Carpaccio pizza eten als je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door motormuis, 12 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Vanavond heeft mijn vriend mij verrast met quality time. Zoontje gaat naar oma en wij naar de pizzeria.

Nou hebben we in de stad een pizzeria waar ze carpacciopizza maken, iets waar ik helemaal verzot op ben! Ik vraag me alleen af, dat is rauw vlees, alleen wel op een warme pizza.. nou vraag ik me alleen af in hoeverre dat verhit is, zou ik dat mogen hebben als zwangere?

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    De carpaccio-pozza die ik ken is belegd met carpaccio, dat wordt dus niet door en door verhit. Ik zou het tijdens een zwangerschap niet eten.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als dat vlees er pas na het bakken opgaat, zou ik het niet proberen. Het doorwarmen van het vlees door de pizza lijkt me echt niet voldoende. De kans dat er iets mis gaat net rauw vlees is niet groot, maar als het misgaat heb je wel een ellende..

4. Regenboog01

Regenboog01 Bekend lid

23 jan 2017
    792
    478
    63
    Eens met bovenstaande. Volgens mij wordt de carpaccio er daarna opgelegd en dus niet mee verhit. Dan is het alsnog ‘te rauw’. Ik denk dus dat het niet kan. Ik weet niet of carpaccio mee verhitten lekker is? Dan wordt het denk ik hard en niet lekker.. ik zij het je dus niet adviseren, hoe jammer ook!

5. motormuis

motormuis Actief lid

24 nov 2014
    157
    178
    43
    Vrouw
    GGz-agoog in de psychiatrie en verslavingszorg
    Gelderland
    Dank jullie voor de reacties! Zoiets dacht ik ook inderdaad! Ga zeker niks riskeren alleen was wel benieuwd wat anderen ervan dachten en of misschien iemand wist hoe het klaar gemaakt zou worden :)

Ik kies wel een andere lekkere, blijven genoeg over :D

Bedankt in elk geval!

Regenboog01 vindt dit leuk.
  6. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.826
    2.249
    113
    Eetse en geniet ervan!!

Deel Deze Pagina