forum' gestart door Roni7888, 10 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jootje91

Jootje91 Actief lid

28 sep 2021
    371
    273
    63
    Eigenlijk bewust even pauze van alles. Wilde het even op zijn beloop laten gaan. Had het echt even nodig om niet bezit te zijn met kinderen. Eind december de hsg gehad en nu gaan we er weer voor. Moh is milde eisprong hyperstimulatie ofzo, weet het niet precies hoor. Moeten nog langskomen voor een verdiepend gesprek.

Hoe gaat het met jou?

2. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.101
    4.603
    113
    Vrouw
    Niet verkeerd om eens even wat afstand te nemen en de focus er even wat af te halen. Zeker in de decembermaand wel even fijn.
    Dat klinkt inderdaad als gewoon de ondersteuning met hormonen.
    Heb je dat gesprek al gepland?

Ja hier gaat het... Op t wachtbankje na de eerste IUI. Morgen 10 dpo, dus gaat opschieten :oops:

3. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    O
    Wat fijn zeg, dat je gelijk na de hsg al zou mogen beginnen met iui. Was de uitslag daarvan goed?

Is dit voor een 1e kindje?
    Lijkt wel alsof iedereen hier al mag beginnen met iui.

4. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Jeetje zeg! Gelukkig gaat het weer beter met hem! En wat stom dat het uitgerekend nu rond je eisprong gebeurd is. Hopelijk heb je toch nog een kans door cd10!

5. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Ja ik snao het eigenlijk ook niet, 3 jaar.

Na de hsg hebben we nog een gesprek en zal het er zeker nog over hebben. 3 maanden zou ik wel willen wachten, met de hoop dat de hsg iets uithaalt, maar 6 maanden dat is echt teveel!

6. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Wat spannend voor je!! Wanneer zou je ook alweer gaan testen? Ik duim voor je!!!

Wishfull123 vindt dit leuk.
  7. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.101
    4.603
    113
    Vrouw
    Morgenavond of zaterdagochtend ;)

8. Wishfull123

Wishfull123 VIP lid

26 mei 2021
    5.101
    4.603
    113
    Vrouw
    Zou het zeker gaan bespreken. 3 jaar zelf proberen heb ik ook echt nog nooit gehoord! En dat is inderdaad ook niet wat je hier terug leest, we mogen allemaal eerder starten.
    Echt wel heel zuur dat het er zo aan kan liggen welke gyn je hebt.
    Je zou wel even kunnen bellen met een ander ziekenhuis en vragen naar de wachtlijsten en of onderzoeken echt opnieuw worden gedaan. Wie weet valt het antwoord je mee.
    Maar t zou natuurlijk fijner zijn als jouw eigen gyn het plan aanpast

9. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Eens met Wishfull om misschien toch nog verder te kijken naar andere ziekenhuizen @IsabelD. Ik woon in Utrecht en 2 van de 3 ziekenhuizen hebben geen wachtlijsten voor onderzoeken en IUI.

10. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Goed je weer te zien! En ook goed om even afstand te nemen! Heel fijn dat je als je wil mag starten met IUI. Je zegt dat jullie het aanbod even gaan laten bezinken, hebben jullie twijfels op een specifiek punt?

11. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    O wat naar voor je man en jouzelf! Hopelijk knapt hij snel op. Op welke CD zit je nu? Hopelijk is juist dat ienimini kansje the lucky shot

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.228
    4.457
    113
    Vrouw
    Gisteren voelde hij zich echt al een stuk beter, maar heeft de hele dag verder liggen slapen. Zijn hele kaaklijn is aan een kant weg door de zwelling en praten/zijn mond open doen is nog lastig. Voel me mega schuldig dat ik vooral baal van de gemiste kans, maar vorige keer was het na de HSG meteen raak. Dus dit voelde als de "nu of nooit". Positieve test op cd 13, nu cd 14. Bij mij springt mijn ei eigenlijk altijd een dag na de positieve test, dus dat zal dan vandaag zijn.

Maankindje vindt dit leuk.
  13. Maankindje

Maankindje Bekend lid

20 jun 2022
    807
    819
    93
    Vrouw
    Dan kan CD10 nog best wel eens goed uitpakken! Maar snap dat je deze ronde na de HSG meteen mee wil pakken!

Oilell vindt dit leuk.
  14. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    O ja, jij hebt ook weer een hsg gehad, maar volgens mij vertelde je mij dat er geen bewijs js dat het bij een 2e zwangerschap meerwaarde heeft. Dat geeft mij wel minder hoop nu.

Maar ik zie dat jij trouwens ook nog zelf een half jaar moet proberen na de hsg. Wij lopen ongeveer gelijk kwa rondes. Doen ze dat in jouw ziekenhuis na 2 jaar bij geen verklaring waarom het niet lukt?

Zit zelf in ronde 20 en moeten nu ook t/m mei wachten, dan zijn we precies 2 jaar bezig. Hoop dan in juni iui.

15. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Idd, ik had ook nog nooit van 3 jaar gehoord, maar gelukkig hoeven wij geen 3 jaar te wachten.

Ik wil wel graag bij deze zkh blijven. Het is echt ideaal kwa afstand. Vlakbij huis.

16. Isabelletje2

Isabelletje2 Actief lid

6 jul 2021
    202
    314
    63
    Vrouw
    Hoi Dames, ik lees veel met jullie mee en post zo nu en dan wat. @Oilell wat vervelend voor je man zeg, en niet schuldig voelen over je gevoelens hoor, snap dat je daar heel erg van baalt.

@Wishfull123 ik ben zooooo benieuwd naar jouw test, ik gun het je van harte dat het deze ronde raak is.

Ik word zelf 26 januari geopereerd, dan gaan ze het septum/tussenschot eindelijk verwijderen. Wat ben ik daar blij mee, hopelijk daarna snel raak.

Wishfull123 en Maankindje vinden dit leuk.
  17. Isabelletje2

Isabelletje2 Actief lid

6 jul 2021
    202
    314
    63
    Vrouw
    28 december (1)
    xRMC - 25 jaar - 1e kindje - ronde 13

31 december (1)
    IsabelD - 2e kindje - ronde 19

3 januari (1)
    Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje - IUI-d 1

9 januari (1)
    Wishfull123 - 36 jaar - 1e kindje - ronde 20 (6e na medische afbreking) start IUI 1

12 januari (1)
    Caithxxx - 32 jaar - 2e kindje (1e samen) - ronde 19 - volgende ronde start IUI icm Gonal-f en Ovitrelle

14 januari (1)
    Maankindje - 36 jaar - 2e kindje - ronde 24 / IUI ronde 1 met Gonal-f en ovitrelle

20 januari (1)
    Oillel - 32 jaar - 2e kindje - ronde 21

23 januari (1)
    Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 25 - 26 januari operatie verwijderen van septum/tussenschot. Daarna start met vruchtbaarheidsbehandeling.

27 januari (1)
    Joyce2013 - 36 jaar - 3e kindje - ronde 31/ ronde 2 IUI

31 januari (1)
    Neanay - 26 jaar - 1e kindje - ronde 22

Onbekend/wachtende op afspraak (7)
    Muisjepluisje - 25 jaar - 1e kindje - bijna 2 jaar bezig - partner onvruchtbaar verklaard nu wachten tot start KID traject
    Virgo88 - 34 - 1e kindje - vier jaar bezig - 2 miskramen gehad (8w) en (12w).
    Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 22 - Overgestapt van behandelaar, probeert nog op natuurlijke wijze tot op heden
    Bambiniheart- 33 jaar - 1e kindje - ronde 23 (ronde 10 na vmk)- onverklaarde onvruchtbaarheid -
    Maudje123 - 46 jaar - 3e kindje - ronde 31

Jootje - 32 jaar - ronde 19 - 1e kindje. Dec. Ziekenhuis voor behandeltraject.

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

Totaal (15)
    Wachtend op eisprong (2)

Wachtbankje (7)
    Ongesteld (0)
    Onbekend (6)

Zwanger (16)
    LSL - 34 jaar - 4e kindje - uitgerekend februari 2022
    HerfstmeisjeB - letrozol 5mg
    Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje
    Doublerainbow - 31 jaar - 1e kindje - uitgerekend rond 15 mei 2022
    *Marinda1988 - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend rond 1 juni (miskraam 9 weken)
    Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje - uitgerekend 30 juni 2022
    Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - uitgerekend 20 juli 2022
    BB83 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 16 (4e na MA) in MMM - U.D. 24 nov 2022
    Jolo- 31 jaar - 2e kindje- uitgerekend 28 november 2022
    Dutchgirl1991 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 - uitgerekend 12 december 2022

Lintje - 38 jaar - 3e kindje (1e samen) - ronde 12 (8e na vmk) - uitgerekend 29 december 2022
    xDanielle - 31 jaar - 4e kindje(1e samen) - ronde 21 - uitgerekend 10 februari 2023
    MamaAlice030 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 10 (ronde 6 na mk, ronde 8 na stil geboorte.) - .. feb 2023
    Groenebomen- 37- 3e kindje - ronde 11mmm - mei 2023
    Liz19866 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 7 na MA (en 1+ jaar na afgebroken zwangerschap met 15wk ivm trisomie-21) - juni 2023

WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren)

Voorwaardes zijn dat je langer dan 6 maanden bezig bent. of
    Een miskraam hebt gehad. of

In de mmm zit of doet aan kid.

Het is de bedoeling om hier je gevoel te mogen uiten als het weer niet mee zit. En met dames te kletsen over hoe zij ermee omgaan.

Helaas is het in de reguliere nod forums vaak dat de helft roze kleurt en ze pas 1, 2, 3, rondes bezig zijn. Wel heel leuk voor hen maar erg verdrietig voor degenen die al zolang bezig zijn en waarbij het maar niet wil lukken. Hopelijk kunnen we hier gezellig kletsen. Dus pas de lijst aan waar nodig is.
    [

18. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.228
    4.457
    113
    Vrouw
    Er is geen hard wetenschappelijk bewijs dat het helpt, zoals bij een eerste zwangerschap. Dat komt ook omdat er weinig onderzoek naar gedaan is en de poule tov een 1e zwangerschap veel kleiner is. Er is ook geen bewijs dat het niet helpt, er is gewoon weinig data beschikbaar. Voor mijn gevoel heb ik er nu alles aan gedaan en de kansen zo groot mogelijk gemaakt. We gaan het zien.

Bij ons was de kans op spontane zwangerschap na alle onderzoeken nog 53% tot aan mei. Dus we mochten een hsg doen omdat ik de vorige keer daarna zwanger was. Is geen standaard beleid, maar t wordt wel aangeboden. Omdat de kans nog vrij groot is dat het op natuurlijke wijze lukt, moeten we nog een half jaar zelf proberen.

Wij mogen inderdaad ook in mei terug, dan zitten er 2.5 jaar op. Verwacht dan dat we iui in gaan. Laten we samen hopen dat het niet nodig is :D

Mijn man voelde zich vanmorgen een stuk beter. Pffff heb me best zorgen gemaakt, blijkbaar was het echt behoorlijk ernstig. Als de ontsteking groter zou worden zou het zijn luchtpijp dicht drukken, maar het zou ook makkelijk in hart/longen kunnen komen. Maar het ziet er echt goed uit nu! We zijn net terug van controle in het ziekenhuis, volgende week moet hij nog een keer. Maar het ziet er voor nu dus echt goed uit en met een beetje geluk kan hij maandag gewoon weer aan het werk. Wel nog een week antibiotica en volgende week bepalen ze of zijn amandelen er ook uit moeten.

We maken gebruik van inseminatie, en hij gaf zelf aan zich goed genoeg te voelen voor een poging:eek: (heb het er met hem niet over gehad, maar hij wist wel dat we aan de slag moesten). Dus nu hopen dat er een zwemmer tussen zit die de weg weet te vinden :roflmao:

Wishfull123 en Maankindje vinden dit leuk.
  19. IsabelD

IsabelD Fanatiek lid

1 sep 2019
    1.430
    1.073
    113
    Vrouw
    Zo dan waren jullie er echt wel op tijd bij voor je man zeg!! En wat fijn dat hij zich daar goed genoeg voor voelt. Vandaag waarschijnlijk je eisprong dan toch?? Hoop echt voor je dat het weer raak zal zijn na de hsg! Geeft mij ook weer wat hoop hehe.

Bij ons was het 42 of 43% dat het op eigen houtje zou lukken binnen een half jaar. We zullen het zien!!!

20. Jootje91

Jootje91 Actief lid

28 sep 2021
    371
    273
    63
    Wat schrikken dat je man zo ziek is! En wel fijn dat hij net op tijd nog even aan de slag wil gaan! Hopelijk is het nu een poging die misschien tegen alle verwachtingen in raak is. Succes ;)

Deel Deze Pagina