Het formaat is een beetje lastig in te schatten vanaf een foto. Volgens mij is een embryo van 4 weken ongeveer zo groot als een maanzaadje, bij 6 weken zo groot als een appelpitje. Dus misschien is het inderdaad het slijmvlies waar een innesteling heeft plaats gevonden en zit daarin het embryo, maar voor mijn gevoel is het te groot om een embryo te zijn.
Gewoon een homp baarmoederslijmvlies. Die was extra verdikt door de stimulatie etc. Je kan zelfs de hele binnenkant van t slijmvlies in 1x verliezen. Google maar eens op decidual cast.
Ja hoor. Moet toch opgeruimd worden. Meestal in kleine stukjes en andere keer komt er weer een brok uit en t kan er zelfs in zn geheel uitkomen zonder dat er ooit sprake is geweest van een zwangerschap. Helemaal na hormonale stimulatie als t slijmvlies mogelijk extra dik is.
Echt vervelend inderdaad, het voelt soms alsof niets er meer toe doet behalve zwanger worden. Zelfs op het werk kan ik me niet goed meer concentreren. Hoe gaat het verder met iedereen? Ik heb zojuist weer contact gehad met het ziekenhuis, voor de volgende cyclus wordt een HSG ingepland (fijn!!!) en ze adviseren om direct met een IVF traject te beginnen i.v.m. mijn afwijking. Dat laatste gaan ze bespreken met mijn eigen arts, daar heb ik maandag een afspraak mee. Ben benieuwd dus. Voelt wel alsof er nu wat gebeurt gelukkig!
Wachtend op volgende eisprong (1) Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje - IUI-d ronde 2 - Wachtend op volgende eisprong (rond 8-2) want deze ronde ovulatiepiek gemist 1 februari (1) Joyce2013 - 36 jaar - 3e kindje - IUI ronde 2 met Gonal-f en Ovitrelle 5 februari (1) Maankindje - 36 jaar - 2e kindje - ronde 25 / IUI ronde 2 met Gonal-f en Ovitrelle 9 februari (1) Caithxxx - 32 jaar - 2e kindje (1e samen) - ronde 20 - IUI ronde 1 met Gonal-f en Ovitrelle 17 februari (2) Oillel - 32 jaar - 2e kindje - ronde 22 Maudje123 - 3e kindje - ronde 33 20 februari (1) Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 26 - operatie niet gelukt, 2 en 6 februari verder overleg met artsen 24 februari (1) IsabelD - 2e kindje - ronde 21 Onbekend/wachtende op afspraak (5) Jootje - 32 jaar - ronde 20 - 1e kindje Virgo88 - 34 - 1e kindje - vier jaar bezig - 2 miskramen gehad (8w) en (12w). Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 22 - Overgestapt van behandelaar, probeert nog op natuurlijke wijze tot op heden Bambiniheart- 33 jaar - 1e kindje - ronde 23 (ronde 10 na vmk)- onverklaarde onvruchtbaarheid - Neanay - 26 jaar - 1e kindje - ronde 23 - IUI 1 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal (13) Wachtend op eisprong (4) Wachtbankje (4) Onbekend (5) Zwanger (17) LSL - 34 jaar - 4e kindje - uitgerekend februari 2022 HerfstmeisjeB - letrozol 5mg Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje Doublerainbow - 31 jaar - 1e kindje - uitgerekend rond 15 mei 2022 *Marinda1988 - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend rond 1 juni (miskraam 9 weken) Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje - uitgerekend 30 juni 2022 Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - uitgerekend 20 juli 2022 BB83 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 16 (4e na MA) in MMM - U.D. 24 nov 2022 Jolo- 31 jaar - 2e kindje- uitgerekend 28 november 2022 Dutchgirl1991 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 - uitgerekend 12 december 2022 Lintje - 38 jaar - 3e kindje (1e samen) - ronde 12 (8e na vmk) - uitgerekend 29 december 2022 xDanielle - 31 jaar - 4e kindje(1e samen) - ronde 21 - uitgerekend 10 februari 2023 MamaAlice030 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 10 (ronde 6 na mk, ronde 8 na stil geboorte.) - .. feb 2023 Groenebomen- 37- 3e kindje - ronde 11mmm - mei 2023 Liz19866 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 7 na MA (en 1+ jaar na afgebroken zwangerschap met 15wk ivm trisomie-21) - juni 2023 Babywishh - 2e kindje Wishfull123 - 36 jaar - 1e kindje - ronde 20 (6e na medische afbreking) start IUI 1 - 18 september 2023 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren) Voorwaardes zijn dat je langer dan 6 maanden bezig bent. of Een miskraam hebt gehad. of In de mmm zit of doet aan kid. Het is de bedoeling om hier je gevoel te mogen uiten als het weer niet mee zit. En met dames te kletsen over hoe zij ermee omgaan. Helaas is het in de reguliere nod forums vaak dat de helft roze kleurt en ze pas 1, 2, 3, rondes bezig zijn. Wel heel leuk voor hen maar erg verdrietig voor degenen die al zolang bezig zijn en waarbij het maar niet wil lukken. Hopelijk kunnen we hier gezellig kletsen. Dus pas de lijst aan waar nodig is.
Ik had dinsdag en woensdag positieve ovulatietesten. Ga er vanuit dat mijn piek dinsdag was, dus dan uiterlijk vandaag ovulatie. Vanavond doen we het nog een keer en dan zit het er weer op voor deze ronde Kunnen we weer gewoon slapen Ik merk dat ik er deze ronde ontzettend mee bezig ben. Een hele goede vriendin is zwanger, maar het kindje heeft waarschijnlijk geen kans op enige kwaliteit van leven. Ze doen nu verder onderzoek maar het verdriet is enorm, ook bij ons. Dit kindje is zo welkom. Het maakt dat wij het er veel over hebben 'wat als het ons overkomt'. Ergens in mijn achterhoofd speelt ook dat als we wel zwanger raken we het hun ook moeten vertellen. Verder weer zo'n stom gesprek met de psycholoog uit het ziekenhuis. Ik heb aangegeven doordat ik zo ziek wordt als ik zwanger ben, het heel lastig is om dingen in de toekomst te plannen. Koop geen kaartjes voor theatershows in juli, boek geen verre vakanties, wissel niet van baan etc. En toen zei ze "tjah, maar je kan altijd ziek worden waardoor je iets niet kan doen"... Ja doos, dat klopt. Maar ik vraag niet elke maand 3 collega's met griep of ze in mijn gezicht willen hoesten in de hoop ook griep te krijgen. En griep duurt een dag of 10, niet 9 maanden lang. Zo, ik loop even leeg merk ik. Verder gaat het prima hier
Wachtend op volgende eisprong (1) Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje - IUI-d ronde 2 - Wachtend op volgende eisprong (rond 8-2) want deze ronde ovulatiepiek gemist 5 februari (1) Maankindje - 36 jaar - 2e kindje - ronde 25 / IUI ronde 2 met Gonal-f en Ovitrelle 9 februari (1) Caithxxx - 32 jaar - 2e kindje (1e samen) - ronde 20 - IUI ronde 1 met Gonal-f en Ovitrelle 17 februari (2) Oillel - 32 jaar - 2e kindje - ronde 22 Maudje123 - 3e kindje - ronde 33 20 februari (1) Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 26 - operatie niet gelukt, 2 en 6 februari verder overleg met artsen 24 februari (1) IsabelD - 2e kindje - ronde 21 4 Maart (1) Joyce2013 - 36 jaar - 3e kindje - IUI ronde 3 met Gonal-f en Ovitrelle Onbekend/wachtende op afspraak (5) Jootje - 32 jaar - ronde 20 - 1e kindje Virgo88 - 34 - 1e kindje - vier jaar bezig - 2 miskramen gehad (8w) en (12w). Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 22 - Overgestapt van behandelaar, probeert nog op natuurlijke wijze tot op heden Bambiniheart- 33 jaar - 1e kindje - ronde 23 (ronde 10 na vmk)- onverklaarde onvruchtbaarheid - Neanay - 26 jaar - 1e kindje - ronde 23 - IUI 1 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal (13) Wachtend op eisprong (5) Wachtbankje (3) Onbekend (5) Zwanger (17) LSL - 34 jaar - 4e kindje - uitgerekend februari 2022 HerfstmeisjeB - letrozol 5mg Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje Doublerainbow - 31 jaar - 1e kindje - uitgerekend rond 15 mei 2022 *Marinda1988 - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend rond 1 juni (miskraam 9 weken) Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje - uitgerekend 30 juni 2022 Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - uitgerekend 20 juli 2022 BB83 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 16 (4e na MA) in MMM - U.D. 24 nov 2022 Jolo- 31 jaar - 2e kindje- uitgerekend 28 november 2022 Dutchgirl1991 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 - uitgerekend 12 december 2022 Lintje - 38 jaar - 3e kindje (1e samen) - ronde 12 (8e na vmk) - uitgerekend 29 december 2022 xDanielle - 31 jaar - 4e kindje(1e samen) - ronde 21 - uitgerekend 10 februari 2023 MamaAlice030 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 10 (ronde 6 na mk, ronde 8 na stil geboorte.) - .. feb 2023 Groenebomen- 37- 3e kindje - ronde 11mmm - mei 2023 Liz19866 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 7 na MA (en 1+ jaar na afgebroken zwangerschap met 15wk ivm trisomie-21) - juni 2023 Babywishh - 2e kindje Wishfull123 - 36 jaar - 1e kindje - ronde 20 (6e na medische afbreking) start IUI 1 - 18 september 2023 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren) Voorwaardes zijn dat je langer dan 6 maanden bezig bent. of Een miskraam hebt gehad. of In de mmm zit of doet aan kid. Het is de bedoeling om hier je gevoel te mogen uiten als het weer niet mee zit. En met dames te kletsen over hoe zij ermee omgaan. Helaas is het in de reguliere nod forums vaak dat de helft roze kleurt en ze pas 1, 2, 3, rondes bezig zijn. Wel heel leuk voor hen maar erg verdrietig voor degenen die al zolang bezig zijn en waarbij het maar niet wil lukken. Hopelijk kunnen we hier gezellig kletsen. Dus pas de lijst aan waar nodig is.
@Oilell wat een heftig bericht van je vriendin. En er niet mee bezig zijn is gewoon onmogelijk, mensen kunnen dat roepen maar zo werkt het gewoon niet. Hoop dat dit jou ronde is! Hier weer ongesteld.. het word steeds zwaarder... en ik ben zo boos op mijn lijf! Mijn lijf is het probleem waarom doet het nou niet wat het kan.. dit weekend lekker aan de wijn en alles de boel laten ben er echt klaar mee al dit verdriet!
Ladies hoe gaat het met jullie? @Kippie13 @Maankindje @Caithxxx Mijn cyclus duurt deze keer voor mijn gevoel heel lang. In mijn hoofd verwacht ik dit weekend mijn menstruatie, maar dat is pas volgend weekend. Denk steeds dat ik rond de 10dpo zit, maar ik zit pas op 4. Gek hoe dat elke keer zo wisselt.
Ik zit nu heel toevallig in de wachtkamer van het vruchtbaarheidscentrum. Net een echo gehad voor m'n volgende inseminatie. Ik zit pas op CD10, maar de echo liet al een eitje van 20,1 mm zien Dus net in een potje geplast en ik zit nu op het testresultaat te wachten. Afhankelijk daarvan heb ik morgen de IUI al of anders moet ik morgen weer opnieuw testen/echo maken. Ben benieuwd...
Het was een nagenoeg witte test, dus ik zei al: "dit is dus precies mijn probleem, want die testen slaan gewoon niet aan bij mij." De baliedame vroeg of ik het zelf met thuistesten verder ging tracken of dat ik donderdagochtend weer een echo wilde. Dus ik: "ja een echo natuurlijk, want dat was juist het hele idee erachter". Nu moet ik morgen wel zelf thuis testen en heb ik voor donderdagochtend weer een echo staan. Die test van morgen gaat toch niks zinnigs zeggen, dus nu maar hopen dat die echo donderdag niet te laat komt In het ergste geval moet ik donderdag na die echo (om 9.10) direct naar Leiderdorp om m'n rietje op te halen en dan gelijk weer terug voor de inseminatie. (En dat allemaal voor 12.30, want dan moet ik op m'n werk zijn Ze weten daar niet dat ik hiermee bezig ben).
Hier op rood helaas gister nog tuur test.. vandaag nagenoeg blanco. Het was ook weer te mooi om waar te zijn. Nu begint m'n menstruatie door te breken dus morgen ziekenhuis bellen
Wachtend op volgende eisprong (1) Kippie13 - 38 jaar - 2e kindje - IUI-d ronde 2 - Wachtend op volgende eisprong (rond 8-2) want deze ronde ovulatiepiek gemist 12 januari (1) Jootje - 32 jaar - ronde 20 - 1e kindje. 1 februari (1) Joyce2013 - 36 jaar - 3e kindje - IUI ronde 2 met Gonal-f en Ovitrelle 5 februari (1) Maankindje - 36 jaar - 2e kindje - ronde 25 / IUI ronde 2 met Gonal-f en Ovitrelle 17 februari (2) Oillel - 32 jaar - 2e kindje - ronde 22 Maudje123 - 3e kindje - ronde 33 20 februari (1) Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 26 - operatie niet gelukt, 2 en 6 februari verder overleg met artsen 24 februari (1) IsabelD - 2e kindje - ronde 21 6 maart (1) Caithxxx - 32 jaar - 2e kindje (1e samen) - ronde 20 - IUI ronde 1 met Gonal-f en Ovitrelle Onbekend/wachtende op afspraak (4) Virgo88 - 34 - 1e kindje - vier jaar bezig - 2 miskramen gehad (8w) en (12w). Isabelletje2 - 1e kindje - ronde 22 - Overgestapt van behandelaar, probeert nog op natuurlijke wijze tot op heden Bambiniheart- 33 jaar - 1e kindje - ronde 23 (ronde 10 na vmk)- onverklaarde onvruchtbaarheid - Maudje123 - 46 jaar - 3e kindje - ronde 31 Neanay - 26 jaar - 1e kindje - ronde 23 - IUI 1 ♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡ Totaal (13) Wachtend op eisprong (2) Wachtbankje (6) Onbekend (5) Zwanger (17) LSL - 34 jaar - 4e kindje - uitgerekend februari 2022 HerfstmeisjeB - letrozol 5mg Flowertje27 - 28 jaar - 1e kindje Doublerainbow - 31 jaar - 1e kindje - uitgerekend rond 15 mei 2022 *Marinda1988 - 33 jaar - 2e kindje - uitgerekend rond 1 juni (miskraam 9 weken) Roni7888 - 32 jaar - 1e kindje - uitgerekend 30 juni 2022 Mena92 - 29 jaar - 1e kindje - uitgerekend 20 juli 2022 BB83 - 38 jaar - 2e kindje - ronde 16 (4e na MA) in MMM - U.D. 24 nov 2022 Jolo- 31 jaar - 2e kindje- uitgerekend 28 november 2022 Dutchgirl1991 - 31 jaar - 1e kindje - ronde 11 - uitgerekend 12 december 2022 Lintje - 38 jaar - 3e kindje (1e samen) - ronde 12 (8e na vmk) - uitgerekend 29 december 2022 xDanielle - 31 jaar - 4e kindje(1e samen) - ronde 21 - uitgerekend 10 februari 2023 MamaAlice030 - 30 jaar - 3e kindje - ronde 10 (ronde 6 na mk, ronde 8 na stil geboorte.) - .. feb 2023 Groenebomen- 37- 3e kindje - ronde 11mmm - mei 2023 Liz19866 - 36 jaar - 2e kindje - ronde 7 na MA (en 1+ jaar na afgebroken zwangerschap met 15wk ivm trisomie-21) - juni 2023 Babywishh - 2e kindje Wishfull123 - 36 jaar - 1e kindje - ronde 20 (6e na medische afbreking) start IUI 1 - 18 september 2023 WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en hoeveelste ronde. Je kunt de lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren) Voorwaardes zijn dat je langer dan 6 maanden bezig bent. of Een miskraam hebt gehad. of In de mmm zit of doet aan kid. Het is de bedoeling om hier je gevoel te mogen uiten als het weer niet mee zit. En met dames te kletsen over hoe zij ermee omgaan. Helaas is het in de reguliere nod forums vaak dat de helft roze kleurt en ze pas 1, 2, 3, rondes bezig zijn. Wel heel leuk voor hen maar erg verdrietig voor degenen die al zolang bezig zijn en waarbij het maar niet wil lukken. Hopelijk kunnen we hier gezellig kletsen. Dus pas de lijst aan waar nodig is.
De echo liet een follikel van 23mm zien (CD12) met een bms van 15mm, supernetjes dus! Vervolgens moest ik ter plekke weer een LH test doen, die wederom niet positief genoeg was. Dus ik kreeg Ovitrelle mee om vnvnd te zetten... Daarna kon ik thuis m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb ik met CB getest om te zien wat die zou zeggen, is ie vervolgens positief (lees: vandaag positieve test = morgen inseminatie, ipv vnvnd Ovitrelle en zaterdag inseminatie). Ik heb dus naar Fertiliteit gebeld om te vragen wat nu? Na overleg daar is de inseminatie alsnog morgen (om 10.00 uur). Vrijdag is gelukkig mijn vrije dag, maar dat betekent ook dat ik mijn zoontje thuis heb... Dus op de valreep een extra ochtendje KDV geregeld zodat ik hem niet mee hoef te slepen met eerst het rietje ophalen in Leiderdorp en vervolgens naar Utrecht voor de inseminatie.
Ik heb dus hele pijnlijke borsten bh's zitten niet lekker, op mijn buik slapen deed pijn vanacht en 'even de trap op' was ook niet zo heel handig. Kindje prikte er nog een paar keer in met een elleboog, kon wel door de grond zakken. Hoop dat het een goed teken is, en anders dat ze heel snel terug gaan naar normaal
Dat was bij mij een heel goed teken toen ik die klachten ook had Wanneer kun je testen? EDIT* De 17de zie ik. Spannend!