Hallo allemaal, Ik ben nieuw hier en heb al regelmatig het een en ander gelezen hier. Nu wil ik hier mijn verhaal kwijt wellicht dat iemand ook soortgelijk heeft of heeft mee gemaakt. Ik ben 29 jaar en in september en oktober had ik regelmatig last van nachtzweten. Ik was dit niet gewend van mijzelf en ben naar de huisarts gegaan. Algemeen bloedonderzoek gehad en niets uit gekomen. Ik maakte mij wel zorgen over evt. Een vervroegde overgang waardoor huisarts aan gaf hormonen te kunnen checken wanneer ik stop met de anticonceptiepil. Ik heb dit met mijn vriend besproken en ben gestopt met anticonceptie en we gebruiken verder geen voorbehoudsmiddelen omdat het gewenst is als ik zwanger raak. Nu ziet mijn situatie er zo uit: - 28 november laatste pil ingenomen - 2 tm 4 dec ontrekkingsbloeding gehad - 27 en 28 dec bloeding gehad. Vond het kort maar ging ervan uit dat dit mijn menstruatie was. Teruggegaan naar huisarts zoals besproken. Die gaf aan dat het misschien geen menstruatie was. Nachtzweten was inmiddels verdwenen en is sinds november ook niet meer teruggekomen. Verder ook nooit last van opvliegers. Huisarts raadde aan om nu hormonen te testen ivm bloedonderzoek. Huisarts gaf aan dat 27 en 28 dec misschien geen echte menstruatie was maar weet dit niet. 8 januari bloedonderzoek gehad. - via mijn dossier kwam ik achter de uitslagen en schrok mij kapot van de FSH waarde 31.en oestradiol 140 pmnol. In het dossier stond doorverwijzen naar gynaecoloog. Waarden mogelijk overeenkomend met premenopauze. Ik kon wel door de grond zakken. Contact opgenomen met husiarts voor meer uitleg maar dat was allemaal moeilijk moeilijk. Uiteindelijk eind van de dag huisarts nog telefonisch gesproken. Gaf aan mijn waardes niet te kunnen duiden. Evt zijn mijn eierstokken nog niet functioneel vanwege lang pilgebruik of er is echt iets aan de hand.. denk aan vervroegde overgang of iets anders. 7 januari had ik overigens een positieve ovulatietest en 6 januari was deze negatief. Huisarts gaf aan dat dit wel positief is dat er een LH piek is. Nu ben ik tot op vandaag niet meer ongesteld geworden. Af en toe wel buikkrampen en onderrugpijnen. Ik heb het gevoel dat ik mijn eigen lichaam niet meer begrijp..gisteren een ovulatietest gedaan positief. Eergisteren ook en die was negatief. Ik snap hier werkelijk niets van. 7 januari en 4 februari positieve ovulatietesten maar tussendoor geen menstruatie. Geen spotting niets. Verder ook natuurlijk zwangerschapstesten gedaan..ook negatief. 12 februari mag ik eindelijk naar de gynaecoloog. Wat duurt het lang als je zo in onzekerheid zit. Ik maak mij echt zorgen! Hebben jullie ervaring hiermee? Ik voel mij zo machteloos. Alvast bedankt!!
Geen ervaring met afwijkende waardes, maar ik ben eind oktober met de pil gestopt en heb nog geen menstruatie gehad. Ik kan me daarom best voorstellen dat na vijf weken zonder de pil je hormoonwaardes nog flink afwijken. Fijn dat je naar de gynaecoloog bent doorgestuurd!
Hi, dankjewel voor je reactie. Hoe gaat het met jou nu je al een tijdje niet meer aan de pil zit? Ik ben ook heel benieuwd. Mijn oestradiolwaarde was normaal 140 pmnol en LH 23. Geloof dat dat ook normaal is. Verder ook geen afwijkingen voor wat betreft schildklier en vitamines. Het blijft mij een raadsel... hopelijk komt alles goed!
Wat jij al onder mijn berichtje plaatste. Ik heb heel veel klachtjes waarbij ik denk zou het er dan nu aankomen? Pijnlijke borsten, flinke steken in de rug en buik en ook in mn afscheiding merk ik veel verschil. Het rommelt genoeg in mn lijf maar het lijkt net niet door te zetten. Ik ben nog niet bij de huisarts geweest maar als ik eind van de maand nog niet ongesteld ben geworden ga ik zeker even bellen. Ik denk dat ik straks nog nooit zo blij ben geweest met ongesteld zijn Ik hoop dat jouw waardes snel mogen stabiliseren en er ook een duidelijke menstruatie volgt
Jeetje, ik voel helemaal met je mee. Het voelt echt voor mij alsof je niet meer kunt vertrouwen op t eigen lichaam. Heel naar. Ja ik zou ook de husiarts contacteren, dan heb je tenminste iets meer duidelijkheid. Hopelijk komt het snel! Als je wilt, laat het dan maar weten! Dankjewel voor je steunende woorden!
Hoi Rosa! Ik ben heel benieuwd hoe je bezoekje vandaag bij de gynaecoloog is geweest. Hopelijk goed of geruststellend bericht?